سال 2023 سال خوبی برای پخش انیمیشن بود


سال 2023 سال خوبی برای پخش انیمیشن بود

سالانه هزاران انیمیشن منتشر می شود. تماشای همه چیز غیرممکن است، حتی اگر کسی برای بهبود نتایج خود، نمایش‌ها را به طور کامل از استریم حذف نکند. اما سال 2023 به ویژه برای پخش انیمیشن خوب بوده است. این لیست برخی از موارد مورد علاقه ما را برجسته می کند. البته، ممکن است چند مورد را از دست داده باشیم، زیرا تماشای همه چیز – دوباره – غیرممکن است.

در میان این لیست نمایش هایی با تخیل قابل توجه، کارگردانی اکشن هیجان انگیز، داستان سرایی تازه و برداشت های تازه از ایده های قدیمی وجود دارد. سبک های انیمیشن در زمان خود غالب می شوند و غالب می شوند – به ظاهر فیلم های پیکسار، سبک نمایش های شبکه کارتون در اواسط دهه 2000 یا انیمه های دهه 80 برای مثال فکر کنید – اما به نظر می رسد که ما در یک زمان آزمایشی هستیم. در حال حاضر و بسیاری از این نمایش های جدید آنقدر با یکدیگر متفاوت هستند، در حالی که هنوز از نظر بصری قابل توجه هستند، که تماشای آنها حتی در حالت بی صدا نیز لذت بخش خواهد بود.

8. شلیک به مریخ – حداکثر

نقش BoJack Horseman بازی سنگینی است. مجموعه انیمیشنی نتفلیکس یکی از منحصر به فردترین و بهترین ساخته های این سرویس است که تقلیدهای تمسخر آمیز فرهنگ پاپ را با نگاه های دلخراش به اعتیاد، بیماری روانی و روابط توهین آمیز ترکیب می کند. فیلم Fired On Mars به ​​دنبال جف (لوک ویلسون)، یک طراح گرافیک اخراج شده از کارش می شود. تنها یک چیز وجود دارد: او این شغل را به عنوان بلیط یک طرفه برای کمک به ایجاد یک مستعمره در نزدیکترین همسایه زمین انتخاب کرد. دوست دختر او 21 میلیون مایل دورتر است و او واقعاً نمی تواند وسایل خود را جمع کند و به جامعه دیگری نقل مکان کند.

جف به دنبال هدف و معنا در مکانی است که فعالانه در برابر آن مقاومت می کند. استعمار مریخ کار کاوشگران بی باک نیست، بلکه کار شرکتی به نام Mars.ly است، با تمام مشکلاتی که با تجارت های بزرگ همراه است، از مدیران دوگانه گرفته تا مدیران میانی که قدرت خود را با عبور از قوانین پوچ به دست می آورند. Fired On Mars می تواند ساعت سختی باشد به همین دلایل که BoJack یک تجربه مالیاتی است: سوالات دشواری درباره زندگی مدرن می پرسد. بخش مریخ عمدتاً برای چرخاندن صفحه به حداکثر و شکستن آن وجود دارد. در این فصل اول، Fired On Mars هنوز هم صدای خودش را پیدا می کند، اما یک رقیب قوی است.

7. اسکات پیلگریم بلند می شود

چه از طریق کمیک اصلی برایان لی اومالی، فیلم 2010 به کارگردانی ادگار رایت، چه از طریق بازی اسکرول جانبی یوبی سافت، مفهوم اسکات پیلگریم در مقابل. جهان کاملاً شناخته شده است، حتی برای بسیاری از بینندگان معمولی. این مجموعه انیمیشنی به دنبال تغییر ایده است، اگرچه ما چگونگی آن را فاش نمی کنیم: این یک اقتباس ساده نیست.

حتی بدون یک کلمه در مورد طرح، این یک بسته جذاب را ایجاد می کند. این سریال توسط Science Saru ساخته شده است، استودیویی که به خاطر سریال‌های انیمیشن خلاقانه و تازه مانند Ping Pong: The Animation و Devilman Crybaby شناخته شده است. موسیقی متن از گروه چیپ‌تون راک Anamanaguchi می‌آید که صدای بازی فوق‌الذکر یوبی‌سافت را نیز ارائه کرده است. با این حال، این مجموعه همچنین دارای استعدادهای آوازی تقریباً همه بازیگران اصلی فیلم، از جمله بازیگران سنگین وزن هالیوود مانند کریس ایوانز و بری لارسون، و همچنین بازیگران ستاره ای مانند “Weird Al” Yankovic، Finn Wolfhard، و Will Forte است. آواز

6. زمان ماجراجویی: فیونا و کیک – حداکثر

بازآفرینی جادوی Adventure Time – بدون بازسازی ساده Adventure Time – امری دشوار است. و با این حال، این یکی از مواردی است که پندلتون وارد، خالق سریال و آدام موتو، مجری برنامه، آن را انتخاب کردند و با آن اجرا کردند. فیونا و کیک از برخی جهات به عنوان ادامه سریال عمل می کند، اما این فقط «زمان ماجراجویی بیشتر» نیست.

فیونا، کیک و شخصیت‌هایی مانند مارشال لی به‌عنوان خلاقیت‌های تخیلی سریال اصلی Ice King شروع شدند، که نسخه‌ای از سرزمین اوو را با جنسیت عوض کرد، با فیونا جایگزین فین، کیک به جای جیک و غیره. این تبدیل به یک ماجراجویی چندجهانی و داستانی درباره غم و اندوه و یافتن جایگاه خود در جهان می شود. تمام خطوط کلی Adventure Time را دارد اما پالت های رنگی و حالات مختلف را در سراسر آن بررسی می کند. علاوه بر این، کمدی سیتکام دهه 80 Cheers چندین بار ظاهر می شود. این نمایشی است که برای پاداش دادن به طرفداران مدت‌زمان Adventure Time طراحی شده است، اما به اندازه‌ای است که می‌توانید به آن بپرید و همچنان چیزهایی برای لذت بردن پیدا کنید.

5. دختر ماه و دایناسور شیطان – دیزنی + / کانال دیزنی

در اینجا یک نمایش بر اساس یکی از ترکیب های کارت مورد علاقه شما در مارول اسنپ است. MG&DD قطعا نمایشی برای کودکان است – بیایید فوراً آن را کنار بگذاریم. اما این بدان معنا نیست که نمی تواند زیبا باشد یا چیزی برای گفتن ندارد. این سریال از نظر بصری مانند یک نقطه نیمه راه بین Spider-Man: Into the Spider-Verse و سریال انیمیشن شبکه کارتون و کانال دیزنی در اواخر دهه 2000 و 2010 به نظر می رسد. جلوه های بصری از رنگ های روشن، به ویژه بنفش و زرد تشکیل شده است. احساسی با دست داشته باشید این حرکت اغلب با متن واقعی روی صفحه همراه است، زیرا ریشه در فیلم‌های کمیک و عنکبوتی دارد. به شخصیت‌ها بافت‌های متفاوتی داده می‌شود، اما الگوی نقطه‌ای Ben-Day (نقاط‌هایی که در تصاویر قدیمی‌تر و کمیک‌های پاپ آرت می‌بینید) به کل نمایش حس سرگرم‌کننده‌ای می‌دهد.

لونلا دختری 13 ساله است که با پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگش در قسمت پایین ایست ساید نیویورک زندگی می کند. هنگامی که شهر با قطعی برق تصادفی روبرو می شود، او از نبوغ خود در سطح شخصیت مارول استفاده می کند تا راه حلی بیابد. در عوض، او به طور تصادفی یک تیرانوزاروس رکس (به طرز شگفت‌آوری دوستانه و قابل آموزش) آتش‌نفس را از بعد دیگری از راه دور منتقل می‌کند. اپیزود اول به ایده اصیل سازی می پردازد، با این ایده که جوامع رنگین پوست، جوامع مهاجر و کسانی که شبیه آنها هستند، اغلب در مقایسه با جوامع ثروتمندتر اولویت کمتری دارند – به این معنی که قطع برق به عنوان یک اولویت کم در نظر گرفته می شود. دولت و انتقام جویان حتی در حالی که با مسائل جدی برخورد می‌کنید و سعی می‌کنید واقع‌بینانه بمانید، تمرکز جامعه سریال چیزها را در جنبه سرگرم‌کننده و مثبت نگه می‌دارد.

4. Castlevania Night-Netflix

به نوعی، نتفلیکس با سریال اصلی Castlevania غیرممکن را انجام داد. مجموعه ای از نکات داستانی متفاوت از بازی های مربوط به Castlevania III در سیستم اصلی سرگرمی نینتندو را گرفت و داستانی منسجم و مهمتر از آن جذاب را ایجاد کرد که به مواد اولیه خود وفادار بود. با این حال، در اواخر چهار فصل سریال، نتفلیکس روابط خود را با نویسنده وارن الیس قطع کرد. اولین نمایش Castlevania به اندازه کافی رضایت بخش به پایان رسید، اما آینده سریال مورد نظر را ترک کرد.

Castlevania Nocturne این نگرانی ها را در پاییز امسال با معرفی ریشتر بلمونت کنار گذاشت. این مجموعه تمام اکشن های هیجان انگیز سبک انیمه سری اصلی را به نمایش می گذارد، اما راه های جالب جدیدی برای درگیر شدن با تاریخ خون آشام ها و Castlevania پیدا می کند. سفر آنت از برده به جنگجوی ترسناک، و سفر ریشتر از پسری تندرو که از گذشته خود می دود تا عضوی پر رونق از خانواده قدرتمند بلمونت، هر دو برجسته هستند، و این فقط سطح را خراش می دهد.

3. ماجراهای من با سوپرمن – مکس / شنا بزرگسالان

دهه گذشته فیلم‌های ابرقهرمانی بسیاری از علاقه‌مندان به سینما و علاقه‌مندان به کتاب‌های مصور را با این ایده مواجه کرده است که سوپرمن یک ابرقهرمان بسیار تاریک و جدی است. با وجود اینکه وزن دنیا واقعاً بر دوش اوست، اما نکته اینجاست: او واقعاً قوی است. «ماجراهای من با سوپرمن» به برداشت کریستوفر ریو از مرد پولادین نزدیکتر است، کسی که به عقیده بسیاری معیار طلایی این شخصیت در هر رسانه ای است که در آن ظاهر شده است.

کلارک طرف احمقانه و عصبی کال ال است و سوپرمن طرف شجاع و مصمم اوست. این سوپرمن فردی شاد است که می خواهد دیگران شاد باشند. او به ضرورت مبارز و ذاتاً محافظ است. این سریال بسیاری از عناصر تاریخ و تاریخ سوپرمن را بدون بازنویسی کامل بازنویسی می‌کند و از نقطه‌نظر لوئیس لین به عنوان نقطه شروع استفاده می‌کند تا به ما اجازه دهد تا ببینیم کلارک کنت و سوپرمن از دیدگاه کسانی که چگونه هستند. او را بشناس -به جای از دیدگاه او. از نظر بصری، نمایش روشن و بی‌نظم است. تمرکز در اینجا بر اجراها و بازنویسی ریشه ها و دیدگاه های سوپرمن است.

2. سامورایی چشم آبی – نتفلیکس

حتی در دنیای امروز، تداخل بین جنسیت، جنس، نژاد، فرهنگ، و جایگاه فرد در میان همه اینها، حداقل، پیچیده است. برای سامورایی چشم آبی، میزو، این نیز صادق است و اغلب کاملاً تحت اللفظی است. میزو شمشیرزنی است که مانند یک شمشیر زن زندگی می کند، محصول یک زن ژاپنی و یک غربی در زمانی که غربی ها با فرمان حکومت شوگون از ژاپن تبعید شدند. سینه‌اش را می‌چسبد و عینک کهربایی به چشمانش می‌زند. برای او، تنها یک ماموریت در زندگی وجود دارد: کشتن پدرش و مردانی که او را همراهی می کنند.

تاجران برده، دلالان اسلحه و نقشه کشان، ژاپن را مکانی دورافتاده و آماده غارت می دانند. از سوی دیگر، میزو به دلیل رنگ چشمانش، یک رانده شده، یک شیطان محسوب می شود. این نمایش که توسط تیم زن و شوهر آمبر نویزومی و مایکل گرین تهیه شده است، به همان اندازه درباره دنیای مدرنی است که زنان آسیایی-آمریکایی در آن زندگی می کنند و بین آنچه می خواهند و انتظارات و کلیشه های مرتبط با جنسیت و نژادشان گیر کرده اند. ، زیرا اینجا ژاپن عصر ادو است. این مجموعه شامل مبارزات شمشیر با رقص و انیمیشن باورنکردنی و شخصیت های متفکر و جالب با صداپیشگی بازیگران آسیایی-آمریکایی از جمله جورج تاکی، ماسی اوکا، مینگ-نا ون و بازی مایا ارسکین در نقش میزو (ارسکین خود ژاپنی-آمریکایی) است. با تنها هشت قسمت، سامورایی چشم آبی یک ساعت نسبتا سریع است و ما را در انتظار فصل دوم قرار می دهد.

1. Reign of the Scavengers – Max

این مجموعه ۱۲ قسمتی مکس یکی از متمایزترین قطعات علمی تخیلی است که در طول سال خواهید دید. این نمایشگاه دارای یک سبک هنری زیبا با الهام از هنرمند فرانسوی موبیوس (معروف به ژان ژیرو) است که از رنگ‌های خاکی خاموش، خطوط واضح اما محتاطانه و سایه‌های عمیق برای خلق دنیایی واقعاً زنده استفاده می‌کند.

Scavengers Reign گروه کوچکی از مسافران را از یک کشتی باری آسیب دیده تعقیب می کند و زمانی که آنها در سیاره ای بیگانه به نام وستا فرود می آیند آنها را می برد. پس از اینکه یک جفت مسافر با موفقیت کشتی را از مدار به سطح سیاره پایین می آورند، سایر مسافران سرگردان هر کدام محل فرود خود را به امید ترک سیاره ترک می کنند. هر یک از سفرها با یکدیگر متفاوت است، اما همه آنها قسمت های مساوی اسرارآمیز، متحرک و کشنده هستند. وستا یکی از نمونه های نادر یک واقعی است فرازمینی سیاره. هیچ حیات هوشمندی در این سیاره وجود ندارد، اما وستا مملو از گیاهان و جانوران است، و برای یک بار هم که شده فقط شبیه دو حیوان خشکی مختلف به نظر نمی رسند، یا فقط به نظر می رسند “مارمولک، اما بزرگ” یا چیزی شبیه به آن. هر تعامل جدید با زندگی وستا پر تنش و ناراحت کننده است و هم شادی آور و هم وحشیانه است. شما باید خود را برای یک تجربه تماشای شدید آماده کنید، اما این نمایش را نباید از دست داد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  پیش‌سفارش Paper Mario: The Thousand-Year Door قبل از عرضه Switch