بررسی مک بوک ایر M3; زیبا، قوی و اقتصادی

در شبکه های اجتماعی بحث های زیادی در مورد اینکه آیا 8 گیگابایت رم کافی است یا خیر وجود دارد. تعدادی از طرفداران اپل، با این منطق که “رم مک بوک دارای سرعت بالایی است و فناوری تعویض حافظه برای کمک به SSD به عنوان رم در دسترس است”، می گویند که 8 گیگابایت رم در بسیاری از برنامه ها کافی است. اما باید به چند نکته توجه کنید:

1. نه تنها انتقال داده بین تراشه و رم انجام می شود، بلکه می تواند ظرفیت کم رم را تنها با داشتن نرخ تبادل اطلاعات بالا جبران کند. در برخی از برنامه ها مانند مدل سازی یا کارهای گرافیکی، ممکن است چندین گیگابایت داده برای مدت نسبتا طولانی در RAM ذخیره شود. فرض کنید نرخ تبادل داده بین رم و تراشه M3 یا M2 دیگر بهترین نیست و برخی چیپست ها مانند Core Ultra 7 155H نرخ بالاتری را ارائه می دهند.

2. تعویض حافظه یک فناوری جدید جادویی نیست. بقیه سیستم عامل ها مانند ویندوز نیز دارای فناوری مشابه هستند. اما باید توجه داشت که حافظه swap عمر مفید SSD را کاهش می دهد و سرعت SSD در حد رم نیست که می تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد; به عنوان مثال، در MacBook Air M3، نرخ تبادل اطلاعات بین رم و تراشه نیز تا 102 گیگابایت بر ثانیه است. در حالی که سرعت خواندن و نوشتن یک مک SSD شاید یک بیستم این عدد باشد.

3. ابزارهای نرم افزاری دائما در حال پیشرفت هستند و نیاز آنها به منابع سخت افزاری از جمله رم روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر، کاربر برای چند سال استفاده یک مک بوک نیز خریداری می کند. بنابراین به دلیل عدم امکان ارتقا رم ممکن است به مرور زمان با مشکل مواجه شود.

بخوانید  Best Buy در این هفته چند معامله درخشان دارد

جدا از همه صحبت ها در مورد رم، تعدادی از فروشندگان محلی نیز از این فرصت استفاده می کنند. به عنوان مثال، اپل برای مک بوک ایر با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD مبلغی برابر با 8 | 512 گیگابایت در نظر گرفته شده؛ اما در ایران پیکربندی مک بوک با رم بیشتر بسیار گرانتر از پیکربندی آن با SSD بیشتر است.

مک بوک ایر M3; جذاب است و ارزش زیادی ندارد

MacBook Air M3 به هیچ وجه محصول بدی نیست. اما چیزی که خرید این اولترابوک را غیرمنطقی می کند، ارزش فوق العاده ای است که پیشینیان آن، به ویژه MacBook Air M1 از آن برخوردار بودند، به خصوص با توجه به تفاوت بسیار زیاد قیمت بین آنها.

برای کسانی که لپ تاپ ندارند و به دنبال یک اولترابوک جمع و جور و خوش ساخت برای استفاده روزمره و سبک هستند، مدل پایه مک بوک ایر M1 که در حال حاضر 47 تا 48 میلیون تومان به فروش می رسد، ایده آل است. یک گزینه بسیار مطلوب؛ دستگاهی با بدنه تمام فلزی، صفحه نمایش باکیفیت، صفحه کلید و ترک پد بسیار خوب، شارژدهی عالی و عملکرد سریع که تمام نیازهای فرد را در استفاده روزانه، روزنامه نگاری یا تولید محتوای سبک برآورده می کند. بدون نیاز به اقدام غیرمنطقی، حدود 25 میلیون تومان اضافی برای خرید M3 هزینه می شود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر