نقد و بررسی انیمیشن دنیای عجیب (2022) | ماجراجویی عالم اموات

شخصیت های انیمیشن دنیای عجیب در یک بالون در سرزمینی ناشناخته

دیزنی با انیمیشن دنیای عجیب، بینندگان را به دنیای زیرین می برد و داستان سه نسل از یک خانواده را ارائه می کند. با یک گیمر همراه باشید.

مشکل اینجاست که سازندگان انیمه به جای ایجاد تفاوت‌های مختلف بین هر نسل، تصمیم گرفتند آن را تکرار کنند و این تکرار باعث می‌شود که نقش ایتان کمتر اهمیت پیدا کند. مشکل این است که سازندگان تصمیم گرفتند از ابزارهای حاشیه ای استفاده کنند و آن را مهم جلوه دهند. موضوع این است که پرداختن به برخی مسائل در انیمیشنی که برای کودکان ساخته شده کار خوبی نیست و نباید از آن در انیمیشن صرفا برای به دست آوردن دل یک گروه کوچک استفاده کرد.

از طرفی دوباره شاهد شخصیتی بامزه هستیم که شخصیت هایی مثل بایمکس را دنبال می کند. این شخصیت آبی زیرزمینی را می توان یکی از قسمت های مثبت انیمیشن دنیای عجیب نامید که دور از انتظار نیست و در واقع حضور چنین شخصیت هایی همیشه در آثار دیزنی دیده می شود. مطمئناً این شخصیت بهترین شخصیت کار دیزنی نیست و پتانسیل او زیر سایه مسائل انیمیشن هدر می رود، اما همچنان می تواند لحظات خنده داری را برای بینندگان خلق کند.

انیمیشن دنیای عجیب داستان سه نسل مختلف از یک خانواده را دنبال می کند

دنیای عجیب بهترین یا بدترین دیزنی نیست، اما در بهترین حالت اثری سرگرم‌کننده است که ارزش تماشا را دارد و در نهایت بالاتر از فروزن 2 قرار می‌گیرد. انیمیشن دنیای عجیب و غریب به خوبی کارهای قبلی دان هال مانند انیمیشن Big Hero 6 نیست، اما همچنان کار قابل قبولی از اوست که می توانست خیلی بهتر باشد.

نقطه قوت انیمیشن دنیای عجیب در واقع قسمت فنی و طراحی آن است و برخی از صحنه های انیمیشن بسیار واقعی و جذاب طراحی شده اند. بدون شک دپارتمان انیمیشن دیزنی هر سال با پیکسار گام به گام بخش فنی خود را بهبود می بخشد و البته هیچ گاه بخش خارق العاده کار خود را فراموش نمی کنند، اما در انیمیشن دنیای عجیب شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم. این پیشرفت دنیای انیمیشن را بسیار جذاب تر و شگفت انگیزتر کرد و در واقع کمک زیادی به نتیجه نهایی کرد.

بخوانید  زمان رویداد PC Gaming Show: Most Wanted اعلام شد

با وجود اینکه نمی خواهیم زیاد در مورد این موضوعات صحبت کنیم و حتی بگوییم که این موضوع تنها بخش کوچکی از تاریخ انیمیشن است، اما هدف از انیمیشن برای کودکان و پرداختن به این موضوعات از جهات مختلف است. یک تصمیم اشتباه و نابخشودنی . به هر حال سازندگان انیمیشن می توانستند بیشتر به تاریخچه انیمیشن و عمق روابط بین سه نسل خانواده کلید بپردازند تا در میانه آن- اینجا احساس کنیم که این مشکلات خیلی سطحی به نظر می رسند و خیلی سطحی حل می شوند.

بزرگترین مشکل انیمیشن قسمت داستانی است و عمق چندانی ندارد و همچنان از کلیشه های کلیشه ای دیزنی و دیگر داستان های مشابه پیروی می کند. به طوری که بیننده می تواند تک تک لحظات داستان را به جز پیچ پایانی پیش بینی کند. اما در بخش طراحی انیمیشن می توان آن را یکی از بهترین آثار دیزنی نامید. دنیای انیمیشن طراحی زیبا و جذابی دارد و نمی توان از کیفیت بالای تیم انیمیشن در این دپارتمان چشم پوشی کرد.

خانواده ای از کاشفان که اختلافاتشان آخرین و مهمترین ماموریتشان را تهدید می کند. دان هال که تجربه کارگردانی Big Hero 6 و Raya and the Last Dragon و همچنین دستیار کارگردان Moana را دارد، روی صندلی کارگردانی Strange World می نشیند و جای تعجب نیست که انتظار زیادی برای انیمیشن جدید دیزنی وجود دارد که جیک در آن نقش آفرینی می کند. جیلنهال به عنوان صداپیشه، شخصیت اصلی را دارد.

مسائل حاشیه ای به شدت بر داستان و انیمیشن کلی دنیای عجیب تاثیر گذاشت

کلید یاب در کشتی در دنیای زیرین انیمیشن دنیای عجیب

بخشی از داستان کلی انیمیشن دنیای عجیب درباره ماجراجویی خانواده کید در دنیایی ناشناخته و خطرناک است که برگرفته از داستان های علمی تخیلی محبوب دهه 70 و 80 میلادی است که عمدتاً بر رابطه بین سه نسل از کلید تمرکز دارد خانواده ای که در آن یگر سعی می کند از پسرش یک ماجراجوی بزرگ مانند خودش بسازد و در قسمت دوم، جستجوگر را می بینیم که سعی می کند پسرش را کشاورز کند. مثل خودش

بخوانید  تاریخ انتشار نسخه با کیفیت فیلم آکوامن ۲ مشخص شد

بدیهی است که هر داستان و هر موضوعی جای خود را دارد و متاسفانه دیزنی راهی را طی کرده است که توسط این گروه ها لغو نشود و در نتیجه خانواده ها تصمیم بگیرند برنامه های دیگری را برای تماشای فرزندان خود انتخاب کنند و این تصمیم کاملا قابل درک است. حتی عادی جلوه دادن این نقص در تاریخ انیمیشن دنیای عجیب و غریب و شخصیتی که 25 سال است خانواده اش را ندیده است می تواند یک مشکل عجیب باشد و امیدوارم بازگشت باب ایگر منجر به تغییراتی در این روند فعلی شود.

انیمیشن دنیای عجیب و غریب به موضوعی جالب و نسبتا متفاوت پرداخت. در حالی که موضوع و داستان فیلم چیز جدیدی و متفاوت نیست، در سینمای امروز به ندرت شاهد تکرار داستان هایی از این دست هستیم و دیزنی به نوعی ریسک گفتن یک داستان علمی تخیلی را به مخاطب به جای داستان های رایج انیمیشن ها به عهده گرفت. . به این ترتیب دیزنی فرصت خوبی برای روایت داستانی علمی تخیلی دارد که نسبتاً متفاوت از دیگر آثارش است و تیم پشت سر آن نیز نوید چنین مشکلی را می دهد.

سه نسل از انیمیشن خانواده کید در دنیای عجیب

ما عموماً طرفدار یک داستان جدید و متفاوت نیستیم و بدیهی است که نباید انتظار یک داستان ساختارشکن را داشت، اما پرداختن به سه نسل مختلف از یک خانواده می تواند ایده جالبی باشد که قبلاً در انیمیشن Encanto دیده بودیم. . برخلاف انیمیشن Encanto که تفاوت های قابل توجهی در داستان و شخصیت پردازی هر شخصیت ایجاد شد، در انیمیشن دنیای عجیب چنین چیزی دیده نمی شود. در واقع، تفاوت بین Yeager و Searcher بسیار قابل قبول تر از Searcher و پسرش Ethan است.

انیمیشن دنیای عجیب شروع قدرتمندی دارد که در آن شاهد ماجراجویی Yeager Key و Searcher Key پسرش هستیم که سعی می کند پسرش را شبیه خودش کند اما برخلاف جستجوگر اهداف دیگری را دنبال می کند. پس از جدایی پدر و پسر و کشف بزرگ جستجوگر که دنیای آوالونیا را برای همیشه تغییر داد، پس از چندین سال شاهد شروع اتفاقات اصلی انیمیشن هستیم که اکنون جستجوگر خانواده دارد و پدرش به شهر و خانه برنگشته است.

بخوانید  بازی Rocket League Octane ممکن است این هفته به بازی Fortnite Battle Royale بیاید

موجود آبی بامزه در انیمیشن دنیای عجیب

خانواده کلاید در حال موتور سواری در دنیایی ناشناخته در انیمیشن دنیای عجیب

سال 2021 با انیمیشن Raya and the Last Dragon و انیمیشن Encanto سال بسیار خوبی برای والت دیزنی بود و در سال 2022 انیمیشن دنیای عجیب را منتشر کرد. این انیمیشن اکشن ماجراجویی اصلی از مجلات پالپ یا زرد و داستان های معروف نیمه اول قرن بیستم الهام گرفته شده است. در انیمیشن دنیای عجیب به اعماق سرزمینی ناشناخته و خطرناک سفر می کنیم که در آن موجودات خارق العاده ای در انتظار خانواده افسانه ای کی هستند.

در نهایت انیمیشن دنیای عجیب از نظر بار احساسی یا فیلمنامه ای نمی تواند از سایه آثار قبلی دیزنی مانند Encanto یا انیمیشن Big Hero 6 به کارگردانی دان هال بگریزد و اگرچه نمی تواند در بهترین ها قرار گیرد. دیزنی، اما از طرف دیگر، جزو بدترین ها نخواهد بود. شاید مشکلاتی که در بالا ذکر کردم در انیمیشن وجود داشته باشد، اما انیمیشن دنیای عجیب و غریب همچنان یک انیمیشن سرگرم کننده است که به راحتی می تواند بیننده خود را سرگرم کند.

حرف های من باعث نمی شود که بگویم انیمیشن دنیای غریب بد و افتضاح به دلیل مشکلاتی است و نباید یک طرفه برویم. برعکس، در حین تماشای انیمیشن لحظات واقعاً خوب و لذت بخشی وجود دارد و انیمیشن لحظه ای را تلف نمی کند و خیلی سریع بیننده را به دل دنیایی متفاوت و زیبا می برد. البته پیچیدگی داستان در انتهای انیمیشن قطعا یک نکته مثبت و نسبتا غیرمنتظره از انیمیشن است که با توجه به پیشرفت داستان تقریباً پیش بینی آن سخت است و این پیچش داستانی به نوعی باعث صرفه جویی می شود. لطف انیمیشن داستان.

تحریریه مجله بازی یک گیمر