معرفی شخصیت زنیتسو از انیمه شیطان کش

«زنیتسو آگاتسوما» (Zenitsu Agatsuma)، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه جذاب «شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا» است که همراه «اینوسوکه هاشیبیرا» تبدیل به دوستان باوفای تانجیر و نزوکو شده و در بسیاری از ماجراجویی‌های بزرگ و نبردهای حساس، پابه‌پای این دو با شجاعت جنگیدند. اما بد نیست کمی بیشتر با این مرد جوان حساس و مبارز قدرتمند آشنا شویم. اما پیش از شروع یادآوری می‌کنیم در این مطلب نگاهی جامع به شخصیت زنیستو خواهیم داشت، درنتیجه درکنار انیمه به نکات برجسته این شخصیت و بخش‌هایی از داستان پیش روی او که در مانگا ذکر شده است هم اشاره می‌کنیم. به‌همین خاطر بهتر است به هشدار اسپویل توجه داشته باشید.

زنیتسو آگاتسوما کیست؟

زنیتسو از نظر ظاهری مردی جوان با قدی متوسط، پوستی روشن و چشمانی همیشه نگران است که گاهی به رنگ قهوه‌ای است و گاهی به طلایی متمایل می‌شود. موهای زنیستو در اصل مشکی رنگ بود، اما زمانی‌که وارد ارتش شیطان کش شده و حین تمرین مورد اصابت صاعقه قرار گرفت، موهایش به رنگ زرد مایل به نارنجی درآمد.

زنیتسو آگاتسوما از انیمه شیطان کش در کنار گنجشگ پیام رسانش

اگر بخواهیم تحلیلی از شخصیت زنیتسو داشته باشیم باید بگوییم او شخصیتی ضعیف و اغلب مضطرب دارد. او بیشتر اوقات ادعا می‌کند به‌دلیل انتخابش برای حضور در ارتش شیطان کش، فرصت چندانی برای زندگی کردن ندارد. باوجود اینکه از استعداد و قدرت کافی برخوردار است، زنیتسو به‌دلیل عزت نفس پایین خود را فردی بی‌فایده می‌داند. او دائما در حصار ترس و ناامیدی گرفتار شده و با دیدن اولین نشانه‌های خطر به‌دنبال راهی برای فرار است. زنیستو می‌خواهد یک زندگی معمولی داشته باشد، اما بااین‌وجود همچنان به‌عنوان یک شیطان کش به فعالیت خود ادامه می‌دهد. او در زمان ترس و وحشت شروع به داد و فریاد می‌کند، امری که اغلب اطرافیانش را آزرده می‌کند. گاهی بسیار بدبین است و به‌خصوص در زمان انجام تمرین‌های هاشیرا، دائما تانجیرو و اینوسکه را به‌خاطر نگاه مثبت‌شان به این مسئله شماتت می‌کند.

زنیتسو و استادش جیگورو

اما باوجود همه این نقطه ضعف‌ها، او باتمام وجود سعی می‌کند انتظاراتی که دیگران از او دارند را برآورده کرده و دراین راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. زنیتسو همواره عشق، احترام و تحسین خود را نثار دوستان و همینطور استادش «جیگورو کوواجیما» (Jigoro Kuwajima) می‌کند. او به‌دنبال گرفتن انتقام است و این انگیزه درونی باعث می‌شود ضعف و بزدلی خود را کنار زده و با شجاعت وارد میدان شود، مسئله‌ای که به‌خصوص زمانی‌که درتنگنا قرار گرفته باشد بسیار مشهود است. زنیتسو همچنین از خود به خاطر این ضعف و زبونی متنفر است، به‌همین ‌خاطر برای بهتر شدن تلاش زیادی می‌کند.

همان‌طور که گفتیم زنیتسو آگاتسوما باور دارد که زندگی او به‌دلیل حضورش در ارتش شیطان کش بسیار کوتاه است، به‌همین خاطر همواره تلاش می‌کند توجه دخترانی که به‌نظرش بامزه هستند را به‌خود جلب کند. او با لجاجتی عجیب به‌دنبال آن‌ها راه افتاده و پیشنهاد ازدواج می‌دهد، امری که اغلب ناراحتی طرف مقابل را به‌دنبال دارد. این اخلاق درکنار ناله‌ و شکایت‌های طولانی و اغلب هیستریکش گاهی تحمل او را برای اطرافیان بسیار سخت می‌کند. دراین بین شاهد توجه بسیار او به نزوکو هستیم، به‌طوری که او آشکارا محبتش را بارها و بارها به نزوکو ابراز کرده و همیشه برای محافظت کردن از او به‌سرعت وارد عمل می‌شود. امری که اغلب غریزی است.

تصویری از چهره خسته زنیتسو بااین‌حال و باوجود تمام برخوردهای سطحی، شاهد احترام او به همه زنان هستیم، به‌طوری که حتی برای مراقبت از یک دختر به‌سرعت وارد عمل شده و رو در روی داکی قرار گرفت و حتی از او خواست از آن دختر عذرخواهی کند. به‌عبارت دیگر باوجود اینکه شیطانی رده‌بالایی همچون داکی در مقابلش قرار داشت، زنیستو برای محافظت از آن دختر بدون هیچ ترس و واهمه‌ای وارد عمل شد.

باوجود همه رفتارهای بزدلانه و تلاش‌های تاحدی رقت ‌انگیز برای جلب توجه زنان، زنیتسو در مواردی نادر رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهد. مثلا از شیطنت رفقای خود آزرده خاطر شده، ساده دلی از روی محبت تانجیرو را به باد انتقاد گرفته و از شخصیت فاجعه آمیز اینوسوکه، هیاهو و سروصدای کیوجورو یا خودستایی‌های تنگن اوزوی آزرده خاطر می‌شود.

بخوانید  امکان اضافه کردن والتر وایت به بازی MultiVersus

زنیتسو در کنار تانجیرو و اینوسوکه

اما درکنار این نقاط ضعف، زنیتسو امتیازاتی هم دارد. به‌عنوان مثل در میان این سه دوست، او تنها کسی است که در محیط شهری بزرگ شده و با حال‌وهوای آن‌جا آشنایی دارد. او همچنین باهوش‌ترین شخص گروه است و درنتیجه گاهی از عدم درک و شناخت همسفران خود از محیط‌های صنعتی و شهری ناامید می‌شود. اما با پیشرفت داستان و جدی‌تر شدن اوضاع به‌تدریج شاهد تغییر حال‌وهوا و روحیات زنیتسو هستیم. او که حالا روی مسائل مهم‌تری متمرکز شده است، در مبارزه‌هایش جدی‌ و خشن‌تر ظاهر شده و گاهی چنان خشمی از خود بروز می‌دهد که دوستانش را شگفت‌زده می‌کند. این مسئله شاید به این خاطر است که زنیستو از شخصیت کودکانه خود فاصله گرفته و کم کم نقش شخصیتی بالغ‌تر را می‌پذیرد.

از همان ابتدای امر زنیتسو در مقام یک عضو ارتش شیطان کش، استعداد و مهارت خود را نشان داد. او اغلب این موضوع را انکار می‌کند و شاید این مسئله به این خاطر است که قدرت او در زمانی‌که او خواب است، خود را نشان می‌دهد. چون تنها دراین زمان است که خبری از رفتارهای عصبی و ترس‌های شدید او نیست و درنتیجه چیزی وجود ندارد که سد راه توانایی‌های منحصربه‌فردش شود. دراین زمان او در نبرد شخصیتی خردمند، آرام و دقیق‌تر را از خود به نمایش می‌گذارد و درست همین زمان است که در نبرد با شیاطین موفق‌تر عمل کرده و به سرعت آن‌ها را شکست داده و نابود می‌کند. این مسئله در نبرد او با داکی مشخص است، جایی که به کمک اینوسوکه داکی را از پای درآورده و بر اعتبار خود افزود. این وضعیت در فصل‌های بعدی شیطان کش و به‌احتمال زیاد در نبرد نهایی برای نابود کردن موزان کیبوتسوجی جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد، درنتیجه فعلا در مورد نبردهای آینده او صحبت دیگری نخواهیم کرد.

آرت دیجیتالی از زنیتسو آگاتسوما شخصیت انیمه شیطان کش با کاتانایی در دست

ویژگی‌های شخصیتی زنیتسو

شخصیت زنیتسو درکنار نقاط ضعفی همچون بزدلی و عصبی بودن، نقاط قوتی هم دارد که بد نیست به اختصار به مرور شماری از آن‌ها بپردازیم.

برخورداری از اراده‌ای تسلیم ناپذیر

باوجود بی‌میلی برای مبارزه کردن و همینطور ضعف و زبونی، زنیتسو از اراده‌ای آهنین و روحیه‌ای تسلیم ناپذیر بهره می‌برد. این مسئله زمانی بهتر درک می‌شود که به‌خاطر بیاوریم او چگونه درمقابل اینوسوکه قرار گرفته و اجازه نداد او برای کشتن نزوکو وارد عمل شود. باوجود ضرب و شتم شدید به‌وسیله اینوسوکه، زنیستو تابه‌انتها ایستاده و از جعبه تانجیرو و گنجینه گرانبهای آن محافظت کرد. او در مقابل داکی هم چنین اراده‌ای را به نمایش گذاشته و باوجود جراحت‌های متعدد و آسیب دیدگی‌های شدید تا آخرین لحظه به نبرد ادامه داد. او با توسل به اراده و خشم محض خود ترس و وحشت را عقب رانده و شیاطین را به زانو درآورد. این موضوع در مبارزه‌های پیش روی او بهتر قابل مشاهده خواهد بود.

هوش تاکتیکی

زنیتسو در هنگام مبارزه البته به‌شکل ناخودآگاه، هوش و قضاوتی باورنکردنی از خود نشان می‌دهد که تحسین‌برانگیز است. هنگام مبارزه‌ی آگاهانه او قادر به آزاد کردن کامل این توانایی است که نمونه‌ای از آن در طول نبردش با شیطان رده بالایی همچون داکی مشهود بود. او حتی اینوسوکه را متوجه اشتباه خود کرده و به درستی برای او توضیح داد که آن‌ها باید داکی و گیوتارو را از هم جدا نگه دارند تا شانس پیروزی و کشتن آن دو را پیدا کنند. در نبردش با کایگاکو هم به وضوح شاهد این تکنیک و توانایی‌های ذهن تحلیل‌گر او خواهیم بود.

بخوانید  25 بهترین بازی استیم رایگان برای بازی در سال 2024

مبارزه ناخودآگاه

زنیتسو زمانی‌که هشیار نیست هم قدرت مبارزه کردن را دارد. این توانایی مبارزه در هنگام خواب به او اجازه می‌دهد قدرت واقعی خود را بیدار کند، چراکه در زمان هشیاری اغلب ترس و نگرانی او باعث کند شدن حرکاتش شده و عملا توانایی انجام کار خاصی را ندارد.

این وضعیت زمانی پیش می‌آید که جانش در معرض خطر باشد، دراین حالت و بدون وجود عواملی همچون نگرانی و وحشت، او قادر است با دقت و مهارت بالایی جنگیده و دشمن را با حرکات سریع خود غافلگیر کند. از سوی دیگر قدرت شنوایی او در زمان مبارزه‌ی ناخودآگاه بالاتر رفته و او را قادر می‌سازد درک بهتری از محیط اطراف و محل قرارگیری دشمن پیدا و حملات آن‌ها را بهتر دفع کند. این ویژگی همچنین در زمانی‌که طلسم انمو همه را به خوابی عمیق فرو برده بود، به کمک زنیتسو آمد.

به آتش کشیدن محیط اطراف به وسیله زنیتسو در حالت مبارزه ناخودآگاه

توانایی‌های بدنی

روی دیگر قدرت زنیتسو به توانایی‌های جسمانی او وابسته است که در ادامه به مرور شماری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

افزایش قدرت

زنیتسو به برکت سال‌ها تمرینات سخت بدنی قدرت قابل توجهی دارد، به‌طوری که قادر است تنها با کمک دستانش اینوسوکه را نگهدارد. درکنار آن او پاهای قدرتمندی هم دارد که امکان پرش‌های بلند و دویدن با سرعت بالا را برایش فراهم می‌کنند. در آینده شاهد رویارویی زنیتسو و موزان کیبوتسوجی خواهیم بود، در آن زمان بهتر متوجه قدرت بدنی قابل‌توجه این شخصیت خواهید شد.

سرعت و واکنش نشان دادن بی‌نظیر

همان‌طور که گفتیم زنیتسو به خاطر پاهای قدرتمند، بسیار سریع حرکت می‌کند. این مسئله حتی در ابتدای حضورش در ارتش شیطان کش مشهود بود، چرا که سرعت او از شیاطین رده پایینی همچون خانواده عنکبوت بسیار بالاتر بود. در طول درگیری با این شیاطین زنیتسو هدفی ساده برای آن‌ها نبوده و از سوی دیگر شیاطین هم قادر نبودند به حملات سریع او واکنش مناسبی نشان دهند. در طول مبارزه با انمو هم او موفق شد نزوکو را از چنگ زائده‌های گوشتی یک شیطان رده پایین نجات دهد و حتی قبل از آنکه انمو فرصتی برای نشان دادن واکنش پیدا کند، بسیاری از آن زائده‌ها را قطع کرد.

زنیتسو در حال مبارزه در خواب در کنار نزوکو در واگن قطار فیلم قطار موگن

با گذشت زمان و انجام تمرینات سختی که قدرت اعضای ارتش شیطان کش را تقویت می‌کنند، زنیتسو هم پیشرفت قابل توجهی کرد. سرعت او اکنون چنان افزایش پیدا کرده بود که شیاطین رده بالایی همچون داکی و کایگاکو هم قادر به‌دنبال کردن و درک آن نبودند. زنیتسو حتی به هنر خون شیطانی کایگاکو هم فائق آمد که برای پرهیز از اسپویل شدن از پرداختن بیشتر به آن اجتناب می‌کنیم. درمجموع باید گفت وقتی زنیتسو با تکیه بر تکنیک‌های خود در مقابل ضربات شیطانی همچون موزان کیبوتسوجی مقاومت می‌کند، می‌توان گفت او عضوی شایسته از ارتش شیطان کش است.

استقامت بالا

دیگر ویژگی برجسته زنیتسو داشتن استقامت بدنی بالا است. او حتی بعد از آلوده شدن با سم کشنده عنکبوت و درحالی که به‌تدریج ضعیف می‌شد هم به مبارزه ادامه داد. در فیلم قطار موگن شاهد آن بودیم که او درکنار نزوکو حضوری فعال داشته و برای مدتی طولانی نبرد را در سه واگن قطار ادامه داد. نبرد او و اینوسوکه با داکی هم جلوه‌ای دیگر از این استقامت بالا بود. حتی با وجود زخم‌های متعدد و گرفتار شدن زیر آوار، موفق شدن تکنیک‌های خود را به کار گرفته و با کمک آن‌ها از زیر آوار بیرون آمده و در مقابل حملات شدید داکی مقاومت کند.

در طول مانگا شیطان کش، ما بارها با این ویژگی او مواجه شده و شاهد آن بودیم که هر بار زنیتسو از مرز توانایی‌های خود هم فراتر رفته و باوجود جراحات شدید مبارزه‌ای تماشایی را به نمایش می‌گذارد.

زنیتسو در تلاش برای بیرون کشیدن شمشیر از غلاف

توانایی‌های ماوراءالطبیعه

این شخصیت جذاب مانگا و انیمه شیطان کش از موهبتی دیگر هم بهره می‌برد، موهبتی ماورایی که در نبرد با شیاطین بسیار کاربردی است. توانایی‌های ماورایی زنیتسو شامل این موارد است:

بخوانید  سازنده Baldur’s Gate 3 امیدوار است بازی‌های بیشتری در سبک آن ساخته شوند

تقویت شنوایی

زنیستو از حس شنوایی قوی برخوردار است که به او اجازه می‌دهد حتی ضعیف‌ترین علائم هشدار دهنده وجود خطر را تشخیص دهد. او توانایی رمزگشایی لایه به لایه اصوات اطرافش را داشته و به‌خوبی از موقعیت اطراف خود آگاه است. از طرف دیگر حافظه شنیداری او هم قدرتمند است؛ به‌طوری که با تنها یک بار گوش دادن به یک موسیقی می‌تواند آن را به خاطر سپرده و تکرار کند.

شنوایی اعجاب‌برانگیز زنیتسو به او کمک می‌کند حتی در زمان خواب هم بجنگد، یعنی زمانی‌که او هیچ کمک بصری نداشته و تنها با تکیه بر صداهای اطراف، محیط پیرامونش را تشخیص داده و پاسخ خود را با حملات شیاطین هماهنگ می‌کند.

ادراک فراحسی

شنوایی قدرتمند، دیگر ویژگی زنیستو یعنی ادراک فراحسی فوق‌العاده او را تقویت می‌کند. به‌لطف این ویژگی او قادر به درک صداهایی خارج از محدوده طبیعی ادراک بشر است که از آن جمله می‌توان به درک و تشخیص افکار، احساسات و حتی بررسی ظریف‌ترین اصوات برای شناخت شخصیت افراد اشاره کرد.

از سوی دیگر او می‌تواند با مقایسه صداهای ایجاد شده، تفاوت میان انسان‌ و شیاطین را درک کرده و حتی تاحدی قدرت شیطانی آن‌ها را مشخص کند. به‌عنوان مثال او متوجه شد داکی در مقایسه با شیاطین معمولی از قدرت بیشتری برخوردار بوده و یک شیطان رده بالا است، چون او صدای وحشتناک‌تری داشت.

تانجیروه در حال محافظت از خواهرش نزوکو در مقابل زنیتسو

چند نکته جالب در مورد شخصیت زنیتسو

  • زنیتسو تنها شیطان کش غیر هاشیرایی است که موفق به انجام کارهایی شده که به‌صورت مشخص فقط یک هاشیرا قادر به انجام آن‌ها است. به‌عنوان مثال او موفق شد یک شیطان رده بالا را به‌تنهایی شکست دهد، کاری که قبلا به وسیله مویچیرو توکیتو انجام شده بود.
  • ظاهرا زنیتسو بعد از پایان این داستان حماسی، خاطرات خود را در قالب کتابی با عنوان «افسانه زنیتسو» به رشته تحریر درآورد.
  • ممکن است الگوی روی هائوری زنیتسو از «Uroko» الهام گرفته شده باشد، الگویی سنتی در ژاپن که نمادی از فلس است. سامورایی‌ها در گذشته لباس‌هایی با این الگو به تن می‌کردند تا خود را از آسیب دیدگی محافظت کنند.
  • زنیتسو شخصیتی خرافاتی است. مثلا از دیدن دو عدد «چاباشیرا» (chabashira) یا ساقه چای در فنجان چایش غرق در خوشحالی می‌شود، چون در ژاپن دیدن ساقه چایی که به‌صورت عمودی در فنجان شناور است نشانی از خوش شانسی است.
  • از آنجایی که قدرت شنوایی زنیتسو فوق‌العاده است، او اغلب سخنان درِ گوشی دخترها در مورد خودش را می‌شنود. این امر برای او سخت و غیرقابل تحمل است، هرچند اغلب طبیعت شاد و کودکانه‌اش راه را برای بهبودی سریع خلق‌وخویش هموار می‌کند.
  • اگرچه زنیتسو در همان نگاه اول عاشق نزوکو شد، اما نمی‌توانست به‌سادگی نظر تانجیرو در مورد خواهرش را قبول کند. در باور او دخترها نمی‌توانستند اینطور مهربان باشند، درنتیجه وقتی متوجه شد نزوکو دختری ریاکار نبوده و مهربانیش از سر صداقت است، چنان غرق خوشی بود که لحظه‌ای بهشت را به چشم دیده و نزدیک بود به آسمان عروج کند.
  • زنیتسو از خوردن غذاهایی با طعم شیرین و البته گرانقیمت لذت می‌برد. او مخصوصا عاشق مارماهی درجه یک است که با عنوان «کابایاکی» (kabayaki) شناخته می‌شود.

زنیتسو درحال مبارزه با کاتانا در میان جرقه های نور

با مرور این نکات جالب در مورد این شخصیت دوست داشتنی، به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد شخصیت زنیتسو چیست؟ شخصیت مورد علاقه شما در انیمه شیطان کش کدام است و درکدام جبهه قرار دارد، شیاطین یا ارتش شیطان کش؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در یک گیمر هم درمیان بگذارید. سپاس

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر