کارت گرافیک مرجع RTX 4090 با کانکتور برق اصلاح شده منتشر شد


انویدیا اکنون کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition را با کانکتور 12V-2×6 جدید و بهبود یافته ارائه می دهد.

به نظر می رسد انویدیا روند به روز رسانی کارت های گرافیک مرجع Founder Edition خود را با طراحی اصلاح شده و جدید کانکتور 12VHPWR آغاز کرده است. اگرچه هنوز جزئیات استفاده از کانکتورهای جدید توسط این شرکت توضیح داده نشده است، اما شواهد به دست آمده نشان می دهد که تیم سبز از هم اکنون آماده است تا این کانکتورها را با کارت های گرافیک RTX 4070 و RTX 4070 Ti که جزو بهترین ها هستند، اضافه کند. -فروش محصولات سری RTX 40 البته ممکن است این اقدام به معنای تعویض کامل کانکتور 12V-2×6 نباشد.

انویدیا هنوز در رابطه با تغییرات کانکتورهای برق خود اعلامیه رسمی نکرده است، اما وجود این کانکتورها زمانی برای رسانه ها فاش شد که گزارش هایی مبنی بر اینکه این شرکت در حال کار بر روی یک نسخه به روز شده از محدوده کانکتورهای بالا از Nvidia است، ظاهر شد. یکی از تغییرات قابل توجه در این طراحی جدید، اضافه شدن پایه های اتصال کوتاهتر است که در صورت عدم اتصال صحیح کانکتور، طول GPU و منبع تغذیه را کاهش می دهد. این اصلاح از انتقال قدرت قوی انرژی در زمانی که کانکتور به درستی در جای خود ثابت نشده است جلوگیری می کند و از بالا رفتن و ذوب شدن دمای این نقطه جلوگیری می کند.

کانکتور کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4090 FE

حال در آخرین گزارش های منتشر شده، ادعا شده است که انویدیا از این کانکتورهای جدید برای RTX 4090 Founders Edition نیز استفاده کرده است. RTX 4090 اولین مدل از سری محصولات جدید انویدیا بود که با کانکتورهای برق 12+4 پین عرضه شد و مصرف انرژی بالای آن به پردازنده گرافیکی کاربران آسیب رسانده بود. دو کاربر Reddit ابتدا گزارش دادند که کارت گرافیک گران قیمت RTX 4090 آنها گم شده است و مقصر اتصالات برق ذوب شده است.

بخوانید  تاریخ انتشار بازی جدید Teenage Mutant Ninja Turtles اعلام شد

reggie_gakil و NoDuelsPolicyy تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد کانکتور 16 پین RTX 4090 که با نام 12VHPWR نیز شناخته می‌شود، به وضوح در اثر حرارت بالا ذوب شده و بردها سوخته است. اکنون انویدیا برای حل کلی این مشکل، نسخه بهبود یافته کابل رابط این کارت را توسعه داده است.

کانکتور برق GeForce RTX 4090 FE را تغییر دهید

از نظر ساختاری، هیچ تغییری در هدرهای کانکتور 12VHPWR و 12V2x6 ایجاد نشده است و کابل ها همچنان سازگار هستند. به همین ترتیب، هر دو کانکتور از همان 12 ریل برق استفاده می کنند و دارای 4 پین هستند که در حال حاضر تمرکز اصلی نسخه به روز شده است. واضح ترین تغییر در اینجا تغییر در طول پین ها است که در عقب تر قرار گرفته اند تا سازندگان بتوانند اتصال کامل کانکتور را تضمین کنند. وگرنه اصلا کار نمیکنن علاوه بر این، رمزگذاری نیز باید مطابق با استانداردهای جدید به روز شود.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر