تفاوت ساندبار و سینمای خانگی و مزایا و معایب آنها


اگر زیبایی سیستم صوتی شما برای شما مهم است، یک نوار صوتی ممکن است بهتر از بلندگوهای سینمای خانگی باشد. اسپیکرها با توجه به طراحی خود فضای بیشتری را اشغال می کنند و ظاهری شیک ندارند.

برای شیک شدن هرچه بیشتر اسپیکرها، بهتر است اسپیکرها را از همان سازنده و سری تهیه کنید. این اطمینان حاصل می کند که اسپیکرهای شما همه از نظر رنگ و طرح مطابقت دارند.

در حالی که نوار صوتی مطمئنا صدای تلویزیون شما را بهبود می بخشد، بلندگوهایی با صدای فراگیر بیشتر معمولا بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهند. در بیشتر موارد، سیستم‌های بلندگو حتی از گران‌ترین نوارهای صوتی، صحنه صوتی بسیار گسترده‌تری دارند.

با بلندگوها، به لطف صدای فراگیر، می توانید به معنای واقعی کلمه صدایی را در اطراف خود داشته باشید که با یک نوار صوتی معمولی نمی توانید آن را دریافت کنید. اگرچه برخی از نوارهای صوتی تبلیغ می کنند که صدای فراگیر ارائه می دهند، برای لذت بردن از صدای فراگیر “واقعی” باید بلندگوهای بیشتری خریداری کنید.

مزایا و معایب ساندبار

نوارهای صوتی جایگزین بسیار محبوبی برای بلندگوها هستند. زیرا صدایی با کیفیت را با قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. در ادامه به مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایا: نوارهای صوتی صدای عالی ارائه می دهند

همانطور که قبلا ذکر شد، تلویزیون ها در حال حاضر به گونه ای طراحی می شوند که تا حد ممکن نازک باشند، که منجر به کاهش قابل توجه کیفیت صدا شده است. بسیاری از مردم از این که متوجه شوند کیفیت صدای یک نوار صوتی با وجود قرار گرفتن در یک کیس چقدر می تواند بهبود یابد شگفت زده می شوند.

نوار صوتی را می توان مستقیماً زیر تلویزیون قرار داد که گاهی اوقات بهتر از چند بلندگو در اطراف خانه است. ساندبارها برای محیط های کوچک و همه محیط هایی که مکان بهینه ای برای قرار دادن بلندگوها وجود ندارد مفید هستند. شما همچنین می توانید مبلمان خود را بدون نگرانی در مورد عملکرد صدا جابجا کنید. برخی از افراد نیز ظاهر شن‌بار را ترجیح می‌دهند، اما این به وضوح قابل بحث است.

مزایا: ساندبارها دارای سیم هستند

نوار صوتی را می توان با استفاده از یک سیم به تلویزیون متصل کرد. این کار پوشیدن آن را آسان تر می کند و بسیار زیباتر به نظر می رسد. برخی از بلندگوها اکنون بی سیم هستند. اما بسیاری از آنها برای اتصال به سیم جداگانه نیاز دارند.

مزایا: بانک های شنی اغلب ارزان تر هستند

ساندبارها دارای طیف وسیعی از قیمت ها هستند، اما معمولاً قیمت کمتری نسبت به بلندگوها دارند. خرید ساندبار با قیمتی که حتی برای یک سری اسپیکر هم کافی نیست امکان پذیر است.

معایب: ساندبارها کیفیت صدای یکسانی را ارائه نمی دهند

نوارهای صوتی صدای کامل را ارائه می دهند. اما آنها کاملاً یکسان نیستند. مهم نیست چقدر خرج می کنید، زمانی که همه صداها از یک مکان می آیند، می توانید به چیزهای زیادی دست پیدا کنید. اگر می خواهید یک سیستم صوتی به طور خاص برای تماشای فیلم یا بازی طراحی شده باشد، می توانید به جای آن مجموعه ای از بلندگوها را انتخاب کنید.

آیا به جای نوار صوتی باید بلندگو بخرید؟

اگر به کیفیت صدا بیشتر از راحتی اهمیت می دهید، یک سری بلندگو همان چیزی است که نیاز دارید. به عنوان مثال، می توانید یک سیستم صوتی با کیفیت بالا را با دو بلندگو پیکربندی کنید. اما با افزودن ساب ووفر می توانید صدای بهتری دریافت کنید. صدای فراگیر همچنین نیاز به قرار دادن بلندگوهای کوچکتر در اطراف فضای مورد نظر دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر