نقد و بررسی انیمیشن جادوگر فیل خواهر و برادر در جستجوی یکدیگر


فیل شعبده باز، انیمیشن جدید نتفلیکس، داستان دلچسب تلاش یک برادر برای یافتن خود را روایت می کند.

مقاله مرتبط:

انیمیشن فیل شعبده باز مدتی است که در نتفلیکس پخش می شود و این انیمیشن جدیدترین انیمیشن تولید شده توسط این شبکه است. این انیمیشن اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کیت دی کامیلو است که داستان پسر یتیمی به نام پیتر را دنبال می کند که توسط یک فالگیر به او می گوید که خواهرش زنده است و باید به دنبال فیل جادویی باشد تا فیل خود را پیدا کند. خواهر و در عین حال یک جادوگر شکل تصادفی یک فیل را احضار می کند.

انیمیشن فیل جادوگر داستان دوستی انسان با حیوانات را دنبال می کند و به یکدیگر کمک می کند تا دوباره به خانواده بپیوندند که داستان آشنایی در انیمیشن ها است و قرار نیست شاهد چیز جدیدی در انیمیشن باشیم. به طور کلی، این به معنای یک نکته منفی در انیمیشن نیست. به خصوص وقتی صحبت از انیمیشنی می شود که گروه خاصی را هدف قرار می دهد و قرار نیست خیلی مخرب و متفاوت باشد، اما همچنان می توان انتظار داشت که سازندگان با افزودن برخی عناصر جدید آن را برجسته کنند.

یک فیل ابر شکل در انیمیشن نتفلیکس The Magician's Elephant

در هر صورت حداقل در مورد انیمیشن فیل جادوگر اینطور نیست و این یکی از ابتدا تا انتها در یک منطقه کاملا امن حرکت می کند و در نهایت تا انتها در این منطقه باقی می ماند. مطمئناً، گاهی اوقات این یک چیز مثبت است. چرا که گاهی می بینیم که سازندگان حتی اگر ظرفیت نداشته باشند سراغ ایده های متفاوت و مخاطره آمیزی می روند و باعث نابودی کار و انیمیشنشان می شوند. اما در مورد سازندگان جادوگر، حداقل می توان گفت که آنها هم هدف نتفلیکس و هم سطح توانایی خود را می دانند و بنابراین قرار نیست ریسک بزرگی را متحمل شوند و همه چیز را نابود کنند.

بخوانید  معرفی سریال Monarch: Legacy of Monsters (Monarch: Legacy of Monsters)

انیمیشن فیل شعبده باز داستانی دلچسب دارد که برای اعضای خانواده به خصوص جوان ترها جذاب خواهد بود.

در حالی که انیمیشن تا حدی کار می کند، اما از یک جهت خوب کار می کند و روایت دلگرم کننده ای را نشان می دهد. این انیمیشن شوخی های هوشمندانه زیادی ندارد، اما به اندازه کافی جذاب است که گروه بچه ها آن ها را جذب کنند و آنها را سرگرم کنند. هدف این انیمیشن همین است و موفق می شود. داستان را پیچیده نمی کند، روایت صادقانه ای دارد، داستان امیدوارکننده است، حیوانات بامزه ای دارد و مهمتر از همه اینکه شخصیت های اصلی انیمیشن برای بچه ها قابل لمس هستند.

اگرچه در بخشی از انیمیشن فیل جادوگر احساس می کنیم که این انیمیشن می توانست بیشتر روی قسمت جنگ تمرکز کند و عواقب آن را پوشش دهد، اما فراموش نکنیم که این انیمیشن برای گروه خاصی ساخته شده است و متاسفانه او در اینجا به این پتانسیل نمی پردازد. البته، پیچ و تاب انتهای انیمیشن درباره دلیل جدا شدن بچه ها بخش هوشمندانه ای از داستان است و حتی ممکن است نشان دهد که چگونه یک جنگ می تواند باعث جدایی اعضای خانواده شود.

فیل در فیلم The Magician's Elephant پیتر را با خرطوم خود در آغوش می گیرد

در هر صورت، بیشترین تلاش انیمیشن بر این است که یک فرد تا چه حد حاضر است برای رسیدن به اهداف خود پیش برود و چقدر شجاعت دارد. آیا او آنقدر شجاع است که سه کار غیرممکن مانند دزدی یا مبارزه با یک سرباز قوی را بپذیرد و انجام دهد؟ اما مهمتر از همه، او چقدر آماده است تا به دوستش کمک کند تا دوباره به خانواده اش بپیوندد؟ هدف نهایی انیمیشن در واقع ممکن است این باشد که اگر در راه رسیدن به هدف خود فداکاری کنید تا شخص دیگری بتواند به هدف خود برسد، ممکن است نتیجه خوبی باشد، مانند پیدا کردن یکی از اعضای خانواده.

بخوانید  آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه بی صدا گرفته تا اتاق کارکنان

انیمیشن فیل شعبده باز پیامی ساده و در عین حال لذت بخش دارد که در ساده ترین شکل به بینندگان خود ارائه می کند.

انیمیشن فیل شعبده باز پیامی ساده و در عین حال لذت بخش دارد که در ساده ترین شکل به بیننده خود ارائه می کند. بدیهی است که ما در سمت شغلی عالی نیستیم، اما به اندازه کافی جذاب است که بتوانیم آن را با اعضای کوچک خانواده تماشا کنیم. البته، این انیمیشن گاهی اوقات می تواند کارهای جالبی انجام دهد. مانند قسمت جنگ، سازندگان انیمیشن می توانستند آن را جسورانه تر در انیمیشن نشان دهند.

در نهایت نکته انیمیشن فیل جادوگر این است که اعتماد به نفس نتایج بهتری نسبت به جادو دارد. اما در کنار این موارد، قسمت فنی انیمیشن هم نمی تواند نکته خیلی مثبتی در آنجا باشد. طراحی های انیمیشن فیل شعبده باز بسیار ساده است که حتی با توجه به اینکه انیمیشن برای یک گروه خاص طراحی شده است، کار کلی همچنان پتانسیل بیشتری دارد. مثلا طراحی شخصیت ها بسیار شبیه به هم هستند و من در مورد سبک هنری آنها صحبت نمی کنم، بلکه خود شخصیت ها با چند ترفند جزئی فقط کپی پیست شده اند.

صحنه خداحافظی فیل با شهر در انیمیشن نتفلیکس The Magician's Elephant

البته سازندگان آنقدر باهوش هستند که این شخصیت ها را کنار هم نمی گذارند، اما اگر در طول انیمیشن دقت کنید، می بینید که طراحی کاراکتر در انیمیشن فیل شعبده باز تفاوت چندانی ندارد و تنها چند تغییر کوچک ایجاد کرده است. برای آن ساخته شده است. خوشبختانه این موضوع برای شخصیت های اصلی صدق نمی کند، اما اگر در حین تماشای آن دقت کنید، همچنان برای انیمیشن کمی آزاردهنده است.

بخوانید  به‌روزرسانی Operation Deep Freeze Rainbow Six Siege به تعویق افتاد

البته طراحی زیبای دنیای انیمیشن فیل جادوگر باعث شده تا کاستی ها و ایرادات فنی این انیمیشن کمتر به چشم بیاید و کمتر به چشم بیاید و دنیای آن به گونه ای باشد که بتواند حداقل افراد کوچک یک خانواده را سرگرم و جذب کند. اگرچه به طور کلی انتظار نسبتاً بالاتری از نظر کیفیت آثار انیمیشنی نتفلیکس بعد از آثاری مانند انیمیشن کلاوس وجود دارد، اما بدیهی است که هدف از انیمیشن فیل شعبده باز گروهی متفاوت است و این باعث می شود نتفلیکس هزینه زیادی برای آن نکند.

اما در کنار آن صداگذاری شخصیت ها از دیگر نکات مثبت انیمیشن جدید نتفلیکس است که باعث شد شخصیت ها بهتر از حد انتظار ظاهر شوند. البته نباید انتظار چند بازی بی نظیر داشت و تنها چیزی که مد نظر است کیفیت خوب بازی بازیگران است. البته رابطه بین شعبده باز و مادام لوان جالبتر از هر رابطه ای در جریان وقایع فیل شعبده باز است که نشان می دهد چگونه یک نفرت به دوستی تبدیل می شود و به قول معروف خارها در عشق شکوفا می شوند، اما آیا اینطور است؟ واقعا در زندگی واقعی هم همینطور؟ این پاسخی است که باید در دنیای واقعی جستجو کنیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر