کشیش به دلیل استفاده از بودجه کلیسا در Candy Crush و سایر بازی های موبایل دستگیر شد

در طول دهه‌ها رسوایی‌های مذهبی زیادی وجود داشته است، اما این رسوایی ممکن است اولین موردی باشد که Candy Crush را درگیر می‌کند. کشیش لارنس کوزاک از طریق The Philadelphia Inquirer در 25 آوریل در پاتستاون، پنسیلوانیا دستگیر شد و متهم به سرقت بیش از 40000 دلار وجوه از محله سابق خود، کلیسای سنت توماس مور شد. بر اساس این گزارش، نایب انتخابی کوزاک، بازی های موبایلی از جمله Candy Crush و Mario Kart بوده است.

اسقف اعظم فیلادلفیا در نوامبر 2022 کوزاک را از محله خود اخراج کرد، پس از تحقیقات داخلی مشخص شد که او “مقدار نجومی تراکنش های اپل” را با کارت اعتباری کلیسا خرج کرده است. این اتهامات از سپتامبر 2019 تا ژوئیه 2022 ادامه دارد. ظاهراً کوزاک همچنین از بودجه کلیسا برای خرید هدایایی برای دخترخوانده خود استفاده کرده است.

ظاهراً کوزاک در سال 2022 به بازرسان گفته بود که این پول برای “قدرت بخشیدن به خودش” و دادن مزیت به او هنگام انجام بازی های تلفن همراهش استفاده شده است. کوزاک افزود که او “به دنبال مشاوره برای اعتیاد خود بود” و او استفاده عمدی از بودجه کلیسا برای قمار خود را رد کرد. در عوض، کوزاک می‌گوید هزینه‌های کارت‌های اعتباری کلیسا به این دلیل اتفاق افتاده است که آنها قبلاً به تلفن همراه او مرتبط بوده‌اند.

فیلادلفیا اینکوایرر بیان می کند که سوابق مالی نشان می دهد که کوزاک 10000 دلار از وجوه شخصی خود را به حساب کارت اعتباری محله بازپرداخت کرده است. داستان همچنین از این قرار است که کوزاک پس از برکناری از سمت خود، چکی به مبلغ 8000 دلار برای محله قدیمی خود فرستاد. کوزاک همراه با چک، یادداشتی برای عذرخواهی از جانشین خود در سنت توماس مور نوشت و او به تلاش های خود برای بازپرداخت کلیسا اشاره کرد.

بخوانید  Dev پیشنهاد می‌کند که Payday 3 برای بازی به یک اتصال همیشه آنلاین نیاز دارد

کوزاک در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است و وکیل او به فیلادلفیا اینکوایرر گفت که “او در حال بررسی اتهامات است و قصد دارد در روزهای آینده با دادستان درباره این پرونده تماس بگیرد.”

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر