قرارداد ادغام با مایکروسافت تنها راه ارائه بازی های Activision برای خدمات اشتراک است

اکتیویژن نگران است که مشارکت در خدمات اشتراک ممکن است بر (نامشخص) تأثیر بگذارد و در نتیجه نام تجاری آن را کاهش دهد و فروش بازی‌های خرید، به‌ویژه عناوین جدید را کاهش دهد. این منعکس کننده دیدگاه Activision است که حتی با وجود اینکه خدمات اشتراک در حال رشد هستند. این یک مانع بزرگ برای ناشرانی بوده است که عموماً موافق قرار دادن محتوای خود در خدمات اشتراک هستند، موقعیتی که در آینده تغییر نخواهد کرد.

اکتیویژن به هیچ وجه عناوین خود از جمله Call of Duty را از طریق خدمات اشتراکی چند نفره در دسترس قرار نمی دهد و هیچ مدرکی وجود ندارد که در آینده قابل پیش بینی تغییر کند. اسناد تجاری داخلی اکتیویژن و همچنین شهادت مدیران شرکت نشان می دهد که هیچ برنامه ای برای انجام این کار در آینده بدون این توافق وجود ندارد.

در صفحه پنج نامه، اکتیویژن هرگز محتوای جدیدتری را در سرویس‌های چندنفره اشتراکی منتشر نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار در آینده ندارد. بدون این توافق، محتوای Activision در هیچ سرویس اشتراک چند بازی در دسترس نخواهد بود. به همین دلیل، این عملیات به هیچ وجه نمی تواند رقابت را تشدید کند.

بازی های مختلف در سرویس Xbox Game Pass / Xbox Game Pass

این مورد جالب است زیرا Activision قبلاً با سونی توافق کرده بود. این یک قرارداد چند ساله بازاریابی و مجوز با سونی بود که محتوای انحصاری برای پلی استیشن ارائه می کرد. در بخشی از قرارداد ذکر شده بود که اکتیویژن نمی تواند سری Call of Duty را در Game Pass منتشر کند. طبق بیانیه جدید مایکروسافت به CMA، اکتیویژن هیچ برنامه ای برای عرضه این سری یا هر بازی بزرگ دیگری در Game Pass تحت هیچ شرایطی ندارد.

بخوانید  How To Pet A Hellhound In Call Of Duty: MW3 Zombies - You Can Pet The Dog Achievement Guide

اگر توافقنامه ادغام Activision Blizzard با مایکروسافت تایید نشود، بازی های این شرکت در هیچ سرویس اشتراکی در دسترس نخواهند بود. در نامه ای مایکروسافت در یک پرونده 111 صفحه ای در سازمان رقابت بریتانیا، بینش های جالبی را در مورد دیدگاه های Activision در مورد خدمات اشتراک منتشر کرد. به گفته ردموندی ها، با استناد به اسناد داخلی و شهادت مدیران اکتیویژن، در صورت عدم تایید قرارداد ادغام، این شرکت برنامه ای برای عرضه بازی های اصلی خود در خدمات اشتراکی ندارد.

همین امر در مورد دلیل عدم موجودیت آثار شرکت Take-Two Interactive در سرویس Game Pass در روز انتشار نیز صدق می کند و به همین دلیل این شرکت به صورت انتخابی و محدود از این سرویس پشتیبانی می کند. همچنین مشخص شد که Activision برخلاف سرویس‌های دیگر مانند Ubisoft Plus و EA Play هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی سرویس اشتراک چند بازی خود ندارد.

اگر قرارداد اکتیویژن با مایکروسافت تایید نشود، آن شرکت احتمالاً برنامه‌ای برای راه‌اندازی سرویس اشتراک خود یا آوردن بازی‌های خود به Game Pass و PlayStation Plus ندارد.

این مجموعه موفق است زیرا از فروش کلی بازی و فروش داخلی از طریق پرداخت خرد سود می برد. اختلال در فروش کلی بازی تاثیر بسزایی در سود آن خواهد داشت. به عنوان مثال، Modern Warfare 2 بیش از 1 میلیارد دلار در 10 روز فروش کلی در تمام پلتفرم ها به دست آورد.

نقشه بازی Verdansk 84 Call of Duty Warzone

دلیل روشن است؛ انتشار یکسان بازی های Call of Duty در یک روز روی پلتفرم های مختلف تاثیر زیادی بر فروش آن خواهد داشت. حتی قدیمی ترین بازی های این مجموعه نیز فروش خوبی دارند و به عنوان مثال در سال 2021، 25 میلیون نسخه از بازی های مختلف این مجموعه به فروش رسیده است. آن هم در سالی که به دلیل عملکرد ونگارد سال خوبی به حساب نمی آمد.

بخوانید  آنا دی آرماس شایعات Wonder Woman را نادیده می گیرد
تحریریه مجله بازی یک گیمر