چرا مایکروسافت آمار فروش کنسول های ایکس باکس را منتشر نمی کند؟


مدیر مالی ایکس باکس دلایلی را که چرا مایکروسافت آمار دقیقی از فروش کنسول منتشر نمی کند، برجسته کرد.

مایکروسافت در سال 2015 اعلام کرد که دیگر نمی خواهد آمار فروش کنسول های ایکس باکس را ارائه دهد. تیم استوارت، مدیر مالی ایکس باکس، در مصاحبه جدید خود دلایل این تصمیم را روشن کرده است. به گفته استوارت، مایکروسافت تعداد کنسول های فروخته شده را فاش نمی کند. زیرا این آمار به تنهایی نمی تواند عملکرد برند ایکس باکس را به درستی منعکس کند.

به نظر می رسد ارائه این آمار برای سونی و نینتندو از اهمیت بالایی برخوردار است و هر دو شرکت هر سه ماه یک بار آمار فروش سخت افزار خود را به روز می کنند. از سوی دیگر، ایکس باکس فروش سخت افزاری کمتری نسبت به پلی استیشن و نینتندو دارد و به نظر می رسد این دلیل بزرگی است که مایکروسافت تمایلی به ارائه آمار دقیق ندارد.

سری ایکس باکس

استوارت در مصاحبه خود گفت: “در ابتدا به نظر می رسید که ایکس باکس باید تعداد دقیق فروش کنسول خود را اعلام کند و عرضه نکردن آنها بیهوده است. اما این اولین چیزی بود که ما در مورد آن مطمئن نبودیم. مخالفیم، و ما معتقد بودیم که کسب و کار ایکس باکس بر اساس محتوا و خدمات بود.موفقیت ایکس باکس به عنوان یک برند با تعداد مشتریان و درآمد آن سنجیده می شود؛ زیرا ایکس باکس امروزه فقط یک برند ساده کنسول نیست.

پیش از این، فیل اسپنسر گفته بود که ارقام فروش کنسول نمی تواند به طور دقیق عملکرد مناسب اکوسیستم ایکس باکس را منعکس کند. اکنون استوارت به این موضوع ادامه می دهد که وظیفه او کمک به ایکس باکس برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد بیشتر است. یکی از راه‌هایی که مایکروسافت می‌تواند به این هدف دست یابد، ارائه گزینه‌های مختلف مانند خرید مستقیم بازی، اشتراک در Game Pass یا تماشای تبلیغات در بازی‌های موبایل است تا بازیکنان بتوانند هر طور که می‌خواهند پول خود را خرج کنند.

بخوانید  پیشنهاد کلیف بلزینسکی برای ریبوت Gears of War به سبک God of War

مدیر مالی ایکس باکس همچنین توضیح داد که مناطقی مانند آفریقا، هند و آسیای جنوب شرقی بازارهای اولویت دار برای کنسول ها نیستند. از این رو مایکروسافت در تلاش است تا بازی های موبایل و استریم را در این زمینه ها گسترش دهد. شایان ذکر است که بخش بازی های موبایل بزرگترین و موفق ترین بخش تجاری صنعت بازی است. استوارت تخمین می زند که بازار کنسول های خانگی حدود 100 تا 200 میلیون کاربر دارد.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

این در حالی است که رایانه ها می توانند تا 400 میلیون و تلفن های همراه تا یک میلیارد مخاطب بالقوه داشته باشند. این بخشی از سیاست مایکروسافت برای به دست آوردن Activision Blizzard به منظور دستیابی به بازی های تلفن همراه محبوب مانند Diablo Immortal، Call of Duty Mobile، Warcraft Rumble، Candy Crush و سایر عناوین است. استوارت در ادامه توضیح داد که اگرچه ورود به بازار موبایل یک حوزه تجاری دشوار است، خرید اکتیویژن بلیزارد می تواند مایکروسافت را در کوتاه ترین زمان ممکن به یک بازیگر قابل توجه در این بازار تبدیل کند.

با نگاهی بیشتر، مدیر مالی ایکس‌باکس توضیح داد که مایکروسافت می‌تواند از تجربه Activision Blizzard برای توسعه بازی‌های موبایل بر اساس IP‌های خود استفاده کند. اگرچه این مدیر به بازی هایی مانند Halo Mobile یا مواردی از این دست اشاره ای نکرده است، اما می توان انتظار داشت که در آینده اخباری در مورد آن بشنویم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر