جایگزینی برای Discord برای چت، مهمانی و بازی

در این مقاله به بررسی برنامه هایی می پردازیم که بهترین جایگزین های Discord محسوب می شوند که می توانید از آنها برای بازی و چت با دوستان خود استفاده کنید.

مدتی پیش مشخص شد که دیسکورد توسط دادستانی کل کشور ممنوع شده است و کاربران ایرانی دیگر نمی توانند بدون نرم افزار تغییر IP از دیسکورد استفاده کنند. Discord اپلیکیشنی است که به کاربران اندروید، آیفون، مک و ویندوز اجازه می دهد بدون هیچ محدودیتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. با یکدیگر فیلم تماشا کنید، صحبت کنید یا از تجربه بازی متقابل لذت ببرید. اکنون با مسدود شدن Discord، همه این ویژگی‌ها از کاربران سلب شده و دیگر پلتفرمی برای گیمرها وجود ندارد که صرف نظر از پلتفرم خود با یکدیگر وقت بگذرانند.

بنابراین تصمیم گرفتیم برنامه های جایگزین Discord را با شما به اشتراک بگذاریم. البته Discord یک برنامه یکپارچه است، چه از نظر چت صوتی یا متنی، و همچنین چت ویدیویی، اشتراک گذاری صفحه نمایش و بازی. در نتیجه هیچ جایگزین قاطعی وجود ندارد و از بین برنامه های موجود برنامه هایی را انتخاب کرده ایم که در زمینه هایی مانند چت صوتی، اشتراک گذاری صفحه و موارد مشابه کیفیت خوبی دارند.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

عناصر

Element برنامه ای شبیه به Discord است، اما می توان آن را نسخه محدود Discord در نظر گرفت. در این نرم افزار کاربران می توانند از طریق متن و صوت با یکدیگر صحبت کرده و بازی های مختلف را امتحان کنند. Element در اندروید، آیفون، رایانه شخصی، مک و لینوکس موجود است، بنابراین مهم نیست که چه پلتفرمی دارید، می‌توانید دور هم جمع شوید و صحبت کنید. در ضمن باید اشاره کنم که المنت از چت تصویری هم پشتیبانی می کند اما برای اشتراک گذاری صفحه و بازی های مختلف قابل استفاده نیست. از نظر کیفیت مکالمه، Element در وضعیت خوبی قرار دارد و پس از ایجاد گروه می توانید بخش های مختلفی را برای آن راه اندازی کنید و اعضای گروه را به هر کدام از بخش هایی که می خواهید دعوت کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری کافی است آدرس جیمیل خود را وارد کنید و مراحل را برای تایید ایمیل و نام کاربری خود دنبال کنید.

بخوانید  La NASA n'a pas réussi à sauver la Terre lors d'une simulation d'impact d'astéroïde

TeamSpeak 3

فرفری 3

قبل از محبوب شدن برنامه هایی مانند Discord، کاربران قدیمی از TeamSpeak 3 برای ملاقات و بازی استفاده می کردند. TeamSpeak 3 برنامه ای برای اندروید، آیفون، رایانه شخصی، مک و لینوکس است که به شما امکان می دهد وارد سرورهای خصوصی یا عمومی شوید و از طریق صدا با یکدیگر صحبت کنید. طبیعتا قسمت چت متنی هم دارد که استفاده نمی شود و شهرت و محبوبیت TeamSpeak به دلیل کیفیت بسیار بالای چت صوتی آن است. البته TeamSpeak 5 نیز در مرحله بتا است و قابل استفاده است. در TS5 شاهد تغییر کامل در ظاهر و رابط کاربری TeamSpeak هستیم، اما در حال حاضر پلتفرم های آن محدود است و پیشنهاد می کنم فعلا از TS3 استفاده کنید تا زمانی که TeamSpeak 5 در آینده از نسخه بتا خارج شود. برخی از سرورهای عمومی TeamSpeak به شما امکان ایجاد کانال های خصوصی و تعیین رمز عبور برای آنها را می دهند. بنابراین کاربران جانبی می توانند با وارد کردن آدرس سرور و رمز عبور مورد نیاز وارد کانال شما شوند.

برنامه متحد است

متحد

اگر به دنبال تجربه ای بسیار شبیه به Discord هستید، ممکن است Gilded انتخاب بهتری باشد. از نظر رابط کاربری، نوع قرارگیری حساب کاربری در برنامه و تنظیمات، Guilded شباهت های زیادی به Discord دارد. همچنین می توانید سرور عمومی یا خصوصی خود را بسازید و کانال های متنی و صوتی مختلفی برای آن تعریف کنید. یا اینکه مشخص کنید هر کاربر می تواند به کدام کانال دسترسی داشته باشد. نکته جالب در مورد Gilded این است که با ایجاد یک حساب کاربری، یک سرور نیز برای شما ساخته می شود. اما این عبارت به این معنی نیست که باید از سرور داخلی استفاده کنید. از نظر کیفیت سرورها، کیفیت چت صوتی و تصویری یا موارد مشابه، Guilded در وضعیت خوبی قرار دارد و اگر به دنبال جایگزینی با برخی از ویژگی های Discord هستید می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. Guilded مانند سایر برنامه های ذکر شده در رایانه شخصی، اندروید، آیفون و مک در دسترس کاربران است.

بخوانید  Spider-Man 2 - Find The Science Trophy Guide

در نهایت شما کاربران یک گیمر نظرات خود را با ما در میان بگذارید. چه هنوز از Discord استفاده کنید یا نه. اگر از Discord استفاده نمی کنید با چه برنامه ای جایگزین می کنید؟

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر