بسیاری از اختلالات روانی ریشه فیزیکی دارند

دانشگاه استنفورد دارای یک کلینیک روانپزشکی متابولیک است که در آن بیماران با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی همراه با داروها درمان می شوند. یکی از حوزه های فعال تحقیقاتی در این کلینیک، مزایای بالقوه رژیم کتوژنیک است که در آن مصرف کربوهیدرات محدود است.

رژیم کتوژنیک بدن را وادار به سوزاندن چربی برای انرژی می کند و مواد شیمیایی به نام کتون را ایجاد می کند که در صورت محدود بودن گلوکز می تواند به عنوان منبع سوخت در مغز استفاده شود.

اختلالات متابولیک می تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد

کرک نالین، رئیس علوم اعصاب در گروه Bazoski، یک موسسه خیریه آمریکایی که تحقیقات مغز را تامین می کند، می گوید: سیزده کارآزمایی در سراسر جهان در حال بررسی اثرات درمان های متابولیک بر بیماری های روانی جدی است.

نتایج اولیه نشان داده است که گروه بزرگی از بیماران به روشی معنادار به این درمان ها پاسخ می دهند. داروها، گفتار درمانی، TMS و احتمالاً الکتروشوک درمانی برای این گروه از بیماران مؤثر نبوده است.

این تنها درک سیستم ایمنی و متابولیسم نیست که در حال بهبود است. حجم عظیمی از داده‌ها اکنون با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال تجزیه و تحلیل هستند تا اتصالاتی که قبلاً از دید پنهان شده بودند را آشکار کنند. این ممکن است در نهایت منجر به درمان های شخصی تر و بهتر شود.

در اوایل اکتبر 2023، Biobank بریتانیا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد افراد مبتلا به دوره‌های افسردگی سطوح بالاتری از پروتئین‌های التهابی مانند سیتوکین‌ها در خون خود دارند. طبق مطالعه دیگری، حدود یک چهارم بیماران افسرده شواهدی از التهاب خفیف نشان دادند. دانستن این موضوع ممکن است مفید باشد زیرا تحقیقات دیگر نشان می دهد که بیماران مبتلا به التهاب به داروهای ضد افسردگی واکنش ضعیفی نشان می دهند.

پیشرفت های جدیدی در درک علل زمینه ای اختلالات روانی وجود دارد. گروهی از محققان به دنبال راه های مختلفی برای بهبود تشخیص ADHD هستند. مانند طبقه بندی بیماران به زیر گروه های مختلف که برخی از آنها قبلاً شناخته شده نبودند. در سه بیانیه مختلف در فوریه 2024، گروه های مختلف محققان کشف نشانگرهای زیستی را اعلام کردند که می تواند خطر ابتلا به زوال عقل، اوتیسم و ​​روان پریشی را پیش بینی کند.

جستجو برای ابزارهای تشخیصی بهتر نیز احتمالاً از طریق استفاده از هوش مصنوعی تسریع می شود. شرکتی به نام Cognoa از هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم در کودکان با تجزیه و تحلیل ویدئوهایی از رفتارهای حرکتی آنها در اتاق انتظار پزشکان استفاده می کند.

موسسه علوم زیستی کمی (QBI) در کالیفرنیا از هوش مصنوعی برای ایجاد یک نقشه کاملاً جدید از تعاملات بین پروتئین ها و شبکه های مولکولی درگیر در اوتیسم استفاده کرده است. این امر یافتن ابزارهای تشخیصی و درمانی را بسیار تسهیل می کند.

تحولات ذکر شده امیدوارکننده است. اما بسیاری از مشکلات را می توان با کاهش شکافی که امروزه بین مغز و اعصاب و روانپزشکی وجود دارد حل کرد. علوم اعصاب به مطالعه و درمان اختلالات فیزیکی، ساختاری و عملکردی مغز می پردازد، در حالی که روانپزشکی به اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری می پردازد. دکتر لنوکس آینده ای را متصور است که در آن آزمایش آنتی بادی زمانی انجام می شود که فردی که پس از یک عفونت ویروسی دچار یک فروپاشی ذهنی ناگهانی شده است با درمان های استاندارد نتواند بهبود یابد.

بخوانید  زمان آن رسیده است که در مورد پیش خرید بازی ها تجدید نظر کنیم | نقطه در

به گفته دکتر تبارتز ون الست، شکاف بین نورولوژی و روانپزشکی در کشورهای آنگلوساکسون (از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و نیوزیلند) بیشتر است. در آلمان، روانپزشکی و مغز و اعصاب به هم نزدیک هستند، بنابراین متخصصان مغز و اعصاب در زمینه روانپزشکی و روانپزشکان به مدت یک سال در زمینه مغز و اعصاب آموزش می بینند. این کار تحقیقات را آسان تر می کند.

برای اکثر بیمارانی که برای اولین بار به سایکوز یا سایر سندرم های شدید روانپزشکی تشخیص داده می شود، دکتر تبارتز ون الست MRI مغز، نوار مغزی، تست های آزمایشگاهی برای التهاب و سوراخ کمر را تجویز می کند تا با یافتن سرنخ هایی از علت بیماری، آنها را به بهترین نحو درمان کند. ارائه کننده.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر