نظرسنجی نشان می دهد که اکثر توسعه دهندگان بازی نگران پایداری خدمات زنده هستند

یک نظرسنجی جدید از توسعه‌دهندگان بازی‌های فعال نشان داد که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان نگران پایداری مدل بازی‌های زنده هستند، حتی اگر برخی ناشران بزرگ به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه دهند.

این نظرسنجی توسط Game Developer Collective انجام شد، پانلی متشکل از بیش از 600 توسعه دهنده که به عنوان بخشی از همکاری بین Game Developer، شرکت تحلیلی Omdia و GDC ایجاد شده است. از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 39 درصد اظهار داشتند که «تا حدودی نگران» مدل های کسب و کار خدمات زنده هستند، در حالی که 31 درصد «بسیار نگران» بودند. فقط 29 درصد گفتند که نگران نیستند یا مطمئن نیستند.

وقتی از توسعه‌دهندگانی که نگرانی‌های خفیف یا متوسط ​​را نشان می‌دادند درباره نگرانی‌های خاصشان در مورد مدل کسب‌وکار بیشتر پرسیده شد، 63٪ گفتند که نگران از دست دادن علاقه بازیکنان به بازی هستند، در حالی که 62٪ نگران رقابت با سایر بازی‌ها بودند. دیگر نگرانی های عمده شامل افزایش هزینه های جذب کاربر و افزایش هزینه های توسعه بود.

قابل ذکر است، تنها 35 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که آخرین بازی خود را یک عنوان زنده می دانند، اگرچه 10 درصد از توسعه دهندگانی که قبلاً روی بازی های زنده کار نمی کردند، گفتند که انتظار دارند استودیو آنها در این مسیر حرکت کند.

عناوین خدمات زنده مدتی است که محل بحث و مناقشه در صنعت بوده است و بسیاری از استودیوها و ناشران دنبال یک بازی افسانه ای برای همیشه هستند. در حالی که مدل سرویس زنده می تواند برای برخی بازی ها بسیار سودآور باشد، موارد زیادی وجود دارد که عناوین سرویس زنده بدون دستیابی به موفقیت واقعی بسته می شوند، گاهی اوقات حتی چند ماه پس از عرضه.

بخوانید  آنچه باید در مورد Destiny 2: The Next Return of Grandmaster Nightfalls بدانید

داده‌های بازار 2023 نشان می‌دهد که بازی‌های زنده از نظر زمان بازی غالب بوده‌اند، اما همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از موفق‌ترین بازی‌ها بیش از شش سال قدمت دارند و ثابت می‌کند که جلب توجه بازیکنان برای عناوین زنده چقدر دشوار است.

در حالی که برخی ناشران مانند برادران وارنر. بازی‌ها مدل سرویس زنده را دو برابر می‌کنند، سایرین مانند سونی تعداد بازی‌های سرویس زنده را که قصد انتشار دارند کاهش می‌دهند. Naughty Dog اخیراً یک بازی برنامه‌ریزی شده سرویس Last of Us را لغو کرد و به جای آن روی عناوین تک نفره تمرکز کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر