راه اندازی فناوری وضوح فوق العاده انویدیا برای پخش ویدئو

قبلاً گزارش داده بودیم که فناوری‌های پیشرفته انویدیا به زودی وارد فاز جدیدی برای ارائه پخش آنلاین ویدیو در مرورگرها خواهند شد. در این روش از قدرت پردازنده های گرافیکی RTX برای بهبود کیفیت پخش آنلاین ویدیو تا رزولوشن 4K با استفاده از هوش مصنوعی استفاده می شود. طبق اعلام انویدیا، مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم و مایکروسافت اج از امروز می توانند دارای وضوح تصویر فوق العاده RTX باشند.

قابلیت RTX Video Super Resolution برای بهبود کیفیت تصویر

قابلیت RTX Video Super Resolution برای بهبود کیفیت تصویر

به این ترتیب اکنون دارندگان کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 و RTX 30 می‌توانند از پخش محتوای ویدیویی در مرورگر خود با کیفیت تصویر برتر لذت ببرند. این امکان توسط فناوری RTX Video Super Resolution انویدیا ارائه شده است که ماه گذشته معرفی شد.

انویدیا قول می دهد به زودی از کارت گرافیک های سری 20 RTX پشتیبانی کند، می توانید نمونه تصاویر ارائه شده توسط ComputerBase را مشاهده کنید. از ظرفیت ها RVSR ارائه شده است.

انویدیا با انتشار درایورهای گرافیکی جدید خود، پشتیبانی از فناوری جدید RTX Video Super Resolution را برای ویدیوها در مرورگرهای کروم و اج فعال کرده است.

در حالی که در ابتدا قرار بود فناوری RVSR در ماه فوریه در دسترس عموم قرار گیرد، بالاخره ساخته شد. افرادی که امکانات سخت افزاری کافی دارند اکنون می توانند از فناوری جدید تیم سبز نیز استفاده کنند. این فناوری برای پلتفرم‌های محتوای آنلاین مانند YouTube، Twitch، Netflix، Hulu و غیره قابل اجرا خواهد بود. به لطف این ویژگی، انویدیا می تواند تصاویر را حتی در صفحه نمایش های 5K مقیاس کند فراهم کند.

بخوانید  بازیگر Ant Man 3 به تام کروز در Mission: Impossible 8 پیوست

انویدیا Tier 1 را برای همه کارت‌های گرافیک RTX 30/40 مناسب می‌داند، اما اگر از مدل‌های سطح بالا مانند کلاس XX70 و بالاتر استفاده می‌کنید، توصیه می‌کند با Tier 4 بروید.

قابلیت RTX Video Super Resolution برای بهبود کیفیت تصویر

چگونه قابلیت NVIDIA RTX Video Super Resolution را فعال کنیم

به گفته انویدیا، مقیاس گذاری ویدیو از طریق RVSR تنها در صورتی در دسترس خواهد بود که کاربر به صورت دستی این ویژگی را از کنترل پنل انویدیا فعال کند. کاربران می توانند این گزینه را در Video > Adjust Video Image Settings > RTX Video Enhancement پیدا کنند. در این قسمت چهار سطح برای کیفیت ویدیو ارائه شده است که سطح چهارم بالاترین کیفیت است و از بیشترین توان پردازنده گرافیکی استفاده می کند.