کریستوفر نولان بیشترین نقل قول شوالیه تاریکی را ننوشت، او آن را نفهمید

یکی از جملاتی که از فیلم شوالیه تاریکی در سال 2008 نقل شده است، این است: «یا قهرمان می‌میری یا آنقدر زنده می‌مانی که خودت را تبهکار می‌کنی». کارگردان کریستوفر نولان اکنون به شور و شعف این نقل قول پاسخ داده و گفته است که می‌خواهد مردم بدانند که او آن را ننوشته است و در ابتدا معنی آن را نمی‌فهمد.

نولان در صحبت با ددلاین گفت که از جمله ای که توسط برادرش جاناتان نولان نوشته شده بود احساس “عذاب” می کرد. او گفت: “این من را می کشد، زیرا این جمله است که بیشتر طنین انداز می کند. و در آن زمان، من حتی آن را درک نمی کردم.”

با نگاهی به گذشته، نولان اکنون می‌فهمد که برادرش با آن عبارت خاص، که توسط هاروی دنت (آرون اکهارت) به زبان می‌آید، می‌خواست چه چیزی را بیان کند.

من آن را در پیش نویس او خواندم و گفتم، خوب، آن را در آنجا نگه می دارم، اما واقعاً نمی دانم این به چه معناست. آیا این واقعاً یک چیز است؟» و پس از گذشت سال‌ها از زمان اکران این فیلم، بیشتر و بیشتر درست به نظر می‌رسد. “در این داستان، کاملاً همین است. آنها را بسازید، آنها را خراب کنید. ما با مردم اینگونه رفتار می کنیم.”

شوالیه تاریکی دومین فیلم بتمن نولان بود، پس از بتمن آغاز می‌شود در سال 2005. کریستین بیل در آن فیلم‌ها و در سومین فیلم، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، بتمن را به تصویر کشید. شوالیه تاریکی در یکی از آخرین اجراهایش، بازی به یاد ماندنی از هیث لجر در نقش جوکر را به نمایش گذاشت. لجر برای بازی در نقش شرور پس از مرگ برنده اسکار شد.

بخوانید  این چیزی است که بعد از بتمن اتفاق افتاد: شوالیه آرکام، به نقل از جوخه انتحار

در مورد نولان، آخرین فیلم او اوپنهایمر است که برای 13 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی حضور دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر