هر خدایی، هر نقشی
در Smite اصلی، خدایان به پنج کلاس مختلف طبقهبندی میشدند: شکارچی، جادوگر، جنگجو، نگهبان و قاتل. این کلاسها تعیین میکردند که خدا چه نوع اقلامی را میتواند بخرد و آیا آنها در کاهش آسیب یا مقابله با آن بهتر هستند. به عنوان مثال، Guardians به عنوان یک تانک اصلی عالی بودند، و در حالی که میتوانستید آنها را برای آسیبدیدگی بسازید، نحوه طراحی آنها باعث شد که کارایی کمتری داشته باشد.
Smite 2 این تعیینها و محدودیتهای نقش را حذف کرد و مهارتهای هر خدا و پیشرفت سطح را به گونهای تنظیم کرد که انعطافپذیرتر باشد. اگرچه Conquest، حالت اصلی MOBA سه لاین، هنوز دارای پنج نقش متمایز است، متفاوت از کلاسهایی که در آن قرار میگیرید، اکنون بازی کردن خدای انتخابی شما، صرف نظر از نقش، بسیار آسانتر است. این انعطاف پذیری بسیار بیشتری را در ترکیب تیم ها و سبک های بازی فراهم می کند، به طوری که هر خدایی به اندازه یک مسیر انفرادی قابل دوام است و مانند یک Jungler.