بازگشت Epic به iOS مانع دیگری را پس از لغو حساب توسعه دهنده اپل برطرف می کند

پیش از بازگشت برنامه ریزی شده خود به iOS در این ماه در اروپا، برنامه های Epic برای ایجاد و انتشار فروشگاه برنامه های خود در آن پلتفرم پس از پایان دادن به حساب توسعه دهندگان اپل از مسیر خارج شد. فوریه گذشته، Epic یک حساب توسعه‌دهنده به دست آورد که به لطف قوانین اتحادیه اروپا و قانون جدید در بازارهای دیجیتال، به آن اجازه می‌داد تا فروشگاه اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کند و از هزینه‌های 30 درصدی پلتفرم اپل جلوگیری کند.

اوایل این هفته، اپیک در یک پست وبلاگی ادعا کرد که اپل حساب توسعه دهنده خود را قطع کرده است. Epic نامه ای از وکلای اپل را به اشتراک گذاشت که Epic را “به طور آشکار غیرقابل اعتماد” توصیف کرد و به مواردی مانند دعوای حقوقی مداوم اپیک علیه اپل و دور زدن قوانین آن در گذشته اشاره کرد.

در حال پخش: Fortnite x Lady Gaga – تریلر رسمی

Epic نوشت: «این یک نقض جدی DMA است و نشان می‌دهد که اپل هیچ قصدی برای اجازه رقابت واقعی در دستگاه‌های iOS ندارد. “اپل با فسخ حساب توسعه دهنده Epic یکی از بزرگترین رقبای بالقوه اپ استور اپل را حذف می کند. آنها توانایی ما را برای تبدیل شدن به یک رقیب بادوام تضعیف می کنند و به دیگر توسعه دهندگان نشان می دهند که چه اتفاقی می افتد زمانی که شما سعی می کنید با اپل یا رقابت کنید. شما در رقابت با اپل هستید. انتقاد از اعمال ناعادلانه آنها.

در پاسخ به Epic، اپل ادعا می کند که از نظر قانونی مجاز است حساب Epic را بر اساس قضاوت سپتامبر 2021، بدون نیاز به شرایط خاص، فسخ کند.

«نقض آشکار Epic از تعهدات قراردادی خود در قبال اپل، دادگاه ها را به این نتیجه رسانده است که اپل این حق را دارد که «هر یک یا همه شرکت های تابعه، شرکت های وابسته، و/یا سایر نهادهای کاملاً متعلق به اپیک» را فسخ کند. بازی در هر زمان و در هر زمان. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به صلاحدید اپل، با توجه به رفتارهای گذشته و فعلی Epic، اپل از این حق استفاده کرده است.

Epic اولین بار در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد به iOS بازگردد. قانون جدید DMA شرکت های بزرگی مانند اپل و مایکروسافت را هدف قرار داده است و با ایجاد یک محیط رقابتی تر، زمینه بازی را به طور موثر یکسان می کند. این قانون از هفته جاری اجرایی شد. اتحادیه اروپا تایید کرده است که در حال بررسی تصمیم اپل برای لغو حساب توسعه دهنده Epic است.

بخوانید  انتشار اولین تریلر از انیمیشن جدید پیکسار و دیزنی به نام Elio

یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا به رویترز گفت: «ما از اپل در مورد این موضوع تحت DMA توضیحات بیشتری درخواست کرده ایم. با توجه به پیوندهای بین عضویت در برنامه توسعه دهنده و فروشگاه App به نام VLOP (خیلی بزرگ آنلاین) ما همچنین در حال ارزیابی این هستیم که آیا اقدامات اپل باعث ایجاد نگرانی در مورد انطباق آنها با DSA (قانون خدمات دیجیتال) و P2B (تنظیم کننده پلت فرم به کسب و کار می شود). سکو).

به نظر می رسد که Epic یک حساب توسعه دهنده در اروپا بدون بررسی توسط مدیران اپل به دست آورده است که منجر به پس گرفتن بعدی شد. حماسه اشاره کرد که از جمله دلایل اپل به عنوان یک انتقاد عمومی از طرح انطباق با DMA خود، به موضوعی در توییتر اشاره کرد که در آن، تیم سوینی، مدیر عامل Epic، در مورد “تضادهای اپل” صحبت می کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر