سونی یک حالت جدید “PS5 Pro Enhanced” در بازی ها می خواهد – گزارش

طبق گزارش‌ها، سونی از توسعه‌دهندگان بازی می‌خواهد تا از پلی استیشن 5 پرو شایعه شده سونی برای افزایش وفاداری گرافیکی استفاده کنند.

طبق گزارش The Verge، سونی از بازی‌سازان می‌خواهد تا یک حالت گرافیکی انحصاری در بازی‌های خود برای مدل رده بالای پلی‌استیشن 5 خود ایجاد کنند. این قابلیت جدید سونی پلی استیشن Spectral Super Resolution (PSSR) ارتقاء به رزولوشن 4K با 60 فریم در ثانیه و ردیابی پرتو را ترکیب می کند.

بازی‌هایی که این حالت را ارائه می‌دهند ظاهراً برچسب PS5 Pro “Enhanced” را دارند. با این حال، این برچسب همچنان برای بازی های خاصی با سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس خواهد بود. ظاهراً بازی‌هایی که رزولوشن ثابتی روی PS5 دارند، تا زمانی که توسعه‌دهندگان رزولوشن هدف را در PS5 Pro افزایش دهند، همچنان می‌توانند این برچسب را داشته باشند و آن‌هایی که رزولوشن متغیر دارند می‌توانند حداکثر وضوح هدف خود را افزایش دهند.

شاید این بدان معنا باشد که یک بازی با حداکثر وضوح بالاتر در PS5 Pro و وضوح پایین تر در PS5 پایه می تواند از برچسب “Enhanced” بهره مند شود. به نظر می رسد که صرفاً فعال کردن ردیابی پرتو و انتخاب عدم بهبود وضوح یا نرخ فریم برای کسب برچسب کافی است.

با این حال، این برچسب روی بازی‌هایی که فقط با نرخ فریم پایدارتری در PS5 Pro اجرا می‌شوند و همچنین روی آن‌هایی که وضوح متغیری دارند که حداکثر وضوح را بهبود نمی‌بخشند، قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال، اگر یک بازی دارای رزولوشن متغیر 1080p تا 1440p در PS5 پایه و سپس رزولوشن 1280p تا 1440p باشد، برچسب را دریافت نخواهد کرد. در واقع، حتی اگر وضوح متغیر پایین‌تر افزایش یافته است، حداکثر آن ثابت مانده است.

بخوانید  این سایت به شما کمک می کند تا مهندس بهتری در Zelda: Tears Of The Kingdom شوید

توسعه دهندگانی که می خواهند از این حالت استفاده کنند، باید بازی های خود را با SDK سونی به روز کنند، اما برخی از بازی ها که این کار را نمی کنند همچنان روی PS5 Pro بهتر عمل می کنند. گفته می‌شود حالت «اولترا تقویت» وجود دارد که به نرخ فریم و وضوح تصویر کمک می‌کند. با این حال، ظاهراً بسیاری از بازی‌های بدون وصله با این حالت، به‌خصوص آن‌هایی که وضوح تصویر و تنظیمات گرافیکی ثابتی دارند، پیشرفت‌هایی را مشاهده نخواهند کرد.

سونی به این گزارش‌ها پاسخ نداده و PS5 Pro را معرفی نکرده است، اما شایعات می‌گویند که این کنسول امسال عرضه خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر