نقد و بررسی بازی Blood West; ترسناک غربی


Blood West یک بازی مستقل است که سعی دارد فضای تیراندازی کلاسیک را با ژانر وحشت ترکیب کند. بررسی بازی را دنبال کنید.

Blood West یک تجربه تیراندازی اول شخص از استودیوی Hyperstrange است که در چند روز دیگر منتشر می شود. بازی از آن دست آثاری است که سبک طراحی آن یادآور بازی های کلاسیک است و از طرفی گیم پلی بازی تلفیقی از بازی های تیراندازی کلاسیک با سبک ترس و بقا است که البته بی نقص نیست.

داستان بازی Blood West از جایی شروع می شود که در یک محیط بیابانی یک سرخپوست جسدی را به مکانی خاص می برد که آن جسد را زنده می کند. بازیکن از این پس نقش این شخصیت را بر عهده می گیرد و باید با رفتن به مبارزه با دشمنان و انجام ماموریت های مختلف روح خود را آزاد کند. بازی دارای سه فصل مختلف است که هر کدام حال و هوا و حال و هوای خاص خود را دارند و در پایان هر فصل باید با یک دشمن بسیار قدرتمند و خبیث مبارزه کنید.

زامبی ها را در Blood West بکشید

روند کلی بازی مبتنی بر مخفی کاری، تلاش برای زنده ماندن و از بین بردن دشمنان است. هر فصل از بازی دارای یک نقشه نسبتا بزرگ است که در آن ساختارهای مختلف قرار گرفته است. در میان این سازه‌ها مکان‌های امنی وجود دارد که می‌توانید با شخصیت‌های دیگر تعامل داشته باشید، آیتم‌ها را بخرید و بفروشید یا برای ماموریت بعدی خود ایده بگیرید.

بازی دارای تنوع خوبی از سلاح های سرد و گرم است که هم در محیط پیدا می شود و هم با پرداخت پول از فروشندگان خریداری می شود. سلاح های Melee برای افرادی که به دنبال تجربه بازی های مخفیانه هستند مفید خواهند بود و می توانید با نشستن دشمنان را از پا درآورید و از پشت با ضربه ای قوی به خصوص به سر آن ها ضربه بزنید. دشمنان بازی شامل موجودات زامبی مانند، افراد مسلح بازگشته از مردگان و انواع و اقسام موجودات ترسناک دیگر هستند و هرازگاهی شاهد دشمنان نسبتاً بزرگی هستیم.

گیم پلی کلی بازی، جدای از بحث در مورد نبردها و از بین بردن دشمنان، شامل عناصری مانند کاوش محیطی نیز می شود. با رفتن به ساختمان های مختلف و گشت و گذار در آنها، اقلام زیادی پیدا خواهید کرد که برخی از آنها را می توان به عنوان اقلام ترمیم سلامت استفاده کرد و برخی دیگر را می توان فروخت و پول بیشتری به دست آورد. نکته جالب در این مورد بحث مدیریت فضای ذخیره سازی اقلام است که شبیه Resident Evil است و اغلب پیش می آید که برای جمع آوری یک کالای گرانبها مجبور شوید برخی از وسایل دیگر را در کوله پشتی خود محدود کنید. مقاله. این یک لایه جالب به گیم پلی بازی اضافه می کند.

بخوانید  نمایش فعالیت های فصلی و محیط جزیره‌ای بازی The Crew Motorfest در تریلر جدید آن

خرید و فروش اقلام در بازی Blood West

اما در حالی که کشتن دشمنان، کاوش در محیط ها و انجام ماموریت ها به طور کلی سرگرم کننده است، Blood West یک مشکل با گیم پلی کلی دارد و آن درجه سختی نه چندان مناسب است. هنگامی که برای اولین بار بازی را شروع می کنید، به معنای واقعی کلمه حداقل یک ساعت زمان واقعاً سخت و خسته کننده در پیش دارید. جایی که باید با استفاده از یک سلاح ساده مانند تبر یا کره اسب با دشمنان مبارزه کنید که در چند ضربه شما را به زمین می اندازد. در این قسمت از بازی، بازی واقعا بی رحمانه و سخت است و به هر کجای نقشه که بروید، به سختی آن محیط را پاکسازی خواهید کرد. به خصوص که همه محیط ها به گونه ای طراحی نشده اند که بتوان به صورت مخفیانه از آنها عبور کرد و معمولاً اولین اشتباه آخرین اشتباه خواهد بود.

با این حال، پس از مدتی تجربه در بازی، سلاح های جدیدی مانند تفنگ ساچمه ای یا تفنگ پیدا خواهید کرد و با جمع آوری غارت و فروش آن ها به پول زیادی دست خواهید یافت و از این پس بازی به طرز عجیبی آسان تر می شود. معمولاً یکی از راه‌هایی که بازی‌های مشابه برای القای حس ترس و بقا بهتر استفاده می‌کنند، کمبود مهمات و اقلام است که همیشه باعث می‌شود از کمبود گلوله بترسید و به همین دلیل ترجیح می‌دهید هر از گاهی از سلاح‌های تیغه‌دار استفاده کنید. زمان. . اما بلاد وست علاوه بر اینکه گلوله و تیر کافی را در محیط ها در اختیار شما قرار می دهد، این واقعیت را نیز دارد که پس از هر بار خوابیدن در محیط امن، اجناس فروشنده فروشنده کاملا شارژ می شود و بنابراین می توانید به عنوان مثال بخوابید. چندین بار. یک بسته نرم افزاری از فروشنده بخرید و با آرامش کامل وارد نبرد با دشمنان شوید.

بخوانید  ویدیوی سریال مفاصل. شخصیت های اصلی را بشناسید

محیط امن در بازی Blood West

تفاوت سطح مبارزه با دشمنان هنگام استفاده از یک اسلحه خوب با زمانی که می خواهید بازی را مثلاً در قالب مخفی کاری تجربه کنید بسیار متفاوت است و به همین دلیل طبیعی است که پس از رسیدن به نقطه ای که به اندازه کافی فلش ها و آیتم ها، نگران مخفی کاری نباشید و همه را در قالب یک تیرانداز تمام عیار شلیک کنید. مخصوصاً اینکه اکثر دشمنان به راحتی با شلیک سر کشته می شوند و جدای از آن، حس استفاده از سلاح نیز بسیار خوب است و مخصوصاً در هنگام نابودی همزمان چندین دشمن با یک تفنگ ساچمه ای در شرایط پرتنش یا از بین بردن حریف سرسخت. دشمن با ضربه سر، تجربه شیرین است.

اما با وجود چنین مشکلی در سطح دشواری بازی، Blood West همچنان یک تجربه اعتیاد آور و روان است. اگرچه، به خصوص در فصل اول، پس از مدتی طراحی یکنواخت محیط ها می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما همچنان می خواهید محیط های مختلف نقشه را پاک کنید، حتی اگر با مرگ های متوالی مواجه شوید و غارت بیشتری پیدا کنید یا فقط بکشید. دشمنان و از ماموریت اصلی خود لذت ببرید. در این میان، ممکن است علاوه بر ماموریت اصلی، شخصیت های مختلف ماموریت هایی برای شما داشته باشند که معمولاً جوایز ارزشمندی را به همراه دارند. بازی دارای جنبه های نقش آفرینی نیز می باشد و با کشتن دشمنان امتیاز تجربه کسب می کنید و می توانید شخصیت خود را با مهارت های جدید ارتقا دهید. این مهارت ها بسیار متنوع هستند و می توانید تاثیر آن ها را در روند گیم پلی و توسعه شخصیت ها کاملا احساس کنید.

سیستم ارتقاء توانایی در بازی Blood West

نکته نسبتا عجیب دیگر در Blood West رویکرد بازی به مقوله مرگ است. پس از هر مرگ شخصیت اصلی به نزدیک ترین محیط امن برمی گردید اما نفرینی به شما اضافه می شود و پس از سه مرگ متوالی اثر آن کامل می شود. اما نکته عجیبی که ذکر شد این است که دقیقاً مشخص نیست پس از مرگ شخصیت اصلی چه اتفاقی برای دشمنان می افتد. گاهی اوقات اگر بعد از مرگ به محیطی که در آن بودید برگردید، دشمنانی که کشته اید از بین می روند، بنابراین کار شما راحت تر می شود. گاهی این اتفاق نمی افتد و می بینیم که همه دشمنان زنده می شوند. بازی توضیح خاصی برای این موضوع ارائه نکرده و در عوض به نظر می رسد حالت شانس و اقبال دارد. نفرین هایی که نام بردیم با صحبت با یک توتم و انجام یک ماموریت نسبتا ساده مانند شلیک به سر دشمنان حذف می شوند، اما مکانیزم کلی آنها تنوع خوبی به تجربه گیم پلی می دهد.

بخوانید  بهترین گوشی های نوکیا در تاریخ; از نوکیا 6600 تا N93

Blood West از نظر ایجاد فضای ترسناک یک بازی موفق است. استفاده خوب از صدا و پخش مداوم موسیقی منطبق با حال و هوای بازی و همچنین صداهای خاص هر دشمن که می تواند تنش خطر قریب الوقوع را در زمانی که نمی توانید آنها را ببینید به خوبی منتقل می شود. با این حال، از نظر طراحی، بازی یک تجربه جالب است. جالب اینجاست که در فصل اول بازی طراحی ها یکنواخت و محیط های مختلف بسیار شبیه به هم هستند و همین مشکل بعد از مدتی کمی بازی را تکرار می کند. اما پس از اتمام این فصل، تنوع طراحی محیطی در بازی بیشتر خواهد شد. بازی Blood West برای مدتی در حالت دسترسی اولیه قرار داشت و این بهبود کیفیت طراحی تا حدی باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان به لطف بازخوردی که از بازیکنان دریافت کرده‌اند، به مرور زمان بازی را بهبود ببخشند.

Stealth in Blood West

به طور کلی Blood West از آن دسته بازی هایی است که بدون پیچیدگی های ظاهری و فنی ساخته می شود، اما ایده های جالبی دارد و برای بازیکنانی که بازی را با هدف تفریح ​​و لذت بردن از گیم پلی تجربه می کنند، واقعا ارزشمند خواهد بود. به خصوص که روند کلی بازی طولانی است و حداقل 20 ساعت شما را درگیر می کند. بنابراین اگر این روزها به دنبال یک شوتر با موضوع ترسناک هستید، Blood West را پیشنهاد می کنم.

بازی بر روی کامپیوتر بررسی شد و کد آن توسط ناشر برای یک گیمر ارسال شد