در اینجا نوع فیلم‌هایی است که نتفلیکس می‌خواهد در آینده روی آن‌ها تمرکز کند

نتفلیکس اخیراً با کنار رفتن رئیس سینما اسکات استابر و دن لین به عنوان رئیس بخش سینمای غول استریمینگ، تغییر بزرگی را تجربه کرد. لین بلافاصله 15 شغل خود را اخراج کرد و بخش فیلم را بازسازی کرد، و اکنون ما بیشتر می دانیم که چگونه لین قصد دارد اوضاع را با نگاه شرکت به آینده تغییر دهد.

به گفته نیویورک تایمز، وظیفه لین در نتفلیکس این است که “کیفیت” انتشار فیلم های خود را بهبود بخشد و “طیف گسترده ای از فیلم ها” را در سطوح مختلف بودجه تولید کند تا به ایجاد محتوای بیشتر کمک کند که برای پایه مشترک نتفلیکس جذاب باشد. یکی دیگر از تغییرات بزرگ این است که نتفلیکس در حال تغییر روش پرداخت به فیلمسازان است: نیویورک تایمز گزارش داد: “دیگر معاملات بزرگی وجود ندارد.”

در این گزارش آمده است در حالی که نتفلیکس قبلاً روی حجم تمرکز داشت – در سال 2021 هر هفته یک فیلم جدید منتشر کرد – هدف لین این است که فیلم‌های نتفلیکس را «بهتر، ارزان‌تر و کمتر» بسازد. منابع همچنین به این سایت گفتند که لین از تیمش می‌خواست که فعال‌تر باشند و به‌جای اینکه منتظر تولیدکنندگان و عوامل برای انجام معامله باشند، محتوای خود را توسعه دهند.

از نظر تغییرات پرداخت، NYT گزارش داد که این به‌روزرسانی‌ها قبل از اینکه لین جایگزین Stuber شود، در دست اجرا بود. بر اساس گزارش‌ها، بحث‌هایی در جریان است تا فیلمسازان و بازیگران براساس عملکرد یک فیلم برای نت‌فلیکس به‌جای یک پیش‌پرداخت کلان، دستمزد دریافت کنند.

ظاهرا برخی از فیلمسازان با رویکرد جدید نتفلیکس مخالف هستند. نیویورک تایمز گزارش داد که ادوارد برگر، کارگردان فیلم All Quiet on the Western Front، «شکایت می کند که (نتفلیکس) برای فیلمی که با کالین فارل در حال آماده سازی است، خواهان کاهش بودجه است.

بخوانید  انیمیشن مستر بین با فصل جدید بازخواهد گشت

تعدادی از کارگردانان مشهوری که برای نتفلیکس فیلم می ساختند، بازنگشته اند. برای مثال، مارتین اسکورسیزی فیلم The Irishman را برای نتفلیکس ساخت، سپس برای فیلم Killers of the Flower Moon به Apple TV+ رفت. اسکات کوپر، کارگردان «چشم آبی کمرنگ» برای نتفلیکس، در حال حاضر با فاکس قرن بیستم روی فیلم زندگینامه ای بروس اسپرینگستین با بازی جرمی آلن وایت کار می کند. بدیهی است که همه نتفلیکس را رها نمی کنند، زیرا گیرمو دل تورو و نوآ باومباخ در حال ساخت فیلم های جدید هستند. برای نتفلیکس و دیگران نیز همینطور هستند.

منابع به نیویورک تایمز گفتند که نتفلیکس از پیشنهاد حقوق پروژه جدید با بازی میلی بابی براون، ستاره سریال چیزهای عجیب و غریب و فرنچایز انولا هولمز خودداری کرد. این سایت گزارش داد که نتفلیکس همچنین فیلمی از کارگردان برنده اسکار کاترین بیگلو را بر اساس رمان شفق قطبی اثر دیوید کوپ کنار می گذارد.

در نهایت، گزارش نیویورک تایمز فاش می‌کند که بلا باجاریا، مدیر ارشد محتوای نتفلیکس، جلسه‌ای با تیم‌های فیلم نتفلیکس برگزار کرده است که در طی آن ظاهراً به آنها اطلاع داده است که کیفیت باید بهبود یابد. باجاریا همچنین گفته است که هرکسی که از این تغییر ناخوشایند است ممکن است “بخواهد شرکت را ترک کند.”

یکی از فیلم‌های پرمخاطب و موردانتظار آینده که برای نتفلیکس ساخته می‌شود، گیلمور شاد ۲ است که آدام سندلر را به عنوان بازیکن هاکی با مشکلات خشم که تبدیل به یک گلف‌باز می‌شود، بازمی‌گرداند.

این گزارش بر بخش فیلم نتفلیکس تمرکز دارد و در مورد برنامه‌های این شرکت برای سایر حوزه‌های آن، از جمله تلویزیون، برنامه‌های زنده یا بازی‌های ویدیویی صحبت نمی‌کند.

بخوانید  ارسال بیش از یک میلیون واحد از کنسول استیم دک

تحریریه مجله بازی یک گیمر