سونی و آپولو قصد خرید پارامونت را دارند

سونی و آپولو آماده خرید پارامونت هستند.

نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال گزارش دادند که سونی پیکچرز و غول سهام خصوصی آپولو چهارشنبه گذشته نامه ای حاوی پیشنهاد غیر الزام آور برای خرید تمام سهام پارامونت گلوبال به هیئت مدیره این شرکت غول پیکر ارسال کردند. قیمت پیشنهادی سونی و آپولو 26 میلیارد دلار و به صورت نقدی پرداخت شده است که بیش از ارزش فعلی 22 میلیارد دلاری پارامونت است. این پیشنهاد قابل مذاکره است و با در نظر گرفتن کلیه تعهدات پارامونت انجام می شود.

این خبر بزرگ زمانی منتشر می شود که کمیته ویژه ای در پارامونت پیشنهاد نهایی Skydance Media برای ادغام پارامونت و اسکای دنس را بررسی می کند. مناقصه سونی و آپولو بدیهی است که پارامونت را خصوصی می کند، اما Skydance Media و اعضای هیئت مدیره پارامونت می خواهند که پارامونت گلوبال در یک معامله بالقوه یک شرکت سهامی عام باقی بماند. ظاهرا شری رداستون او که به عنوان سهامدار عمده و کنترل کننده پارامونت گلوبال شناخته می شود، آن را ترجیح می دهد دیوید الیسون سهامدار اصلی Sky Dance سابقه همکاری طولانی و موفقی بین شرکت های آنها دارد.

در حالی که پس از اخبار پیشنهاد سونی و آپولو، سهام پارامونت گلوبال 13 درصد افزایش یافت، نمایندگان هر دو طرف در مورد آن سکوت کرده اند. پارامونت این فرصت را داشت که تا 14 می (3 می) به طور انحصاری با Sky Dance مذاکره کند تا این معامله را نهایی کند. با این حال، ممکن است بعد از این زمان بحث ادامه پیدا کند.

بخوانید  بهترین فیلم های کریستوفر نولان | از بدترین تا بهترین

لوگوی سونی پیکچرز در کنار لوگوی پارامونت

ماه گذشته، آپولو مستقیماً دو پیشنهاد متفاوت 11 میلیارد و 27 میلیارد دلاری برای پارامونت ارائه کرد که هر دو توسط کمیته ویژه هیئت مدیره پارامونت رد شد. اما در قرارداد جدید، طبق پیشنهاد سونی و آپولو، سونی مالک اکثریت شرکت ترکیبی جدید خواهد بود. سونی سونی پیکچرز را در یک سرمایه گذاری مشترک با پارامونت ادغام خواهد کرد. سونی و آپولو هر دو برای تامین مالی این معامله کمک مالی خواهند کرد.

اگر ادغام پارامونت پیکچرز و سونی پیکچرز انجام شود، احتمالاً به موج عظیمی از اخراج‌ها منجر خواهد شد و پنج سال پس از خرید کمپانی فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، صنعت سینما بار دیگر شاهد معامله‌ای بزرگ خواهد بود که تعداد این افراد را کاهش خواهد داد. کارگران . استودیوهای بزرگ هالیوود از رتبه پنج به چهار می رسد. سونی که قبلاً در سال 1990 کلمبیا پیکچرز را به قیمت 3.5 میلیارد دلار خریداری کرده بود، تنها استودیو در بین پنج غول هالیوود است که سرویس پخش گسترده ای ندارد و با خرید احتمالی پارامونت، داشتن سرویس استریم پارامونت نیز مزیت محسوب می شود. .

همچنین با این خرید، آنها صاحب Showtime، CBS و فرنچایزهایی مانند The Godfather، Mission Impossible، Transformers، Top Gun، Terminator، Star Trek، SpongeBob SquarePants، Turtles نینجا و بخشی از حقوق ایندیانا جونز خواهند شد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر