بررسی سریع X – یک چهارم مایل به جلو، دو ربع مایل عقب

اگر به نظر می رسد که Fast X شامل چهار خط داستانی کاملاً مجزا است، به این دلیل است که اینطور است. هیچ کلیت جذابی وجود ندارد که این چیز را در کنار هم نگه دارد، زیرا هیچ کلیتی وجود ندارد. فقط یک بازیگر عالی وجود دارد که همه در یک فیلم هستند. تنها زمانی که اکثر آنها با هم هستند، در این کباب‌پزی خانوادگی است، اما حتی آن زمان هم همه نبودند.

از طرف دیگر، دانته یک جنبه نادر از Fast X است که احساس تازگی و تازگی دارد، و این بیشتر به لطف عملکرد موموآ است که به وضوح به نظر می رسد که شامل بداهه های زیادی شده است. دانته اساساً یک نسخه مرد-کودک از جوکر هیث لجر را انجام می‌دهد – تضاد لذت‌بخشی با شرورهای بسیار جدی و حرفه‌ای که معمولاً خانواده سریع و خشمگین با آن‌ها روبرو می‌شوند.

این روزها، دام فقط پسری است که به دنیا سفر می‌کند و افراد تصادفی جدیدی را برای خانواده‌اش به روش‌های قابل پیش‌بینی جمع‌آوری می‌کند، از جمله افراد جدید کاملاً بی‌فایده این بار. خیلی خنده دار خواهد بود وقتی نمایش با ضرب و شتم دانته در دعوا به پایان می رسد و سپس او را به عنوان پسرش پذیرفته است.

در قلب این آشفتگی، شما Dom دارید و شما دانته را دارید. Dom در این مرحله یک تقلید کامل از خودش است، یک میم که متوجه نمی شود او یک میم است. اگر وین دیزل این شخصیت را با کنایه ای بازی می کرد، ممکن است سرگرم کننده باشد، اما در عوض او فقط جدی و ملایم و شخصیت بدی است.

بخوانید  عواقب ممنوعیت هواوی برای دستگاه های سامسونگ و اندروید چیست؟
دانته جیسون موموآ در Fast X
دانته جیسون موموآ در Fast X

پس از پایان کباب‌پزی خانوادگی، اکثر اعضای تیم برای یک مأموریت به رم می‌روند. که البته یک تله است. دانته (جیسون موموآ)، پسر شرور Fast Five، هرنان ریس، به مدت یک دهه برای شکست دادن Dom و خانواده اش آماده می شود و در نهایت این کار را انجام می دهد. ما یک تعقیب و گریز بزرگ در خیابان های رم داریم – این سکانس لحظه به لحظه بین بسیار عالی و بسیار وحشتناک بودن متناوب است. دانته با منفجر کردن یک بمب عظیم در نزدیکی واتیکان به تعقیب و گریز پایان می دهد و قهرمانان ما به عنوان تروریست شناخته می شوند.

مانند بسیاری از جنبه های Fast X، این صحنه تلاش بسیار بدی برای بازسازی کاری است که سریال در گذشته انجام داده است. Fast X می‌خواهد یک آلبوم موفق باشد، اما در عوض بیشتر مجموعه‌ای از کاورهای نامرغوب است.

از آنجا تیم پراکنده می شود. لتی در یک زندان مخفی است. جاکوب جان سینا که در کباب‌پزی خانوادگی نبود و در هیچ نقطه‌ای از فیلم صحنه‌ای با یک بازیگر اصلی بزرگسال ندارد، با پسر دام، برایان کوچولو، به سفر می‌رود. تج، رومن، هان و رمزی کارهای هکری انجام می دهند و با صاحب یک کافی نت (با بازی پیت دیویدسون) وقت می گذرانند و هان یک سفر فوق العاده کوتاه به مواد مخدر را تجربه می کند. (تایریز گیبسون، دزد صحنه، با توجه به ارزشی که دارد، هنوز هم موفق می شود چند لحظه خنده دار را در نقش رومن خلق کند.) و خود دام در حال انجام ماجراجویی انفرادی خود در مسابقات خیابانی و دیگر جنجال ها در برزیل است.

بخوانید  رستوران های منطقه اول تهران که باید بشناسید; از سنتی تا مدرن

به طور جدی، و صحبت کردن مانند کسی که در زمانی که تنها چهار فیلم بود وسواس زیادی به این فیلم‌ها داشت، Fast X احساس فاجعه‌باری می‌کند. این فیلم خوب ساخته نشده است، داستان وحشتناک است و وقتی به پایان می رسد به نوعی متوقف می شود. مطمئناً یک پایان صخره‌ای دارد، اما خوب نیست – این فیلم یک سکانس اکشن اوج دارد، سپس بلافاصله با یک سکانس اوج دوم که واقعاً با صحنه قبلی ارتباط ندارد دنبال می‌شود. مثل این است که با حفظ نسخه قدیمی پایان را بازنویسی کردند، سپس هر دو را در فیلم قرار دادند.

به جای یک داستان مناسب، Fast X همه چیز در مورد بازنویسی رشته ها و تنظیمات فیلم های قبلی است. به عنوان مثال، یک شخصیت وجود دارد که اساساً مامور هابز جونیور است – که تمام ضربات مشابه شخصیت دواین جانسون در Fast Five را پشت سر گذاشته است. یک تعقیب و گریز بزرگراهی در یک امتداد جاده وجود دارد که دقیقاً شبیه تعقیب و گریز در بزرگراه از Fast & Furious 6 است. برایان کوچولو در پارکینگ استادیوم Dodger شیرین کاری های ماشینی انجام می دهد، درست مانند همنامش در فیلم اول. Dom صحنه بسیار تکان دهنده ای دارد که در آن گردنبند صلیب خود را به شخصی می دهد، دقیقاً در همان آپارتمانی که چندین فیلم پیش آن را از یک شخصیت متفاوت دریافت کرده بود. و غیره.

اگرچه ظاهراً دو فیلم دیگر در پیش داریم، اما واضح است که بهترین روزهای این فرنچایز در آینه عقب به سرعت در حال محو شدن هستند.

بخوانید  نظرسنجی نشان می دهد که اکثر توسعه دهندگان بازی نگران پایداری خدمات زنده هستند

نزدیک شروع Fast X، یکی از آن صحنه‌های کباب‌پزی خانوادگی را در حیاط خلوت تورتو می‌بینیم که فیلم‌های Fast and Furious بسیار آن را دوست دارند – اما هیچ چیز درست نیست. ما شخصیت ریتا مورنا را داریم که می‌گوید لطف می‌کند انگار تمام این مدت در اطراف بوده است (این اولین حضور او است). ما پس‌زمینه‌های عجیب و غریب و کلوزآپ‌های عجیب و غریب زیادی داریم – نشانه‌های بارز فیلم‌های کم‌هزینه، مانند ارتش مردگان، که سعی می‌کنند پنهان کنند که روی صحنه‌ای با محیط‌های CGI فیلم‌برداری شده‌اند. و ویرایش دیوانه وار سرگرم کننده است.

Fast X یک تجربه طاقت فرسا است. مانند Fate و F9، بیش از حد بارگذاری شده است و بیشتر به خدمات طرفداران و رشد خانواده اهمیت می دهد تا داستانی مناسب. اکشن خیلی خوب است، و CGI اغلب افتضاح است – چیزی که وقتی آن فیلم‌ها بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون دلار داشتند، می‌توانستیم با آن زندگی کنیم، اما Fast X یکی از گران‌ترین فیلم‌های تاریخ است.

دانته واقعاً نشان می دهد که Dom چقدر بی مزه و خسته کننده شده است. دام هیچ درسی نمی آموزد و به هیچ وجه به عنوان یک فرد رشد نمی کند – او بدون داشتن قوس شخصی در داستان شرکت می کند. او فقط همین یکپارچه در مرکز این فرنچایز است که بیشتر سه فیلم آخر را صرف ساخت خطوط داستانی خودش جدا از بقیه شخصیت‌ها کرده است و دیگر شخصیتی برای صحبت کردن ندارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر