استعاره: به‌روزرسانی خبری ReFantazio نگاهی دقیق‌تر به سیستم‌های مبارزه و پیوند ارائه می‌دهد

Metaphor: ReFantazio، بازی RPG آینده توسعه دهندگان Persona 3، 4 و 5، پیش از انتشار اواخر پاییز امسال، به روز رسانی قابل توجهی دریافت کرده است. این به‌روزرسانی عمیق‌تر به سیستم‌های بازی، از جمله مبارزات، کهن‌الگوها و پیوندها می‌پردازد و به طرفداران نگاه دقیق‌تری به برخی از گرافیک‌ها و مکان‌های بازی می‌دهد.

طبق گفته استودیو زیرو، مبارزات Metaphor: ReFantazio یکی از خلاقانه‌ترین ویژگی‌های آن و «تکاملی در مبارزات فرماندهی» خواهد بود. به جای مبارزات نوبتی سنتی، این بازی یک سیستم «سریع و جوخه» را پیاده‌سازی می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد بین اکشن بلادرنگ یا حالت سریع و مبارزه سنتی مبتنی بر فرمان، که در حالت Squad بازی نامیده می‌شود، سوئیچ کنند. در حالت سریع، بازیکنان می‌توانند از ویژگی‌های قفل، دویدن و فرار در حین کاوش استفاده کنند و نیازی به ورود به مبارزات نوبتی سنتی را از بین ببرند. استودیو زیرو توصیه می‌کند این ویژگی را برای زمانی که در منطقه‌ای پر از دشمنان سطح پایین‌تری هستید که قبلاً با آن‌ها مواجه شده‌اید، رزرو کنید، اگرچه می‌توان از آن برای برتری بر دشمن قبل از ورود به نبرد در تیم استفاده کرد.

نبردهای جوخه شبیه سیستم جنگی فرماندهی استراتژیک تری است که از استودیو زیرو انتظار داشتیم و به چهار شخصیت اجازه می دهد تا با استفاده از کهن الگوها و مهارت های خاص خود در نبردهای نوبتی شرکت کنند. از توضیحات، به نظر می رسد که Archetypes بسیار شبیه به احضار شخصیت یک شخصیت در سری Persona خواهد بود و به بازیکنان اجازه می دهد حملات قدرتمندی انجام دهند که به نقاط ضعف دشمنان ضربه می زند. استودیو زیرو اعلام کرد که “میزان سختی نبردها در این بازی عمداً بالاست”، به این معنی که بازیکنان باید برای شرکت در بسیاری از نبردهای استراتژیک آماده باشند. خوشبختانه، استودیو به اشتراک گذاشته است که گالیکا، همراه پری قهرمان داستان، دارای قابلیتی به نام Fae Sight است که به شما امکان می دهد قدرت هیولاها را در یک سیاه چال درک کنید.

بخوانید  سیستم مورد نیاز Prince of Persia: The Lost Crown اعلام شد
نمای کلی از منوی کهن الگو.
نمای کلی از منوی کهن الگو.

طبق گفته استودیو زیرو، درک و استفاده از کهن الگوها برای موفقیت بازیکن در مبارزات ضروری است. کهن الگوها زمانی بیدار می شوند که اعضای حزب “با ترس های خود روبرو شوند” و با “حامیان خود که از آنها برای بیدار کردن قدرت تصاویر قهرمانانه حمایت می کنند” پیوند برقرار کنند. قهرمان می تواند در نبرد به تعدادی کهن الگو تبدیل شود، کهن الگوهای مختلف دارای ویژگی ها و شخصیت های متفاوتی هستند. برخی از کهن الگوهای تایید شده Seker، Mage و Thief هستند.

برای تقویت این کهن الگوها، بازیکنان باید در طول سفر خود با اعضای حزب و افراد مختلف پیوند برقرار کنند. همانطور که قهرمان داستان پیوندهای خود را با دیگران تقویت می کند، کهن الگوهای مختلف را بیدار و تقویت می کند. علاوه بر این، ارتباط با دیگران به شما امکان می دهد آنچه را که Studio Zero آن را «داستان های فالوور» می نامد، پخش کنید. این داستان‌ها زمینه‌ای را به بازی اضافه می‌کنند و «به شدت بر توسعه و تجربه داستانی حزب تأثیر می‌گذارند».

Metaphor Re: Fantazio هم شامل سیاه چال های اصلی و هم سیاه چال های جانبی می شود که طرف بازی از طریق Gauntlet Runner به آن ها سفر خواهد کرد. استودیو زیرو Gauntlet Runner را به عنوان “وسیله نقلیه زرهی بزرگی که برای حرکت ایمن در چنین بیابانی طراحی شده است” توصیف کرد. به گفته سازندگان، علاوه بر ارائه حمل و نقل، به عنوان یک پایگاه متحرک برای مهمانی نیز عمل خواهد کرد، شبیه به یک “ون کمپر” به گفته سازندگان. در Gauntlet Runner، بازیکنان می توانند آشپزی کنند، بخوانند، با هم تیمی های خود چت کنند و حتی چرت بزنند.

بخوانید  آیا Helldivers 2 به پلتفرم های بیشتری می آید؟
تیم به شهر قلعه مارتیرا رسید.
تیم به شهر قلعه مارتیرا رسید.

سپس استودیو اولین نگاهی به دو مکان اصلی بازی داشت: Castle Town Martira و Royal Capital. در حالی که پایتخت یک شهر بزرگ با بازارهای شلوغ و نابرابری شدید ثروت است، مارتیرا بیشتر به صورت شبانی است و فروشگاه‌ها، میخانه‌ها و مسافرخانه‌هایی را ارائه می‌کند که بازیکنان می‌توانند برای کسب انعام و ملاقات با خبرچین‌ها برای کسب اطلاعات مرتبط به آنجا بروند. . هر دو مکان در پادشاهی Euchronia زندگی می کنند.

هنگامی که در یک مکان قرار می گیرند، بازیکنان باید “در طول مدت اقامت تعیین شده در هر منطقه، تلاش اصلی را فتح کنند”، که باعث می شود بازی خطی تر از دنیای باز احساس شود. طبق گفته استودیو زیرو، هر کوئست اصلی یک ضرب الاجل مشخص خواهد داشت که تکمیل کوئست های جانبی و تقویت طرف را به یک «گزینه مهم» تبدیل می کند.

در مورد جدول زمانی، استودیو زیرو همچنین تایید کرد که بازی از سیستم تاریخ استفاده خواهد کرد و کل بازی در مدت شش ماه انجام خواهد شد. برای تبدیل شدن به پادشاه در این بازه زمانی، بازیکنان باید “اعتماد مردم سرزمین را در مواجهه با رقبای قدرتمند به دست آورند” و محبوبیت کلی خود را در بین شهروندان Euchronia افزایش دهند.

در نهایت، استودیو زیرو کمی بیشتر در مورد نسخه کلکسیونی بازی به اشتراک گذاشت. ، پین های فلزی، برچسب ها و چندین چیز دیجیتالی، از جمله بسته های لباس بر اساس بازی های Persona. استعاره: نسخه کلکسیونی ReFantazio 150 دلار قیمت دارد.

استعاره: نسخه کلکسیونی ReFantazio.استعاره: نسخه کلکسیونی ReFantazio.
استعاره: نسخه کلکسیونی ReFantazio.

Metaphor: ReFantazio برای PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series در دسترس خواهد بود.

بخوانید  تعیین زمان انتشار درایورهای ویژه انویدیا برای مرورگرهای وب

آلبوم عکس

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر