معرفی سریال ریپلی اندرو اسکات در سریال استیون زیلیان

یک سریال ترسناک ۸ قسمتی با عنوان ریپلی به نویسندگی استیون زیلیان و با بازی اندرو اسکات اخیرا در نتفلیکس منتشر شده است.

در سال 1955 بود که پاتریشیا هایسمیت کتابی به نام استاد با استعداد نوشت. Ripley Publishing (The Talented Mr. Ripley); کتابی که در آن شخصیتی به نام تام ریپلی معرفی شد و در 4 رمان دیگر این مجموعه نیز حضور داشت. راز نویسان آمریکا این رمان را به عنوان بهترین رمان انتخاب کرد و نامزد جایزه ادگار آلن پو شد. اگرچه او این جایزه را دریافت نکرد، اما دو سال بعد جایزه بزرگ ادبیات جنایی را در بخش بهترین رمان جنایی بین‌المللی دریافت کرد. همچنین در سال 2019، بی بی سی نیوز، آقای ریپلی با استعداد را به عنوان یکی از 100 رمان الهام بخش و تاثیرگذار انتخاب کرد.

این رمان تا کنون دو بار فیلم ساخته شده است، یک بار در سال 1960 در نقش آلن دلون در نیمروز ارغوانی و دیگری در سال 1999 با مت دیمون در نقش استاد با استعداد. ریپلی (آقای ریپلی با استعداد) به اکران فیلم رفت. اواخر سال 2019 بود که مشخص شد اندرو اسکات برای نقش تام ریپلی در سریال جدیدی بر اساس کتاب پاتریشیا هایسمیت انتخاب شده است. استیون زیلیان در ابتدا ایده سریال ریپلی را به Showtime برد. او توضیح داد که اقتباس از داستان به‌عنوان یک محصول تلویزیونی به جای یک فیلم داستانی به او این امکان را می‌دهد که به داستان، لحن و ظرافت کارهای هایسمیت وفادار باشد. من سعی کردم به گونه‌ای سازگار شوم که تصور می‌کردم ممکن است خودش آن مسیر را طی کند.»

اندرو اسکات در نقش تام ریپلی در فیلم ریپلی

اگر فیلم ظهر بنفش یا آقای با استعداد را دیده اید. ریپلی، شما داستان ریپلی را می دانید. اما اگر این دو فیلم را ندیده اید، سری ریپلی گزینه بسیار خوبی برای ورود به دنیای پاتریشیا هایسمیت و ماجراهای تام ریپلی است. داستان این سریال در دهه 1950 می گذرد و در شهر نیویورک آغاز می شود. ما ابتدا تام ریپلی را می بینیم، یک مرد کلاهبردار با ظاهر بد و بی تناسب. او توسط مردی ثروتمند استخدام می شود تا به اروپا برود و پسر ولخرج و ولخرج خود را متقاعد کند که از ایتالیا به خانه بازگردد. اما آشنایی تام با دیکی گرین لیف و زندگی راحت و مجلل او در خارج از کشور اولین قدم به سوی یک زندگی پیچیده فریبکاری، کلاهبرداری و قتل است.

بخوانید  نمایش فعالیت در تریلر جدید گیم پلی Tchia

در ابتدا قرار بود این سریال از همان شبکه Showtime پخش شود، اما در اوایل سال 2023 هالیوود مرگبار اعلام کرد که ریپلی به سرویس استریم نتفلیکس خواهد رفت. اگرچه این سریال با هدف تولید سریالی محدود تولید شده است اما امکان تولید فصل های آینده وجود دارد. علاوه بر اسکات، جانی فلین در نقش دیکی گرین لیف، داکوتا فانینگ در نقش مارج شروود، الیوت سامنر و غیره در این سریال بازی کردند. اسکات درباره این نقش گفت: “شما قرار نیست نظرات و ایده هایی را که مردم قبلاً درباره تام ریپلی داشتند بازی کنید.” من باید شجاعت داشته باشم که نسخه خود را بسازم و درک خود را از این شخصیت نشان دهم.

داکوتا فانینگ و جانی فلین در سریال ریپلی

تام ریپلی نقش سنگینی داشت. با گذشت زمان، متوجه شدم که این کار از نظر روحی و جسمی بسیار سخت است، او در صحبت های خود آنچه را که ریپلی انجام می دهد به عنوان “سخت” توصیف کرد و توضیح داد: “چیزهای خاصی وجود دارد که می توانم آنها را درک کنم، اما چیزهای دیگری. اینها در واقع فضاهایی هستند که گاهی اوقات مقابله با آنها دشوار است. و او آن را درک کرد.” منتقدانی که این سریال را تماشا کردند بسیار از آن راضی بودند و امتیاز بالایی به آن دادند. پس از تماشای Ripley، 112 منتقد در Rotten Tomatoes امتیاز رضایت آن را 86٪ و 40 منتقد متاکریتیک به آن نمره متوسطی دادند. 75 از 100

اکثر منتقدان بر این عقیده بودند که تفسیر مجلل استیون زیلیان از رمان ریپلی خون تازه ای از جاه طلبی شوم پاتریشیا هایسمیت می گیرد. با غوطه ور شدن داستان خود در فضای سیاه و سفید و شخصیت ترسناک اندرو اسکات که نمایشگر را به تصویر می کشد. یکی از منتقدان The AV Club نوشت: لذت ریپلی همیشه در این است که چگونه از جنایات خود خلاص می شود و زیلیان هرگز این را فراموش نمی کند. منتقد دیگری نوشت که اگرچه ممکن است برخی این سریال را به دلیل سرعت، کنش دقیق و دوری از قهرمان کلیشه‌ای ریپلی دوست نداشته باشند. اما طرفداران ژانر نوآر اینطور نیستند، برعکس، سریال را به خاطر تلاش برای احیای این ژانر تحسین می کنند.

بخوانید  The Lamplighters League Preorders Are Discounted

اندر اسکات در سریال تلویزیونی ریپلی در ماشین می نشیند

یکی دیگر از منتقدان احساس کرد که این سریال “یک قطعه فیلمسازی زیباست.” اثری که به کلاسیک های نوآر و هیچکاک و همچنین بزرگان سینمای ایتالیا ارجاع می دهد و تماشای فریم به فریم آن لذت بزرگی است.» جودی برمن از مجله تایم نیز نوشت: «اسکات… هرچند شاید بیشتر از یک کمی مسن تر از شخصیتی که توسط پاتریشیا هایسمیت خلق شده است: «بیش از هر چیز، این سریال به دلیل فیلمنامه نویسی، کارگردانی، طراحی تولید، فیلمبرداری، موسیقی و بازیگران، به ویژه اندرو اسکات در نقش تام ریپلی مورد تحسین قرار گرفته است.


سریال هایی شبیه به ریپلی

تو یک زنجیر هستی

سلسله شما

زنجیر تو

  • بازیگران: پن بادگلی، ویکتوریا پدرتی و تاتی گابریل
  • سال انتشار: 2018 تا به امروز
  • تعداد قسمت ها: 40

همه دوست ندارند تعقیب شوند.» این سریال بر اساس رمان پرفروشی به همین نام نوشته کارولین کاپنس ساخته شده است. تو یک زنجیر هستی این یک داستان عاشقانه قرن 21 است که می پرسد: “برای عشق چه کار می کنی؟” وقتی یک مدیر کتابفروشی ماهر با یک نویسنده مشتاق ملاقات می کند، پاسخ او واضح است: هر چیزی. از اینترنت و رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای جمع آوری خصوصی ترین جزئیات و نزدیک شدن به او استفاده می کند. یک عاشق جذاب و بی دست و پا به سرعت به فردی وسواسی و پیچیده تبدیل می شود. او برای رسیدن به هدف خود با آرامش و استراتژیک هر مانع و فردی را از سر راه خود برمی دارد.


دو شخصیت اصلی سریال پشت چشمان او

سلسله پشت چشماش

سریال پشت چشمش

  • بازیگران: ایو هیوسون، تام بیتمن و سیمونا براون
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد قسمت ها: 6

لوئیز یک مادر مطلقه است که به عنوان منشی در کلینیک کار می کند. یک شب او با مردی آشنا می شود و به سرعت عاشق او می شود. اما طولی نمی کشد که او متوجه می شود که این مرد رئیس او در کلینیک به نام دیوید است. سرنوشت باعث می شود لوئیز با همسر دیوید آشنا شود. او کم کم تحقیق می کند تا بفهمد پشت رابطه آنها چه چیزی پنهان است.


شخصیت بکی/ساشا به نقاشی از کلوئه در مجموعه چلو نگاه می کند

سلسله کلیه

بخوانید  دوبله انگلیسی مرد اره زنجیری الهامات پشت صداهای شخصیت ها را انتخاب کنید

سریال کلوئه

  • بازیگران: ایرنه دوهرتی، بیلی هاول و پیپا بنت وارنر
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد قسمت ها: 6

وقایع سریال Chloe عموما حول محور شخصیت جوانی به نام بکی می چرخد ​​که به عنوان کارمند موقت در یک شرکت استخدام می شود. بکی که هنوز با مادرش زندگی می کند، وسواس عجیبی به یک شبکه اجتماعی (مشابه اینستاگرام) دارد و مدام زندگی معیوب خود را با زندگی به ظاهر بی نقص دیگران مقایسه می کند. بکی از یک طرف دختری بسیار ساکت و تنها است و از طرف دیگر مادری دارد که از زوال عقل و فراموشی زودرس رنج می برد. بنابراین او کسی جز گوشی هوشمند و شبکه های اجتماعی خود را ندارد. او بیست و چند ساله است، از اعتماد به نفس پایین و البته پارانویا رنج می برد و اغلب با روش های پنهانی وارد رویدادهای اجتماعی می شود. در تمام ساعات روز، او خود را با افرادی مقایسه می کند که تصاویری از زندگی به ظاهر عالی خود را در فضای مجازی منتشر می کنند. اما در میان آنها، یک نفر وجود دارد که بکی همیشه او را زیر نظر دارد و حسابش را چک می کند: کسی جز همسر یکی از اعضای شورای محلی به نام کلویی فیربرن نیست..

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر