چگونه خودروساز چینی BYD به بزرگترین رقیب تسلا تبدیل شد؟

این شرکت غول پیکر چینی در دسامبر گذشته اعلام کرد که اولین کارخانه تولید اروپایی خود را در مجارستان افتتاح خواهد کرد. این شرکت همچنین به دنبال خرید امتیاز استخراج لیتیوم در برزیل است. لیتیوم یک جزء کلیدی در تولید باتری است.

با گسترش نفوذ جهانی BYD، دولت‌های نگران یارانه‌هایی که خودروسازان چینی دریافت می‌کنند، شروع به بررسی دقیق این موضوع کرده‌اند. در سپتامبر سال گذشته، کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، تحقیقاتی را درباره یارانه های اعطایی به سازندگان خودروهای الکتریکی در چین آغاز کرد. از سوی دیگر، ایالات متحده نیز در تلاش است تا از طریق قانون کاهش تورم (IRA) صنعت خودروهای الکتریکی داخلی را با هدف دور نگه داشتن رقبای چینی تقویت کند.

تحلیلگران گفتند که ابتکاراتی مانند تحقیقات ضد یارانه ای IRA و اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از رشد شرکت های چینی در این بازارها است. BYD همچنین به طور فعال در حال مقابله با موانع ذکر شده در بالا برای تضمین رشد پایدار است و همانطور که در سرمایه گذاری اخیر این شرکت در یک نیروگاه در مجارستان مشاهده می شود، غول چینی به شدت بر گسترش تجارت خود در سطح جهانی متمرکز است.

چشم انداز آینده

نبرد بین تسلا و BYD به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی جهان ادامه خواهد داشت. Sino Auto Insights، یک شرکت مشاوره مدیریت و نوآوری، معتقد است که BYD هنوز به پتانسیل رشد کامل خود نرسیده است. یکی از کارشناسان این موسسه می‌گوید: «بیشتر شرکت‌های خودروسازی سال‌هاست که این خودروساز جدید چینی را جدی نگرفته‌اند و این ما را به یاد روزهای اولیه تسلا می‌اندازد، زیرا بیشتر مردم در روزهای اولیه تسلا آن را جدی نمی‌گرفتند». شرکتی که ایلان ماسک آن را در سال 2024 اداره خواهد کرد، با رقابت سختی از سوی رقبای شرقی روبرو است. چینی ها در سال جاری طیف وسیعی از خودروهای برقی را روانه بازار می کنند و خودروسازان سنتی جهان در تلاش هستند تا این روند را حفظ کنند.”

بخوانید  انتشار اولین تریلر سریال The Continental از دنیای جان ویک

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر