معرفی بازی موبایل “When the Past Was Existing”. رویای دختری به نام آیدا

بازی موبایل When the Past Was بازیکنان را با دختری به نام آیدا گرد هم می آورد که عازم یک ماجراجویی فانتزی می شود. با معرفی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

اگرچه برخی از بازی های ویدیویی از نظر گیم پلی حرف زیادی برای گفتن ندارند، اما با ارائه داستانی جذاب، بازیکنان را تا پایان داستان همراه خود نگه می دارند. این دسته از آثار معمولا با ارائه یک سری پازل و فعالیت های خاص مانند یافتن آیتم های مختلف و استفاده از آنها در جای دیگر، داستان بازی را روایت می کنند. بازی های موفق زیادی با همین مدل ساخته شده اند که از جمله آنها می توان به بازی Florence از Mountains Studio اشاره کرد; اثری که توانست در جشن های مختلف جوایز زیادی را از آن خود کند. در این مقاله از سری معرفی بازی های موبایلی به سراغ بازی When the Past Was Are می رویم که ما را با ادا همراه می کند. یک دختر رویای خارق العاده ای در سر دارد.

چگونه زمانی که گذشته وجود داشت بازی کنیم

بازی زمانی شروع می شود که در گذشته بازیکنان نقش دختری به نام ادا را بر عهده می گیرند. او در خواب با مردی مواجه می شود که کاملاً سیاه است و چهره و ظاهرش تار است. با توجه به اینکه فقط این دو عنصر در صحنه وجود دارد با کلیک بر روی آن موجود سیاه وارد فضای جدیدی می شوید که در واقع محیط یک خانه زیباست. به نظر می رسد تمام این موقعیت ها و محیط هایی که او در چند قسمت آینده با آن مواجه خواهد شد، خاطراتی است که در ذهن ادا می گذرد. پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله اول که همه چیز شاد و جادویی به نظر می رسد، با یک شوکر وارد داستان اصلی بازی می شوید. جنبه به تصویر کشیدن داستان بازی بدون اینکه بخواهیم پر از دیالوگ های طولانی یا حتی کات سین های متعدد باشد، بسیار جذاب طراحی شده و حس بازی را به طور کامل به مخاطب منتقل می کند.

بخوانید  راک می‌گوید که می‌خواهد فیلم‌های «مهم» و همچنین فیلم‌های سریع‌تر و خشمگین‌تری بسازد

بازی از نظر تجسم بخشیدن به داستان بازی بسیار خوب طراحی شده است و می توانید آن را در گوشه و کنار محیط مشاهده کنید

نکته ای که در طول بازی چندین بار با آن مواجه خواهید شد، نقش محوری موسیقی است چه از نظر موسیقی متن و چه از نظر داستان که کار خود را به درستی انجام می دهد. گیم پلی بازی به صورت نقطه و کلیک است که بازیکنان باید با یافتن آیتم های مختلف و استفاده از آنها در جای دیگر، بازی را پیش ببرند. بازی همچنین پر از پازل های مختلف است که هر کدام چالش های خاص خود را دارند. به عنوان مثال در بخشی از بازی باید ریتم پیانو را بنوازید و برای یادگیری این ریتم باید محیط بازی را جستجو کنید و راهنمایی های لازم را بیابید.

پازل پیانو در بازی

بازی از نظر طراحی گرافیکی بسیار زیبا است و این در هر مرحله قابل مشاهده است و می توانید از تماشای آن لذت ببرید. موسیقی که یک اصل مهم در داستان بازی است، نقش خود را در ارائه موسیقی هایی که گوش را راضی می کند، به خوبی ایفا کرد. به طور کلی When the Past Was About یک بازی اکشن داستانی با گیم پلی نقطه و کلیک و معماهای مختلف است که اگر از علاقه مندان به این سبک باشید قطعا از امتحان کردن آن لذت خواهید برد.

When the Past Was در حال حاضر برای اندروید و آیفون در دسترس است و برای لذت بردن از تجربه این بازی می توانید آن را از طریق لینک های زیر دانلود کنید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر