بازی Sid Meier’s Railroads; مدیریت قطار در موبایل


استودیوی Feral Interactive همچنان بازی‌های قدیمی و معروف رایانه‌های شخصی را به پلتفرم‌های موبایل می‌آورد، این بار به سراغ Sid Meier’s Railroads رفت. بیایید نگاهی به این بازی بیندازیم.

نام سید مایر برای طرفداران بازی های استراتژی آشنا است. سید میر خالق مجموعه های معروف در سبک استراتژی و شبیه ساز است که شاید بتوان در راس آنها مجموعه Civilization را نام برد. با این حال، این بازی ساز که در سال 1996 استودیوی Firaxis Games را به همراه دو دوست خود تأسیس کرد و همچنان در آن مشغول به کار است، صاحب بازی های مختلف دیگری از جمله Sid Meier’s Railroads است. اثری در سری Railroad Tycoon که یکی از قدیمی ترین بازی های مدیریتی به حساب می آید. بازی Sid Meier’s Railroads در سال 2006 برای رایانه های شخصی منتشر شد و اخیرا استودیو Feral Interactive آن را برای پلتفرم های موبایل پورت کرده است. کد این بازی برای یک گیمر ارسال شده است و فرصتی است که نگاهی بیندازیم.

Feral Interactive در سال های اخیر بازی های مختلفی را برای پلتفرم های موبایل پورت کرده است، از جمله Rome Total War و Company of Heroes. این استودیو پیش از این بازی Sid Meier’s Railroads را برای مک پورت کرده بود و به همین دلیل شناخت خوبی از این کار دارند و توانستند پورت مناسبی از آن را روی پلتفرم های موبایل ارائه دهند. اما قبل از پرداختن به این سوال، باید ببینیم راه آهن سید مایر چیست و چه سبکی دارد.

یکی از جذاب ترین اسباب بازی های دوران کودکی برای بسیاری از نسل ما قطار بود! من نمی‌دانم این نوع اسباب‌بازی‌ها در حال حاضر چگونه هستند و چه پیشرفت‌هایی داشته‌اند، اما مثلاً در دهه 70 در انواع مختلف فروخته می‌شدند و می‌توانستید با قطعات متصل به ریل، ریل‌های مختلفی برای قطار بسازید. و ساعت ها از این تفریح ​​و سرگرمی لذت ببرید. برخی از این قطارها حتی دارای محفظه ای بودند که در آن روغن مخصوص ریخته می شد و با غلتیدن قطار، دود حاصل از سوختن این روغن را می دیدید که لذت عجیبی داشت. البته این مطلب بوی بسیار بدی داشت! Sid Meier’s Railroads یک نمونه دیجیتال، البته بسیار بزرگتر، از این محصول سرگرمی است که در آن می توانید امپراتوری قطار و راه آهن را در محیط های مختلف بسازید و در جنبه تجاری آن شرکت کنید.

بخوانید  Les parties privées d'Apex Legends sont enfin disponibles ; Voici comment ils fonctionnent

در شروع بازی، بازیکنان باید یکی از بارون هایی را که در واقع مالک این امپراتوری راه آهن در حال ظهور هستند، انتخاب کنند. بازی سناریوهای مختلفی دارد و شما می توانید از میان مناطق مختلف از آمریکا گرفته تا بریتانیای کبیر و حتی برخی کشورهای اروپایی را انتخاب کرده و در آنجا شروع به ساخت و ساز کنید. هدف بازیکنان در بازی بسیار ساده است. شما باید راه آهن خود را بسازید و سعی کنید آن را به گونه ای انجام دهید که بیشترین سود را برای شما به همراه داشته باشد. برای این منظور به عنوان مثال با منابع موجود می توانید راه آهن را به گونه ای بسازید که شهرهای مختلف و معادن مختلف واقع در مسیر را به هم متصل کند.

قطار در حال حرکت در بازی Sid Meier's Railroads

بسته به سناریویی که انتخاب کرده‌اید و در چه زمینه‌ای کار خود را شروع می‌کنید، نوع منابعی که از طریق آن می‌توانید از مزایای مالی برخوردار شوید متفاوت است. مثلا در آمریکا سوخت و طلا جزو منابع اصلی و در کشورهای اروپایی غذا هستند. البته قطار فقط به انواع بار محدود نمی شود و طبیعی است که وقتی با راه آهن سروکار داریم به عنوان وسیله ای برای جابجایی انسان نیز استفاده می شود و به همین دلیل شاهد قطارهای مسافربری نیز هستیم. به همین ترتیب، یکی دیگر از کاربردهای راه آهن ممکن است پست و توزیع نامه و سایر اقلام متفرقه باشد.

بازی Sid Meier’s Railways به اندازه بازی با اسباب‌بازی‌های قطار دوران کودکی سرگرم‌کننده است و به مخاطبان آزادی زیادی می‌دهد تا ریل‌ها را بسازند و تجارت را آنطور که می‌خواهند انجام دهند.

اما اساسی ترین و جالب ترین اکشن در بازی ساخت راه آهن است. اگرچه این کار ساده و کاربردی طراحی شده است، اما مجموعه ای از چالش های خاص خود را نیز دارد. به عنوان مثال، ممکن است مسیری برای اتصال دو شهر در نظر داشته باشید و بخواهید آن را به گونه ای انجام دهید که شامل یک معدن در راه آهن باشد. با این حال، برای رسیدن به این هدف، به این معنی است که راه آهن شما باید از کوه ها یا موانع دیگر عبور کند و بنابراین، برای ساخت آن باید پول بیشتری بپردازید و اینجاست که سوال این است که بفهمید آیا ارزشش را دارد یا نه. اینکه آیا هزینه در آینده مسترد خواهد شد یا خیر. چنین چالش‌هایی نقش برجسته‌ای در بازی دارند و با گذشت زمان و با گسترش خطوط راه‌آهن شما، تعداد آنها بیشتر می‌شود. چون مثلاً گاهی باید چندین مسیر را با هم داشته باشید و محدودیت های محیطی ممکن است کمی مشکل ساز شود.

بخوانید  Mortal Kombat Creator توضیح می دهد که چگونه پیام خطا باعث ایجاد یک شخصیت جدید شد

مهم نیست که در چه سناریویی شروع می کنید، راه آهن سید مایر شامل پیشرفت و تکامل در طول زمان است. به عنوان مثال، در طول زمان ممکن است از فناوری هایی در بازی استفاده شود که می توان آنها را از طریق نوعی حراج به دست آورد و هر شرکتی که برنده این نوع حراج باشد، انحصار استفاده از آن فناوری را برای مدت زمان معینی خواهد داشت. . انواع مختلفی از قطارها وجود دارد و شامل این پیشرفت می شود. به عنوان مثال، در نهایت قطارهای سریع تری خواهید داشت که می توانند حمل و نقل هر چیزی را سرعت بخشند. در مجموع 40 نوع قطار مختلف در بازی موجود است.

قطاری روی پل روی آب در راه آهن سید مایر

شاید همه این توصیفات در ذهن مخاطب اینگونه تداعی شود که با یک بازی سخت و پیچیده روبرو هستیم. اما در عمل اصلاً اینطور نیست و با وجود اینکه بازی چالش های کافی را پیش روی مخاطب قرار می دهد، اصلاً با یک کار سخت و پر از پیچیدگی های مدیریتی مواجه نیست. این بازی دقیقاً مانند مجموعه اسباب بازی قطار است و به شما امکان می دهد ریل ها را هر طور که می خواهید بسازید و سپس حرکت قطارها را در آنها تماشا کنید. با گذشت زمان، این جاده ها بزرگتر می شوند و با آنها پول به تجارت شما می رسد و می توانید این امپراتوری را کاملتر و بزرگتر کنید.

پورت بازی به پلتفرم های موبایل به خوبی انجام شده و بهبودهایی در رابط کاربری و سایر جنبه ها انجام شده است تا خوانایی جزئیات و استفاده از کنترل های لمسی برای اعمال دستورات مناسب و راحت باشد.

اما اثری با این سبک و سیاق که نسخه اصلی آن برای یک تجربه با ماوس و کیبورد طراحی شده است، در صفحه نمایش کوچک تبلت ها و به خصوص موبایل ها چگونه پاسخ می دهد؟ خب، اینجاست که Feral Interactive Studio تقریباً به خوبی کار خود را انجام داده است. Sid Meier’s Railways در پلتفرم موبایل بسیار بهبود یافته است و حتی از نظر بصری زیباتر از نسخه رایانه شخصی است. اولین اقدام سازندگان تغییر طراحی رابط کاربری بازی بود. مانند نسخه رایانه شخصی، بسیاری از عناصر مبتنی بر متن هستند و از آنجایی که ممکن است این نوشته ها در تلفن های همراه قابل خواندن نباشند، Feral Interactive آنها را با نمادهای بصری کاربردی جایگزین کرد. اقدام مثبت بعدی مربوط به روند ساخت خطوط ریلی است که Feral Interactive در قالب کنترل های لمسی به خوبی توانسته آن را پیاده سازی کند و اگرچه گاهی اوقات شاهد خطاهایی در این سیستم هستیم، اما در مجموع همه چیز به صورت ساده است. روش استفاده شما می توانید خطوط را انتخاب کنید و مسیر را به دلخواه خود بسازید.

بخوانید  راه اندازی فناوری وضوح فوق العاده انویدیا برای پخش ویدئو

یکی از تفاوت های نسخه موبایلی بازی با نسخه اصلی رایانه شخصی حذف جنبه های چند نفره است. در نسخه پی سی این امکان برای بازیکنان وجود داشت که بازی را با هم در حالت رقابتی تجربه کنند که علاوه بر لذت ساخت و کسب درآمد، رقابت را وارد بازی کرد و هیجان بیشتری به آن بخشید. این ویژگی در نسخه‌های موبایل حذف شد، اما Faral Interactive برای جبران آن تغییرات انحصاری جدیدی را به سناریوهای بازی اضافه کرد و ماموریت‌هایی را در نظر گرفت که خلأ چند نفره را پر کند که تا حدودی تصمیم درستی است. شده است؛ زیرا به دلیل محدودیت‌های ابعادی پلتفرم‌های موبایل، تجربه یک بازی به بزرگی Sid Meier’s Railroads واقعاً دشوار خواهد بود.

حمل و نقل گاو در راه آهن سید مایر

در مجموع Sid Meier’s Railroads یکی از بازی های Sid Meier است که شاید برای خیلی ها ناشناخته باشد، اما اگر از طرفداران سبک مدیریت هستید، قطعا تجربه آن به شما پیشنهاد می شود. پورت موبایل بازی در کل به خوبی انجام شده است و با وجود اینکه کار قدیمی است، بازی از نظر بصری در این پلتفرم های جدیدتر خوب به نظر می رسد و برای کنترل های لمسی به خوبی بهینه شده است. بنابراین اگر سبک مدیریت را دوست دارید، راه آهن سید مایر می تواند شما را برای مدتی درگیر و سرگرم کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر