آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه بی صدا گرفته تا اتاق کارکنان


چه فیلمی را باید در مقالات آخر هفته ببینید؟ انیمه های Silent Voice، The Teachers' Room و Rider of Fate را تماشا خواهیم کرد. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این قسمت از سری مقالات ” آخر هفته کدام فیلم را ببینید؟” اول اینکه ما به دنبال یکی از جذاب ترین انیمه های ژاپنی هستیم. نمایشی که پس از اتمام شما را در تعلیق نگه می دارد و نمی توانید قهرمان آن را فراموش کنید. بعد از آن به سراغ سینمای آلمان و یکی از جدیدترین و جذاب ترین فیلم های آن می رویم.

اتاق معلم که بی شک یکی از بهترین فیلم های امسال است، به عنوان نماینده آلمان در اسکار نامزد شد. در نهایت به سراغ ژانر محبوب، سنتی و ریشه دار وسترن می رویم و به یکی از مهم ترین و بهترین شخصیت های این نوع سینما یعنی کلینت ایستوود می پیوندیم.

یانوکو انیمه های بی صدا تماشا می کند

صدای بی صدا انیمه

متحرک صدایی بی صدا

  • کارگردان: نائوکو یامادا
  • سال انتشار: 2016

خلاصه داستان: شویا که در مدرسه به همکلاسی خود آسیب رساند، اکنون به دنبال عذرخواهی و جبران است.

صدای بی صدا یکی از آن انیمه هایی است که شما را برای مدت طولانی مشغول می کند. نمایشی دراماتیک و انسانی درباره داستان شخصیت های کوچکی که درگیر مسائل بزرگی می شوند. صدای خاموش که بر اساس مانگایی به همین نام و نوشته یوشیتوکی اویما ساخته شده است، در فضایی عجیب، واقعی و کاملا قابل دسترس می گذرد. این انیمه داستان یک دانش آموز نوجوان دبیرستانی به نام شویا را روایت می کند که به دلیل رفتار ناهنجارش با دختری ناشنوا در مدرسه ابتدایی از همه جا طرد می شود. او برای جبران اشتباهاتش ابتدا تصمیم به خودکشی می گیرد اما بعد پشیمان می شود و به دنبال یافتن دختری می گردد تا اشتباهاتش را جبران کند.

صدای خاموش داستانی با ایده های متفاوت است. انیمه ای که به طرز جذابی مسائل اجتماعی و روانی را در هم می آمیزد و ساختار روایی جذابی را بدون گسست ایجاد می کند. تحقق رستگاری و مسیر دشوار آن اساس اصلی این فیلم را تشکیل می دهد. فردی که دختری معلول را آزار می دهد، اکنون برای جبران رفتار خود راهی دشوار و پیچیده می شود. شویا اکنون پشیمان است، احساسات خود را می داند، دیگر عصبانی و ناراحت نمی شود و از تماس چشمی با همه اجتناب می کند. The Silent Voice پشت داستان پیچیده و اجتماعی خود به نوجوانی و سفر به بزرگسالی می پردازد و به بررسی موضوع خودکشی می پردازد که در این انیمه دو بار مطرح می شود.

بخوانید  شکایت آمازون را به فریب مشتریان برای خرید Prime متهم می کند

این انیمه گاهی با فریم های رویایی همراه می شود و اینگونه زندگی درونی قهرمانان را به تصویر می کشد و از شدت غم و اندوه آنها برای مخاطب می کاهد. صدای خاموش اثری تلخ، شیرین، زیبا، تکان دهنده و تاثیرگذار است. تفسیری جالب و روانی از نتایج قلدری ارائه می دهد و از منظری متفاوت به این موضوع می نگرد. از افسردگی، ناامیدی، مشکلات افراد ناتوان در جامعه، اشتباهات و دوستی های گذشته صحبت می کند و برای همه اینها درام جذاب خود را خلق می کند. در بین منتقدان، صدای خاموش اثری جذاب و قابل احترام است، انیمه ای که برنده جایزه منتقدان ژاپنی شد و توانست در جشنواره های مهم بین المللی نیز حضور داشته باشد.


معلم جیغ در فیلم اتاق معلمان

فیلم اتاق کارکنان

فیلم سالن معلمان

  • کارگردان: ایلکر چاتاک
  • بازیگران: لئونی بانش
  • سال انتشار: 2023

خلاصه داستان: یک سری سرقت ها در یک مدرسه ابتدایی اتفاق می افتد.

اتاق کارکنان یکی از آن فیلم هایی است که دید ما را نسبت به سینما تغییر می دهد. اگر فکر می کنید نمی توانید با ایده های ساده فیلم بسازید، این فیلم نظر شما را کاملا عوض خواهد کرد. سالن پروفسورها به ما یادآوری می‌کند که همه چیز به پرداخت هزینه برای یک اثر برمی‌گردد و اگر فیلمساز صلاحیت داشته باشد، می‌تواند اثری را تولید کند که همه درباره آن صحبت می‌کنند تنها با یک صندلی. سالن معلم ایده بسیار ساده ای دارد و از یک موقعیت نه چندان پیچیده داستانی پرتنش خلق می کند. فیلم درام خود را از ابتدا شروع می کند و مستقیماً به سر اصل مطلب می رسد. یک سری سرقت ها در یک مدرسه ابتدایی اتفاق می افتد. یکی از معلمان مدرسه برای شناسایی دزد از ترفندی استفاده می کند که تنش ها را بالا می برد و اوضاع را بدتر می کند.

بخوانید  دوره چند نفره رایگان Call Of Duty Modern Warfare 2 از این هفته با نقشه جدید آغاز می شود

فیلم کاملاً در مدرسه اتفاق می‌افتد و فیلمساز دقیقاً می‌داند چگونه روایتی جذاب، پرتنش و جذاب را از این لوکیشن محدود بسازد. تعلیق و اضطراب در هر لحظه به یک اندازه خوب عمل می کنند و با وجود اینکه اتفاق خاصی نیفتاده است، مخاطب مدام منتظر اتفاق بدتری است. مرز بین دنیای کودکان و بزرگسالان در این فیلم از بین می رود، کودکان وارد دنیای بزرگسالان می شوند و کودک برای حمایت از مادرش کارهای بزرگسالی انجام می دهد. از طرفی کارگردان به آسیب دیدگی کودکان در دعوای بزرگسالان علاقه دارد و نقش آموزش را نیز بررسی می کند. نکته مهم دیگر فیلم که از نظر اندیشه های اجتماعی بسیار مهم است، قدردانی از دموکراسی، کودکان و دنیای آنهاست. داستان در کنار ایده‌های شخصیت‌ها درباره شهروندی و حقوق اجتماعی پیش می‌رود و فیلمساز داستان خود را در این زیرمتن روایت می‌کند.

اتاق معلم یک فیلم آلمانی است. لحن سرد با آثار آلمانی همراه است و حال و هوای آن چیزی جز آنها نیست. این فیلم برای اولین بار در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد و در آنجا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال انتخاب شد. سالن معلمان نماینده سینمای آلمان در مراسم اسکار 96 است.


محافظان کلانتر در فیلم Rider of Destiny

فیلم The Horseman of Destiny

فیلم سوارکار رنگ پریده

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: کلینت ایستوود
  • سال انتشار: 1985

خلاصه داستان: ساکنان یک روستا توسط یک شرکت معدنی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

کلینت ایستوود یک شخصیت شناخته شده در ژانر وسترن است. او بدون شک نقش اساسی در پیشبرد وسترن رویزیونیست به اوج خود داشت. در اوایل دهه 1980، ژانر وسترن رو به افول بود و مخاطبان خود را از دست می داد. تهیه کنندگان پس از Heaven's Gate نمی خواستند روی فیلم های وسترن سرمایه گذاری کنند، بنابراین ایستوود تصمیم گرفت قبل از پایان این ژانر به این ژانر از فیلم ها ادای احترام کند. قبل از تولید Rider of Destiny، افراد زیادی او را از این کار منع کردند، اما ایستوود تصمیم گرفت آخرین تلاش خود را برای دمیدن جان تازه ای در روح این ژانر انجام دهد.

بخوانید  اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان نخستین پرواز خود را انجام داد

فیلم Rider of Fate که عنوان آن به چهار سوار آخرالزمان در انجیل اشاره دارد، برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و توجه منتقدان را به خود جلب کرد و سپس عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های جهان را از آن خود کرد. سال، و در نهایت، در لیست ده بهترین وسترن دهه 80 اتفاق افتاده است. این یک وسترن تجدیدنظرطلب است که قواعد ژانر کلاسیک را می شکند و قوانین خود را در دنیای جدید وضع می کند. Rider of Fate در برف و جایی دور از صحرای سوزان اتفاق می افتد. کوه ها، مناظر برفی، خانه های چوبی و… همگی تصویری غیر از وسترن سنتی و کلاسیک به مخاطب می دهند.

ماجرا از این قرار است که در روستایی افرادی که به دنبال طلا هستند توسط یک شرکت معدنی تهدید می شوند. در این بین شخصیتی غریبه و غریب از راه می رسد و بار دیگر کهن الگوی قدیمی قهرمان آثار وسترن را به نمایش می گذارد. نبرد بین خیر و شر اتفاق می افتد و کشیش تازه وارد به کمک مردم بی پناه می آید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر