نقد و بررسی بازی Stellar Blade. به طور انحصاری در پلی استیشن 5 جنجالی

Stellar Blade یکی از آن بازی هایی است که می تواند مخاطبان خود را سرگرم کند. با تماشای این بازی با یک گیمر همراه باشید.

وقتی صحبت از آسیای شرقی در صنعت بازی های ویدیویی می شود، ژاپن اولین و فامیلی است که به ذهنم می رسد. در همین حال، سازندگان چینی و کره جنوبی به تازگی وارد صنعت بازی های ویدیویی شده اند و قصد دارند نام و نام رسمی برای خود دست و پا کنند. با Lies of P، Studio Round8 دانش خود را در مورد زیرژانر روح مانند نشان داد و محصولی عالی ارائه کرد. اکنون زمان آن رسیده است که یک استودیوی دیگر کره جنوبی خودنمایی کند.

در سال 2019 استودیو Shift Up استلار بلید را با نام Project Eve ارائه کرد که در آن زمان قرار بود برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. اما در سال 2021 در جریان ارائه سونی، به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی استیشن 5 به نمایش درآمد و یک سال بعد نام نهایی Stellar Blade به نمایش درآمد. حالا بازی انحصاری Stellar Blade منتشر شده است و سوال اصلی این است که آیا توانایی سرگرم کردن مخاطب را دارد؟ Stellar Blade یک بازی کامل نیست، اما برخی از عناصر آن به قدری خوب و بی نقص طراحی شده اند که توجه شما را به خود جلب می کنند.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

داستان Stellar Blade حول محور نابودی زمین و مهاجرت انسان ها به یک مستعمره جدید برای زندگی می چرخد. دهه ها می گذرد و اکنون لشکر 7 هوابرد به زمین فرستاده شده است تا تهاجم نایتیبه را متوقف کند و شیخ خود را نابود کند. ایو، قهرمان داستان، یکی از اعضای این گروه است و در ابتدا همه اعضای تیم خود را از دست می دهد و توسط شخصی به نام آدام نجات می یابد. در واقع دلیل اصلی خروج انسان ها از زمین، ظهور نیتیباها بود که هیولاهای بی رحمی به حساب می آیند. ایو تصمیم می گیرد دلیل این امر را دریابد و در ماجراجویی خود حقایق مختلفی را کشف می کند.

اگرچه داستان به گونه ای روایت می شود که می توانید ادامه آن را از اواسط بازی حدس بزنید، اما در مجموع تجربه خوبی را ارائه می دهد.

داستان فراگیر Stellar Blade یک قالب هک شده است و حتی در اوایل بازی، داستان سرایی قابل قبول است. اما از اواسط بازی به بعد وقایع به گونه ای بیان می شوند که می توانید پایان بازی و اتفاقات آینده را حدس بزنید. با این حال، داستان Stellar Blade به خوبی به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد و شاید به اندازه برخی از داستان های اندروید و انسان جذاب نباشد، اما تجربه بدی نیست و سرگرم کننده است. استلار بلید از نظر شخصیت پردازی، شخصیت های خیالی مانند حوا، آدام، ریون یا حتی لیلی را به مخاطب معرفی می کند تا بازیکن بتواند بیشتر با آنها ارتباط برقرار کند. البته در دنیای بازی، خاطره مردگان و طومارها در قالب تبلت هایی حاوی اطلاعات داستانی قرار می گیرند تا افسانه های بازی را بازگو کنند. یافتن و خواندن این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهتر از قبل با دنیای بازی و اتفاقاتی که در آن رخ داده است آشنا شوید.

بخوانید  پیش نمایش بازی Atomic Heart - Zoomji

نبرد نیتیباس در استلار بالد محافظت شده است

مبارزات استلار بلید خونین، هیجان انگیز و سرگرم کننده است

چیزی که استلار بلید را به یک بازی عالی و هیجان انگیز تبدیل می کند، گیم پلی بازی است. Stellar Blade یک بازی اکشن ماجراجویی است که عناصر هک اند اسلش را در سیستم مبارزه خود دارد. سبک مبارزه و طراحی سیستم مبارزه Stellar Blade چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. حوا تا پایان بازی با یک شمشیر مخصوص و یک سلاح برد دشمنان را نابود می کند. سیستم دوئل و انیمیشن های بازی برای اجرای کمبوها و ضربات مختلف از طراحی جالب و باکیفیتی برخوردار است. داشتن کمبوهای مختلف به شما این امکان را می دهد که به روش های مختلف دشمنان را از بین ببرید، علاوه بر این چهار مهارت به نام Beta Skill برای ایو طراحی شده است. طبیعتا چیزهای غافلگیر کننده و هیجان انگیز دیگری برای نبردهای بازی در نظر گرفته شده است که با توجه به ساختار داستانی در اختیار قهرمان قرار می گیرد.

سلاح دور حوا نیز دارای مهمات متفاوتی است. به عنوان مثال، می توانید از آن به عنوان یک تفنگ ساچمه ای، یک تپانچه ساده یا یک موشک انداز استفاده کنید. در ضمن بد نیست به جاخالی دادن همیشگی ایو، دوج عالی، دفاع ضربه طبیعی و پری بی نقص اشاره کنیم. Perfect Fairy در Stellar Blade یک جایزه ارزشمند به شما می دهد. اکثر دشمنان و باس های بازی یک نوار زرد مخصوص زیر نوار سلامتی خود دارند که با خالی کردن آن دشمن یا باس در حالت تلوتلو شده قرار می گیرد و می توانید ضربه خاصی به نام Retribution را به آن اعمال کنید. این حمله آسیب بزرگی به باس ها وارد می کند و بلافاصله دشمنان را از بین می برد. بنابراین استفاده از Perfect Fairy و طراحی کاربردی و بسیار خوب آن می تواند مبارزات بازی را برای شما جذاب تر کند.

انتقام رئیسان در بازی Stellar Balde

حتی در New Game Plus، Stellar Blade محتوای جدیدی برای بهبود مهارت‌ها، هسته‌های بتا و هسته‌های بدن قرار داده است.

بخوانید  تمرکز Naughty Dog بر روی توسعه بازی برای پلتفرم های پلی استیشن و رایانه شخصی

طراحی جاخالی‌های معمولی، جاخالی‌های بی‌نقص و حتی جاخالی‌های ویژه برای برخی از ضربات بازی که می‌توان از طریق درخت مهارت خریداری کرد، کاربردی طراحی شده‌اند، نه بی‌فایده. نکته جالب در مورد درخت مهارت Stellar Blade این است که از طریق آن می توانید بازه زمانی لازم برای اجرای Perfect Dodge و Perfect Parry بازی را افزایش دهید. انجام موارد ذکر شده نیاز به زمان بندی بسیار دقیقی دارد و اگر در این زمینه مشکل دارید، بازی دست شما را باز می گذارد تا از طریق درخت مهارت یا حتی استفاده از اگزوسین ها، ضعف خود را برطرف کنید. Exospines و Gears آیتم های بهبود دهنده ای هستند که می توانید Eve را به طرح ها و سبک های مختلف مبارزه مجهز کنید. به عنوان مثال، از اگزوسین ها و چرخ دنده هایی استفاده کنید که نرخ کریت و ضربه های بحرانی شما را افزایش می دهد تا آسیبی که به دشمنان وارد می کنید را افزایش دهید یا ترکیب های خود را از نظر آسیب موثرتر کنید.

یکی از کارهای جالبی که استودیو Shift Up برای دریافت انیمیشن های روان برای ضربات و ترکیب ها انجام داده است، اجرای تاخیر ورودی هنگام ضربه زدن است. طبیعتاً این ورود روزانه نباید در مبارزات برای شما مشکلی ایجاد کند، زیرا در یک بازی ویدیویی با نبردهای هک اند اسلش، سرعت گرفتن در هنگام فشار دادن دکمه مهم است. ورودی های روزانه در Stellar Blade به گونه ای قرار می گیرند که باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطب نشود. ممکن است در ابتدا حس جدیدی داشته باشد، اما خیلی راحت می توانید به آن عادت کنید و تجربه مخاطب را به هم نزند. طراحی کوئست های اصلی در Stellar Blade بسیار جذاب و سرگرم کننده است و برخی کوئست ها شما را در موقعیت های خاص و متفاوتی نسبت به بقیه قرار می دهند. طراحی خوب این عناصر و استفاده صحیح از ویژگی های ایو در این دسته از ماموریت ها، بازیکن را با موقعیت های متنوع تری مواجه می کند.

باس مبارزه در فضا در Stellar Blade

با این حال، ماموریت‌های جانبی Stellar Blade کاملاً طراحی شده‌اند تا بتوانید امتیاز مهارت بیشتری کسب کنید یا برای پایان واقعی یک ساخت جدید Shift Up تلاش کنید. به غیر از این، اکثر آنها طراحی منحصر به فرد یا قابل قبولی ندارند. کاوش در دنیای Stellar Blade ارزشش را دارد. وجود آیتم های کلکسیونی مختلف مانند بطری های نوشیدنی، بادی کور و بتا کور، ویژگی های مختلف ایو را افزایش می دهد. پرده های فوق نوار انرژی بتا و نوار سلامتی حوا را افزایش می دهند و بطری های نوشیدنی تعداد مواردی را که حوا می تواند استفاده کند، مانند تعداد نارنجک های دستی و موارد مشابه را افزایش می دهد. پلتفرم بازی نیز طراحی بسیار خوب و دقیقی دارد که گشت و گذار در محیط های Stellar Blade را آزاردهنده نمی کند.

بخوانید  فیلمنامه بعدی فیلم ترمیناتور جیمز کامرون بر هوش مصنوعی متمرکز بود

باس های اصلی در Stellar Blade طراحی منحصر به فردی دارند و نبرد با آنها اغلب شما را درگیر می کند.

از نظر بصری، Stellar Blade یک بازی جذاب و چشم نواز است. نورپردازی بسیار خوب، توجه به جزئیات در طراحی شخصیت و لباس به همراه افکت های مختلف از جمله مواردی است که به زیباتر شدن Star Blade کمک کرده است. با این حال، توجه به جزئیات محیطی می تواند بهتر باشد. جدا از عناصر ذکر شده در قسمت طراحی، محیط های بازی متنوع بوده و هر کدام ساختار خاص خود را دارند. این تنوع طراحی شامل دشمنان نیز می شود. هم دشمنانی را خواهید دید که انواع قوی‌ترشان در پایان بازی ظاهر می‌شوند و هم انواع جدیدی که در طول زمان با آنها آشنا خواهید شد. باس‌های فرعی Stellar Blade می‌توانستند از نظر سیستم مبارزه جالب‌تر طراحی شوند، اما باس‌های اصلی راضی‌کننده هستند و برخی از آنها جزو بهترین تجربه‌های هک اند اسلش بازیکنان هستند.

ماهیگیری در استلار بلید

از نظر فنی، Stellar Blade یک تجربه روان و بی عیب و نقص است. این بازی شامل سه حالت اجرا، کیفیت و تعادل است تا مخاطب بتواند با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کند. حالت تعادل را می توان نگین تاج این بخش دانست، از نظر جلوه های بصری به حالت کیفی بسیار نزدیک است و فریم ریت خوبی را ارائه می دهد. بازی همچنین هیچ باگ خاصی ندارد و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

موسیقی Stellar Blade بسیار جذاب و به خوبی طراحی شده است و مخاطب را به یاد بازی NieR Automata می اندازد. این طبیعی است، زیرا کیچی اوکابه، آهنگساز NieR: Automata نیز روی این بازی کار کرده است. اوج موسیقی Stellar Blade در باس مبارزات است که شما را در میانه نبرد قرار می دهد. از نظر صداگذاری، بازی عملکرد قابل قبولی دارد و دوبله انگلیسی بازی نیز مانند دوبله ژاپنی و چینی از کیفیت خوبی برخوردار است. در پایان، اگرچه Stellar Blade با طراحی زیرساخت‌ها، ساب باس‌ها یا حتی داستان خود مشکلاتی دارد، اما خوبی‌ها و ارزش آن به قدری فراوان است که شما را سرگرم می‌کند. به عبارت دیگر، Stellar Blade را می توان نامه ای عاشقانه برای طرفداران بازی های هک اند اسلش دانست.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر