رئیس پلی‌استیشن به یاد می‌آورد که در میان راه‌اندازی همه‌گیر PS5 با سر در دستانش نشسته بود.

قبل از خروجش در ماه مارس، جیم رایان، رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، درباره زمان خود در شرکت و چالش‌هایی که با آن روبرو بود، از جمله راه‌اندازی PS5 در طول همه‌گیری COVID-19، فکر کرد. در حالی که رئیس پلی‌استیشن می‌گوید که در آن زمان فضایی از آرامش و اعتماد به نفس را پیش‌بینی می‌کرد، اما از درون می‌دانست که چگونه کارش در شرف سخت‌تر شدن است.

رایان به ورایتی گفت: «وظیفه من این بود که احساس آرامش و سکون را تراوش کنم. من در واقع آنجا سر میز ناهارخوری ام بودم و سرم در دستانم بود و فکر می کردم که چگونه می خواهیم این کار را انجام دهیم.

در حال پخش: بررسی ویدیویی پلی استیشن 5

در آن زمان، این بیماری همه‌گیر تغییرات عمده‌ای را در سرتاسر جهان شاهد بود، به طوری که کسب‌وکارها مجبور به سازگاری شدند در حالی که مرگ و میر ناشی از کووید-19 و مرتبط با آن به طور قابل توجهی افزایش یافت. چین برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین قفل را داشت و همچنین منبع اصلی تولید کنسول‌های PS5 بود. فراتر از آن، سونی هنوز باید بفهمد که چگونه می‌خواهد کنسول‌ها را بفروشد، در حالی که مردم تشویق می‌شوند از خرید خرده‌فروشی خودداری کنند، مگر اینکه به شدت ضروری باشد.

رایان گفت: «ما اکثریت قریب به اتفاق پلی‌استیشن‌ها را در چین جمع‌آوری می‌کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند وارد آن شود. “تکمیل بازی‌ها در زمانی که توسعه‌دهندگان نمی‌توانستند دور هم جمع شوند تا پیتزا بخورند و به کار خود فکر کنند، چیز دیگری بود. و پس از آن وظیفه‌ی کم اهمیت فروش محصول ما به مصرف‌کنندگان در زمانی که خرده‌فروشی کاملاً مزرعه بود.”

رایان در مارس 2024 رسماً از سونی بازنشسته خواهد شد و هیروکی توتوکی، رئیس SIE، از اول آوریل به عنوان مدیرعامل موقت شرکت سونی را بر عهده خواهد گرفت. در حالی که PS5 در چند سال اول تاسیس خود با مشکلات مربوط به بیماری همه گیر، اسکالپرها و محدودیت های عرضه روبرو بود، PS5 هنوز اعداد قابل توجهی تولید می کند. در نوامبر 2023، سونی اعلام کرد که 50 میلیون واحد PS5 فروخته شده است، اما پیش بینی خود را برای تعداد کنسول های PS5 که قصد دارد تا پایان ماه مارس به فروش برساند، از 25 میلیون به 21 میلیون کاهش داد، حرکتی که برای او 10 میلیارد دلار هزینه داشت. در ارزش بازار

بخوانید  بازی Starfield پس از انتشار بسته های الحاقی زیادی در ابعاد مختلف دریافت خواهد کرد

تحریریه مجله بازی یک گیمر