فیلم Dune: Part 2 Interesting Facts Arrakis یک سیاره بیابانی است

در این مقاله به نکات جالب فیلم Dune: Part Two یکی از بهترین فیلم های سال می پردازیم. با یک گیمر همراه باشید.

در سال 2020 فیلم Tamase وارد پرده سینما شد و بر اساس کتاب فرانک هربرت توانست اثر شگفت انگیزی را به مخاطبان خود ارائه دهد. پس از انتشار Dune، دنباله آن خیلی سریع چراغ سبز نشان داد. اولین فیلم این مجموعه به کارگردانی دنیس ویلنوو به اندازه کافی موفق بود و فیلمبرداری خوبی داشت که دنباله آن واضح به نظر می رسید. داستان فیلم در دنیایی علمی تخیلی می گذرد و نبرد بین گروه های قومی برای کنترل منبع بی نظیری از ماده معدنی به نام Spice را به تصویر می کشد و ادامه تنش ها، درگیری ها و سرنوشت های پیچیده این جهان را با جزئیات بیشتری در این قسمت مشاهده می کنیم.

فیلمی که مانند قسمت اول دنیای شگفت انگیزی را به تصویر کشید و مورد تمجید بسیاری از منتقدان قرار گرفت و باید تا تولید و اکران قسمت سوم آن صبر کرد. در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم تلماسه: قسمت دوم حقایق جالب. حقایقی که ممکن است درباره او ندانید.

“توجه: خواندن ادامه مقاله ممکن است قسمت هایی از داستان سریال را برای شما خراب کند.”


Zendaya به عنوان Chani در میان صخره های Arrakis در Dune

1. شخصیت Zendaya Chaney

در قسمت اول مجموعه Dune، شخصیت زندایا، چانی را به طور خلاصه در یکی از رویاهای پل دیدیم و سپس در پایان فیلم دیدیم که چگونه این دو شخصیت با یکدیگر آشنا شدند. حتی اگر رمان های فرانک هربرت را نخوانده باشید و از داستان این سریال چیزی ندانید، باز هم می توانید حدس بزنید که رابطه ای عاشقانه بین این دو شخصیت شکل خواهد گرفت. موضوعی که در کتاب های فرانک هربرت دقیقاً به همین شکل توضیح داده شده است. با تمام این توضیحات، شخصیت چانی در فیلم اول حضور بسیار کمتری نسبت به فیلم دوم داشت و در فیلم دوم به راحتی می توان او را یکی از شخصیت های اصلی داستان دانست.

ابتدا باید روشن کنیم که شخصیت چنی در کتاب های فرانک هربرت یک شخصیت کاملا مذهبی بود. حتی زمانی که پل پیشنهاد ازدواج خود را به شاهزاده اعلام کرد، خود چانی با این تصمیم مشکلی نداشت و می دانست که این ازدواج فقط یک عمل سیاسی خواهد بود و به عشق بین او و پل آسیبی نمی رسد. با این حال، در این مجموعه، دنی ویلنوو چانی را به عنوان یک شخصیت بی دین نشان می دهد که فریمن ها را به خاطر اعتقاداتشان به سخره می گیرد. تصمیمی که شاید در راستای افزایش تنش داستان و افزودن ابعاد جدیدی به این شخصیت گرفته شده باشد.

یک جزئیات بسیار جالب در مورد شخصیت چانی، روسری یا دستمالی است که او روی سر خود می انداخت. این دستمال آبی شاید در نگاه اول یک وسیله ساده به نظر برسد، اما داستان بسیار جالبی پشت آن نهفته است. در The Art and Soul of Dune: Part 2، شخصیت Chaney مانند فیلم شال آبی به سر می کند. دلیلش هم این است که در فرهنگ ورهمان، وقتی دختر ورهمان عاشق پسری در آن فرهنگ می شود، همیشه شال آبی به سر می کند. این موضوعی است که به طور کامل و واضح در فیلم دوم دیدیم.

بخوانید  بازگشت دو بازیگر دیگر از فیلم های ددپول در ددپول 3 با بازی رایان رینولدز

همچنین باید به یکی دیگر از خواب های پل که در فیلم اول رخ داد اشاره کرد. در Dune پل در خواب می بیند که در کجا می جنگد و وقتی کلاهش را برمی دارد می بینم چشمانش آبی است. در Dune: Part Two، شاهد بازسازی کامل آن رویا هستیم، با این تفاوت که به جای پل، شخصیت Chaney در رهبری نبرد حضور دارد. به بیان بهتر، شخصیت پل قبل از وقوع این مبارزه کاملاً رویای این مبارزه را در سر می پروراند.


گریس روتا هارکونن در Dune Battlefield 2

2. عکس سیاه و سفید

همچنین ممکن است تعجب کرده باشید که چرا هنگام نمایش تصاویری از سیاره خانه هارکونن، فیلم ناگهان سیاه و سفید ظاهر می شود. خب این موضوع دلیل خیلی مهمی دارد و به ماهیت آن سیاره مربوط می شود. در فیلم اول فقط شب ها این سیاره را دیدیم و در فیلم دوم روزها مهمان این مکان بودیم.

در The Art and Soul of Dune: Part Two، توضیح داده شده است که خورشید این سیاره سیاه است و هیچ چیز نمی تواند خود را در آنجا نشان دهد. حتی رنگ های مختلف. این خورشید عناصر و رنگ های مختلف را از بین می برد و همه چیز را مانند خودش سیاه می کند. به همین دلیل وقتی شاهد مبارزه فیض روتا با زندانیان هارکونن بودیم، فیلم سیاه و سفید پخش شد. برخی از خدمه آن‌ها لباس‌های مشکی در اطراف منطقه نبرد می‌پوشند و صورت خود را می‌پوشانند. استعاره از اشکی است که مردم در آن سیاره می ریزند و به خاطر آفتاب سیاه اشک هایشان سیاه می شود.


پل انفجار در Dune 2 را تماشا می کند

3. طراحی تئاتر شگفت انگیز

Dune: Part Two از نظر فیلمبرداری و طراحی صحنه فوق العاده است. در هر صحنه از این فیلم، مطلقاً غیرممکن است که عنصری بدون دلیل وجود داشته باشد یا چیزی فقط برای پر کردن دکوراسیون یا زیبایی در آنجا قرار گیرد. جالب ترین و شاید مخفیانه ترین طراحی صحنه این فیلم مربوط به سکانسی است که در آن امپراتور قصد دارد از بارین، فیض، روتا و رابان در چادر باشکوه خود بازجویی کند.

اگر این سکانس را با دقت بیشتری تماشا کنیم، متوجه می شویم که نحوه قرارگیری شخصیت ها در آنجا شبیه یک هرم است. به طوری که امپراطور در بالای هرم، در کنار او یا به عبارتی بعد از او، مادر روحانی و شاهزاده ایرولان حضور دارند و هارکونن ها در پایین هرم قرار می گیرند. دنیس ویلنوو و تانیا لاپونت تهیه کنندگان اجرایی این فیلم توضیح می دهند که با این طراحی صحنه قصد داشتند نشان دهند که امپراطور نه تنها مهم ترین فرد جهان در آن لحظه است، بلکه می توان به صورت استعاری آن را شخصیت اصلی دانست. فردی در زنجیره غذایی که همه راه ها به او ختم می شود

وقتی پل بارون را در آن مکان نابود می کند، به وضوح می بینیم که جایگاه شخصیت ها در آن سکانس هرم مانند تغییر کرده است. این پل در بالای هرم قرار دارد و امپراتور، شاهزاده ایرولان و دیگران در پایین هرم قرار دارند. ویلنوو به این ترتیب نشان می دهد که مهم ترین چهره جهان تغییر کرده است و اکنون می توانیم پل را قدرت اصلی جهان بدانیم.

بخوانید  کارگردان Cyberpunk پایان‌های Phantom Liberty را شکست

تصویر بعدی که انتخاب کردیم مربوط به غاری است که فیض روثا پس از ورود به آراکیس از آن می گذرد. او قصد دارد میزان خسارات ناشی از بمباران را ارزیابی کند و از درون غاری می گذرد که طرح روی دیوارها شبیه نوک انگشتان انسان است و به نظر می رسد اثر انگشت باشد. پاتریک ورمت، مدیر طراحی تئاتر فیلم، به نقل از دنی ویلنوو گفته است که قصد داشتند این غار را به گونه ای طراحی کنند که نشان دهد خانواده فورمن شخصیت و فرهنگ بسیار غنی و متمایزی دارند و هرگز فرهنگ بیگانه را نپذیرفته اند.


فلورانس پوگ در نقش پرنسس ایرولان در Dune Part 2

4. زمان در دنیای سینما

دستکاری و بازی با زمان موضوعی بود که اغلب در فیلم های نولان می دیدیم و بازی با زمان را در فیلم های این کارگردان می دیدیم. با این حال دنیس ویلنوو (که رابطه بسیار خوبی با نولان دارد) تصمیم گرفت تغییراتی به ظاهر کوچک اما بدون شک مهم در خط زمانی دنیای این فیلم ایجاد کند.

در طول فیلم ما به تاریخ دقیق دسترسی نداریم و فقط از صحبت های پرنسس ایرولان می توانیم تاریخ را بفهمیم. وقتی صحبت هایش را ضبط می کند، تاریخ همان روز را ذکر می کند و از این طریق می توان فهمید که اتفاقاتی که در فیلم تماشای 2 افتاد در مدت 9 ماه شکل گرفت. در حالی که همان دوره زمانی در کتاب فرانک هربرت چندین سال به طول انجامید، اتفاقاتی که در فیلم دوم می بینیم طی چندین سال رخ داده است. تصمیم ویلنوو برای کوتاه کردن بازه زمانی وقایع فیلم، افزایش تنش فیلم و بیان بهتر داستان های داستان بود.

همچنین باید به دوران بارداری لیدی جسیکا اشاره کرد که در سفر به جنوب هنوز باردار بود و تا پایان فیلم با دختر متولد نشده خود صحبت می کرد. در حالی که در کتاب های هربرت لیدی جسیکا دخترش را خیلی زودتر به دنیا آورد و دخترش آلیا نقش نسبتاً برجسته ای در داستان بازی می کند که در فیلم زیاد به آن اشاره نشده است.


جسیکا در فیلم Dune 2 نقش مادر روحانی را بازی می کند

5. علیا

در مورد علیا صحبت کردیم، باید در مورد این شخصیت مهم بیشتر توضیح دهیم. آلیا خواهر کوچکتر پل است و پیوند محکمی بین آنها وجود دارد. وقتی لیدی جسیکا از آب زندگی می‌نوشد، آلیا بیداری معنوی می‌کند و مادر و دختر می‌توانند با هم صحبت کنند، زیرا علیا هنوز به دنیا نیامده است و لیدی جسیکا هنوز باردار است. وقتی پولس از آب حیات می نوشد، می تواند با آلیا نیز صحبت کند. علیا پشتیبان او در راه یاری فرعونیان است و او را از این راه باز نمی دارد.

با وجود اینکه آلیا در کتاب های فرانک هربرت نقش برجسته ای داشت، اما تا پایان فیلم دوم فقط صدای او را با صدای آنیا تیلور جوی می شنیدیم و به احتمال بسیار زیاد در فیلم سوم نقش بسیار پررنگ تری خواهد داشت. . انتخاب تیلور جوی تا آخرین روز در پشت صحنه بود و حتی بازیگران اصلی نیز برای مدت طولانی از این انتخاب بی اطلاع بودند. اما انتخاب این بازیگر محبوب برای نقش آلیا با انتقاداتی همراه بود چرا که سن علیا در کتاب ها بسیار کمتر از سن آنیا تیلور جوی است و اگر این بازیگر را در نقش آلیا ببینیم، باید ببینیم مسیری که دنیس ویلنوو برای این شخصیت در قسمت بعدی طی خواهد کرد که مهم خواهد بود.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (10 تا 14 فوریه) - راهنمای مکان های عجیب و غریب و Xur Destiny 2

حمله کرم شنی در فیلم Dune 2

6. کرم ها

غیرممکن است که در مورد سریال Dune صحبت کنید و سریع به کرم های غول پیکری که در این دنیا وجود دارند فکر نکنید. کرم هایی که نه تنها می توانند همزمان چندین نفر را بکشند، بلکه از سوی دیگر برای این دنیا بسیار مهم و مفید هستند. در فیلم اول البته به دلیل محدودیت بودجه بیشتر، کمتر شاهد به تصویر کشیدن این کرم ها بودیم، اما آنها را به طور کامل و واضح در چندین سکانس دیدیم. اما در فیلم دوم نه تنها کرم ها را در ابعاد مختلف دیدیم، بلکه حضور این موجودات نقش بسیار پررنگی در داستان داشت.

از دست نده

  • نقد و بررسی فیلم Dune 2
  • فیلم Dune حقایق جالب

یکی از مهمترین لحظات این فیلم مربوط به صحنه ای است که پل روی یک کرم عظیم الجثه قرار می گیرد و بر آن سوار می شود! البته ممکن است «کرم سواری» واژه مناسبی برای چنین موجود چشمگیری نباشد. با این حال، پل باید این کار سخت را انجام دهد تا خود را به فریمان ها ثابت کند و دنیس ویلنوو برای فیلمبرداری این سکانس نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر محتوا نیز کار بسیار دشواری داشت. از نظر فنی، مشخص است که چرا عکاسی از چنین تصاویری دشوار است و چه چالش هایی بر سر راه پدیدآورنده قرار می گیرد، اما از نظر محتوایی باید به کتاب های فرانک هربرت اشاره کرد که اطلاعات خوب و مفیدی در مورد چگونگی انجام آن ارائه نمی دهد. این کار را انجام دهید

در این کتاب‌ها، او لزوماً از موفقیت پل در این آزمایش صحبت می‌کند و به ما می‌گوید که بالاخره پل توانست تعادل خود را روی یکی از آن کرم‌های بزرگ متحرک حفظ کند. بنابراین، برای نشان دادن این سکانس، دنیس ویلنوو باید به طور کامل از تخیل خود و همکارانش استفاده می کرد تا به این آزمایش افتخار کند، چگونه از ابزار خود استفاده می کند و مهمتر از همه، چه ابزارهایی. برای این آزمایش لازم است؟ استفاده از آن مشکل است؟ به همین دلیل می توان این صحنه را یکی از معدود صحنه های فیلم دانست که تماماً حاصل درک ویلنو از این دنیای عظیم است.


نظر شما عزیزان و رفقای همیشگی سایت یک گیمر در مورد قسمت دوم ساند ماسه چیست؟ اگر نکته جالبی در مورد این فیلم دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، آن را با ما و دیگر طرفداران یک گیمر به اشتراک بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر