جادوی علوم ریاضی در ایجاد Sphere Las Vegas; بزرگترین سازه کروی در جهان


این سازه 2.3 میلیارد دلاری متعلق به شرکت مدیسون اسکوئر گاردن است و برای کنسرت ها، نمایش فیلم و رویدادهای ورزشی از جمله بوکس و هنرهای رزمی ترکیبی استفاده می شود. طراحی آن نیز توسط شرکت معماری Populous انجام شد که نمونه کار آن شامل ساخت Super Bowl و جام جهانی است.

شاید از خود پرسیده باشید که رازهای پشت ساخت این سازه شگفت انگیز که مدیر عملیات آن به عنوان “نمایشگاه آینده” توصیف می کند چیست؟ چندین فرمول ریاضی برای طراحی کره مورد استفاده قرار گرفت که برخی از آنها قرن ها قدمت دارند، در حالی که برخی دیگر از فن آوری و مهندسی قرن 22 پدید آمده اند.

در ادامه با برخی از آن فرمول ها و قوانین ریاضی که در ساخت این استادیوم کروی نقش داشته اند آشنا می شوید تا بتوانید قدرت ریاضی در تحقق رویاهای به ظاهر دست نیافتنی را درک کنید.

با استفاده از این فرمول بسیار ساده، مهندسان شرکت معماری Populous مساحت خارجی ترین لایه کره را که توسط 53884 متر مربع صفحه نمایش LED پوشانده شده است، محاسبه کردند. به گفته سازندگان، این استادیوم کروی مانند یک بوم ابتکاری و خلاقانه است به قدری بزرگ و درخشان که می توانید آن را از فضا ببینید!

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  سینه ها و همراهان جدید فصل 3 Diablo 4 بسیاری از بازیکنان را ناامید می کند