آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از باغ کلمات را متحرک می کند تا فانوس قرمز را روشن کند


در این شماره از مجموعه مقالات آخر هفته چه فیلمی را باید ببینید؟ با هم انیمه Garden of Words، Light the Red Lantern و A Simple Favor را تماشا خواهیم کرد. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

این هفته در مجموعه مقالات “این آخر هفته کدام فیلم را تماشا کنید؟” مثل همیشه ابتدا به سراغ یک انیمه جذاب برای طرفداران دنیای انیمه می رویم. انیمه باغ کلمات، که دارای دنیای بصری جذابی است، به دنبال کشف تنهایی انسان است. پس از آن فیلمی از ژانگ ییمو را خواهیم دید. اثری شاخص سینمای چین که مانند بسیاری از فیلم های معروف این کشور بر اساس استفاده از چند زیرمتن ساخته شده است. و در پایان شاهد فیلمی مرموز و معمایی خواهیم بود. نمایشی که با لحن خاص خود نه می تواند مخاطب را خسته کند و نه تماشای آن را باز دارد.


تاکائو در انیمه باغ کلمات بازتاب می کند

انیمه باغ کلمات

انیمه باغ کلمات

  • کارگردان: ماکوتو شینکای
  • نویسنده: ماکوتو شینکای
  • سال انتشار: 2013

خلاصه داستان: تاکائو و یوکاری پس از ملاقات با یکدیگر دوستی برقرار می کنند.

The Garden of Words انیمه ای از استودیو توهو است که بر رابطه و ملاقات های بین تاکائو آکیزوکی، پسر 15 ساله ای که آرزوی کفاش شدن را در سر دارد و یوکاری یوکینو، زن عجیب و غریب 27 ساله تمرکز دارد. تاکائو به دلیل طراحی کفش به مدرسه نمی رود و یوکاری به دلیل مشکلاتش علاقه خود را به کار از دست داده است. ماکوتو شینکای در ابتدا می خواست یک انیمه رمانتیک بر اساس سنت های ژاپنی بسازد، اما پس از آن تصمیم گرفت بیشتر بر عنصر تنهایی تمرکز کند. پس از ساخت این انیمه، او گفت که Garden of Words را ساخته است به این امید که بتواند روحیه افرادی را که در روابط اجتماعی خود احساس تنهایی یا ناقص بودن می کنند، تقویت کند. با این حال، شینکای در ادامه در مصاحبه خود توضیح داد که فیلم با تنهایی به عنوان چیزی که باید اصلاح شود برخورد نمی کند.

بخوانید  سینه ها و همراهان جدید فصل 3 Diablo 4 بسیاری از بازیکنان را ناامید می کند

به گفته کارگردان، کفش ها استعاره ای از زندگی هستند، زیرا یوکاری دوباره راه رفتن را یاد می گیرد و کفش سازی نیز نمادی از رابطه بین شخصیت های سریال است. مدت‌ها پس از ساخت باغ کلمات، شینکای اعتراف کرد که الهام‌بخش کارهای زندگی‌اش بوده است، طرد شدن و تنهایی همیشه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شخصی او بوده است. او توضیح می دهد که ایده اولیه باغ کلمات ناشی از تمایل او به به تصویر کشیدن زیبایی توکیو بود و سپس با چیزهای دیگری که در ذهن داشت ترکیب شد.

باغ کلمات اثری است که به تصاویر اجازه صحبت می دهد و بخشی از داستان از طریق سبک بصری به مخاطب منتقل می شود. برخلاف انیمه 5 سانتی متر بر ثانیه، Shinkai in the Garden of Words بسیار واقع گرایانه است و احساسات خاصی را بسیار ماهرانه به تصویر می کشد. باغ کلامت علاوه بر استفاده از جلوه های بصری و روایت زیبای خود، از موسیقی متن جذابی نیز بهره می برد. نمایشنامه ای که به عنوان الگو عمل می کند و درام را شیواتر به مخاطب منتقل می کند. همه چیز در مورد این انیمه جذاب است، از بصری بارانی آن گرفته تا داستان سفر مانند.


اندیشه سونگلیان در فیلم

فیلم Rise the Red Lantern

فیلم روشن کردن فانوس قرمز

  • کارگردان: ژانگ ییمو
  • بازیگران: گونگ لی
  • سال انتشار: 1991

خلاصه داستان: زن جوانی مجبور می شود زندگی خود را رها کند و نزد مردی ثروتمند برود.

فانوس قرمز اثری از سینمای چین به کارگردانی ژانگ ییمو، یکی از کارگردانان برجسته چینی است. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، یک درام چند لایه درباره زن جوانی است که چهارمین همسر مردی ثروتمند می شود. این فیلم پس از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به یکی از فیلم های پرفروش دهه تبدیل شد. 1990، اثری که همچنان منتقدان آن را یکی از بهترین فیلم های آسیایی می دانند. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، یک درام چند لایه درباره زن جوانی است که چهارمین همسر مردی ثروتمند می شود. زمانی که سونگلیان به سراغ این مالک قدرتمند می رود، آمادگی چندانی برای برقراری ارتباط با افراد دیگر در این سیستم از جمله سه زن دیگر ندارد.

بخوانید  آمار بازی 2022 خود را در سایت پلی استیشن بررسی کنید

داستان فیلم در دهه 1920 می گذرد و بسیاری از جنبه های چین را پوشش می دهد. این کتاب نگاهی درونی به آداب و رسوم چینی دارد و سنت ها و قوانین حاکم بر زنان آن دهه را بررسی می کند. در زمانی که زنان در جامعه مردسالار کاملاً ناتوان بودند و فقط مردان همه چیز را کنترل می کردند. در واقع دو داستان تکان دهنده در این اثر وجود دارد، داستان روی که به قهرمان داستان پیوند می خورد، آن که مجبور به ترک دانشگاه و افتادن در سنت ها شده است و دیگری داستانی نامرئی. از اتفاقاتی که برای عموم مردم می افتاد.

منتقدان این اثر را بازنمایی انتقادی از چین معاصر، استعاره ای از فروپاشی چین پس از انقلاب فرهنگی می دانند. در Raise The Red Lantern، رنگ ها و عناصر سبک بصری نقش مهمی در روایت دارند. رنگ ها با توجه به شرایط درام تکامل می یابند و نقش مهمی در انتقال احساسات، مضامین و جهان بینی فیلمساز به مخاطب دارند. این فیلم پس از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست عنوان یکی از فیلم های شاخص دهه 1990 را به خود اختصاص دهد. فانوس قرمز را بلند کنید برنده شیر نقره ای جشنواره فیلم ونیز و همچنین نامزد بهترین فیلم خارجی زبان شد. در شصت و سومین دوره جوایز اسکار اگرچه Red Lantern سانسور نشد، اما برای مدت طولانی اجازه نمایش توسط دولت چین را نداشت.


امیلی و استفانی در فیلم A Simple Favor عکس می گیرند

یک فیلم ساده

فیلم یک لطف ساده

  • کارگردان: پل فیگ
  • بازیگران: آنا کندریک
  • سال انتشار: 2018

خلاصه داستان: استفانی یک مادر مجرد است که یک وبلاگ ویدیویی دارد.

لطف ساده یک کمدی سیاه بر اساس رمانی به همین نام نوشته دارسی بل است. داستان از این قرار است که استفانی با امیلی، زنی مرموز و سخت کوش، در مدرسه پسرش دوست می شود. دوستی عجیبی که همه را شگفت زده می کند. هنوز هیچ اتفاقی از این رابطه رخ نداده است، زمانی که امیلی ناپدید می شود و پلیس درگیر می شود. در همین حال، استفانی تصمیم می گیرد تا سرنخ هایی را پس از ناپدید شدن دوست زیبایش جمع آوری کند. او مثل یک کارآگاه به همه جا می رود و تعلیقی که در این بین به وجود می آید جذاب و نفس گیر است.

بخوانید  بهبود عملکرد The Witcher 3 بر روی کنسول های نسل نهم با به روز رسانی جدید

این فیلم در فهرست نهایی بسیاری از منتقدان قرار گرفت و از این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی سیاه آن سال ها یاد کردند. فیلم ترکیبی عجیب از موضوعات هیجانی، نوآر، معمایی، کمدی و اجتماعی است و مخاطب از روایت آن شگفت زده می شود و آنها را تا پایان در تعلیق نگه می دارد. فیلمنامه ماهرانه نوشته شده و پیچ و خم های داستان خوب است. پس از غرق شدن امیلی، مخاطب و استفانی به دنبال حل معمای فیلم هستند و هیچ راهی برای نیمه کاره گذاشتن این معما وجود ندارد. یک لطف ساده فیلمی درباره رازهای گذشته و حال است که می تواند سرنوشت همه را تغییر دهد.

هم امیلی و هم استفانی از دو دنیای متفاوت می آیند، یکی خانه دار پرمشغله ای است که تمام وقت خود را صرف تربیت فرزندش می کند و دیگری زنی که دنیای عجیبی دارد و رازهای زیادی را با خود حمل می کند. رازهای امیلی در نهایت او را پایین می آورد و استفانی به لطف زندگی پر دردسر بهترین دوستش، میلیون ها فالوور به دست می آورد. بازی های A Simple Favor بسیار عالی هستند و شما می توانید در کنار بازیگران آن خود را در این داستان جذاب غرق کنید. نورپردازی ها، نوع جهت و پالت های رنگی نیز در کاراکترهای محاسبه شده خودکار طراحی و اجرا می شوند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر