عواقب ممنوعیت هواوی برای دستگاه های سامسونگ و اندروید چیست؟

دو برند دیگر که از این وضعیت سود برده اند Oppo و Vivo هستند. در واقع، Oppo در سال 2023 در رتبه چهارم بازار قرار گرفت. هر دو برند چینی گوشی های پرچمدار جذابی را ارائه می دهند. اما استراتژی‌های ناشیانه ویوو و ممنوعیت فروش اوپو در اروپا مانع از دسترسی مشتریان خارج از چین به گوشی‌های این شرکت شده است.

آیا Honor می تواند جای خالی هواوی را پر کند؟

آنر یکی دیگر از برندهایی است که از تحریم هواوی سود برده است. اما کمتر به آن توجه می شود. این زیرمجموعه سابق هوآوی که در سال 2020 راه اندازی شد، همچنان از فرمول هواوی در زمینه نرم افزار و سخت افزار پیروی می کند.

آنر هنوز نتوانسته است وارد پنج برند برتر جهانی شود. با این حال، در بازارهایی مانند چین (رتبه دوم در سال 2023)، آفریقای جنوبی (رتبه دوم در سه ماهه سوم 2023) و چندین کشور خاورمیانه (رتبه پنجم در کویت، عربستان سعودی و امارات) پیشرفت چشمگیری داشته است. با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم Honor واقعا می تواند با حفظ این رشد، خلاء هواوی را پر کند.

متأسفانه تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شده تا سامسونگ کمتر از منطقه امن خود خارج شود و در غیاب رقیب قدرتمند، آنقدر پشتکار برای نوآوری و نوآوری نداشته باشد. از سوی دیگر، گوشی های پرچمدار سایر برندها هنوز نتوانسته اند جای خالی هواوی را در بازار گوشی های پریمیوم پر کنند.

ممنوعیت هواوی بالاخره راه را برای تصاحب بازار گوشی های پریمیوم برای اپل باز کرد. اکنون تنها می‌توان امیدوار بود که عملکرد اپل بتواند سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان تلفن همراه را وادار کند تا رقابت گوشی‌های هوشمند را به هیجانی که هواوی در روزهای اوج خود داشت، بازگرداند.

بخوانید  RTX 4080 را در فروشگاه های آنلاین با قیمت نزدیک به RTX 4090 مشاهده کنید

تحریریه مجله بازی یک گیمر