برگزاری جلسه تدارکاتی برنامه اختتامیه رویداد آرا گیم

صبح دیروز دومین دوره مسابقات سراسری آرا به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در تهران برگزار شد.

در چارچوب آخرین اخبار دنیای بازی، صبح دوشنبه هفته جاری دومین نشست رویداد آرا گیم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. این نشست با حضور محمد امین حاج هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام محمود عبداللهی دبیر تولید بازی های رایانه ای در رویداد ملی آرا، علی رضا فراهانی دبیر مدیریت سرمایه گذاری جشنواره و مهدی برگزار شد. جعفری گزانی، مدیرعامل آرا. مؤسسه فرهنگی هنری المندیان سید رضا کاظمی مدیرعامل مؤسسه با حضور اصحاب رسانه اقدام به برگزاری رویداد فرهنگی و رسانه ای کرد.

افراد نامبرده در بخش‌های مختلف مراسم صحبت‌های مختلفی درباره دنیای بازی‌های ویدیویی و محتوای آن انجام دادند. حجت الاسلام محمود عبداللهی دبیر جشنواره در بخشی از سخنان خود گفت: همانطور که می دانید بازی های رایانه ای رسانه ای بسیار قدرتمند است و اهمیت آن کمتر از سایر رسانه ها نیست برای انتقال پیام ها.»

دبیر جشنواره در ادامه گفت: بازی رای گیری پنج موضوع قرآن و خانواده، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را برای امسال انتخاب کرد. از ابتدای ثبت نام در این رویداد تا کنون 52 اثر در بخش های مختلف جشنواره بازیارا ارائه شده است. پس از آن لازم به ذکر است که 9 اثر در محور زن و خانواده، 6 اثر در بخش امید و ترقی و 14 اثر در شاخه مقاومت ثبت شده که 6 اثر مربوط به موضوع غزه بوده است. 16 اثر نیز در بخش هویت اسلامی ایرانی و 7 اثر در بخش قرآن و روایات وارد شده است.

بخوانید  نقش‌آفرینی نیک آفرمن و جانت مک‌تیر در فیلم Mission: Impossible 8

برگزاری جلسه مقدماتی برنامه نهایی

از بین این آثار 20 بازی به عنوان آثار برگزیده به مرحله نهایی بازی رای گیری راه یافتند. از بین بازی های راه یافته به مرحله نهایی، 5 اثر در حوزه زن و خانواده، 5 اثر در بخش امید و پیشرفت، 8 اثر در بخش مقاومت، 6 اثر در بخش هویت اسلامی ایرانی و 3 اثر در بخش “مقاومت” حضور دارند. بخش قرآن و صفات برخی از این آثار در دو محور قرار گرفته اند. تیم های بازی سازی از استان های مختلف کشور از جمله تهران، قم، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان، سمنان، البرز و مازندران در بازی آرا حضور داشتند.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و موسسه فرهنگی هنری منادیان به سرپرستی محمدامین حاجی هاشمی و مهدی جعفری جوزانی منعقد شد. همچنین دومین تفاهم نامه بین بنیاد و موسسه فرهنگی و رسانه ای تبیان به مدیریت سید رضا کاظمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و رسانه ای تبیان منعقد شد.

در قسمت پایانی این مراسم، آقای فرهانی، مدیر بازرگانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، توضیحاتی فنی در خصوص چگونگی فرآیند تبدیل ایده به محصول ارائه کرد.

نظرتان را در مورد آخرین اخبار بازی با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید؟

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر