مشخصات فاش شده PS5 Pro ظاهرا پیشرفت های گرافیکی عظیمی را نشان می دهد

شبیه به استراتژی PS4 خود، یک PS5 Pro ظاهراً در حال توسعه است و به زودی وارد بازار می شود. طبق گزارش The Verge، شایعه شده است که این کنسول با یک GPU قدرتمندتر و یک حالت CPU کمی سریع‌تر عرضه می‌شود و سونی توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا از ویژگی‌های ray tracing بیشتری در بازی‌های خود استفاده کنند تا بتوانند یک PS5 Pro برنده شوند. برچسب بهبود یافته

با توجه به لیست کامل مشخصات در اسناد توسعه PS5 Pro که گفته می‌شود این سیستم به حافظه بزرگ‌تر و سریع‌تر و همچنین رندر GPU بهبود یافته مجهز خواهد شد که گفته می‌شود «حدود 45 درصد سریع‌تر» از یک PS5 استاندارد است. ورج مشورت کرد. به طور کلی، گزارش شده است که PS5 Pro دارای یک GPU به طور قابل توجهی بهبود یافته خواهد بود، و در حالی که CPU مشابه PS5 استاندارد خواهد بود، از حالت جدیدی بهره می برد که فرکانس CPU بالاتر 3.85 گیگاهرتز را برای بهبود هدف قرار می دهد. حدود 10 درصد . همچنین در اینجا شایان ذکر است که مقالات یک “حالت استاندارد” با فرکانس 3.5 گیگاهرتز یا “حالت فرکانس بالا CPU” با فرکانس 3.85 گیگاهرتز را فهرست کرده اند که توسعه دهندگان می توانند از آن بهره ببرند.

در حال پخش: بررسی ویدیویی پلی استیشن 5

تغییرات ادعایی حافظه منجر به افزایش 25 درصدی PS5 Pro (576 گیگابایت بر ثانیه در این سیستم در مقایسه با PS5 استاندارد 448 گیگابایت در ثانیه) می شود و فناوری جدید سونی پلی استیشن Spectral Super Resolution (PSSR) به عنوان مقیاس پذیر عمل می کند. راه حلی برای بازی های سخت، مشابه DLSS انویدیا و FSR AMD برای بهبود نرخ فریم بدون افت زیاد در کیفیت تصویر. طبق گزارش‌ها، سونی یک «معماری سفارشی برای یادگیری ماشین» روی PS5 Pro ساخته است که از 300 TOPS محاسبات 8 بیتی پشتیبانی می‌کند.

بخوانید  بازی جدید Weapon Perk بازی Destiny 2 بازیکنان PvP را غافلگیر کرده است

The Verge اضافه کرد که اگر توسعه دهندگان بتوانند بازی های خود را به موقع آماده کنند، انتظار می رود PS5 Pro در فصل تعطیلات عرضه شود. یکی از ویژگی‌های اخیر Digital Foundry همچنین برخی از نشت‌هایی را که شروع به ظاهر شدن آنلاین کرده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند، که یکی از اصلی‌ترین نکات این است که شایعه شده است که کنسول نرخ فریم بالاتر، کیفیت بالاتر را به کاربران ارائه می‌دهد.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که سونی پیش بینی فروش خود را برای سال مالی منتهی به ماه مارس اصلاح کرد و گفت که در عوض انتظار دارد تا پایان آن دوره 21 میلیون کنسول PS5 بفروشد. این اعلامیه باعث شد ارزش سهام شرکت 10 میلیارد دلار کاهش یابد و سونی فاش کرد که حداقل تا آوریل 2025 هیچ پروژه جدید “مهمی” منتشر نخواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر