رئیس سابق بلیزارد می خواهد بتواند در پایان بازی به توسعه دهندگان کمک کند

مایک یبارا، رئیس سابق بلیزارد، پیشنهاد کرده است که فرهنگ انعام دادن می‌تواند به نفع بازی‌ها باشد، زیرا برخی از بازی‌های تک‌نفره «ویژه» او را امیدوار می‌کنند که بتواند پس از تکمیل آنها پول بیشتری به توسعه‌دهندگان بدهد. Ybarra خاطرنشان کرد که “بیشتر این ایده را دوست ندارند”، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان از این که اجازه دهند فرهنگ به صنایع دیگر سر بخورد خسته شده اند.

یبارا این ایده را معرفی کرد در یک توییتتوسط IGN انتخاب شد و گفت که او مدتی به این موضوع فکر می کرد زیرا بازی های تک نفره بیشتری انجام می داد.

در پایان بازی، اغلب به خودم می‌گفتم، ای کاش می‌توانستم به این افراد 10 یا 20 دلار اضافی بدهم، زیرا ارزش آن بیشتر از 70 دلار اصلی من بود و آنها سعی نکردند من را فریب دهند. یبارا توضیح داد.

او افزود: «بعضی از بازی‌ها بسیار خاص هستند.

ایبارا در پایان توییت اضافه کرد: «می‌دانم که بیشتر افراد از این ایده خوششان نمی‌آید». می‌دانم که از انعام دادن در هر چیز دیگر خسته شده‌ایم، اما من این را متفاوت از سناریوی فشار به نوک می‌بینم که بسیاری با آن مواجه می‌شوند و درباره آن بازخورد می‌دهند.»

در حالی که برخی موافق بودند که این گزینه خوبی برای برخی از بازی‌ها خواهد بود، اکثر کامنت‌گذاران به‌طور شگفت‌انگیزی از این ایده که پس از اتمام یک بازی از آنها انعام خواسته می‌شود، خوششان نمی‌آید نسبت به قیمت یک بازی، در حالی که دیگران می‌گویند باورش سخت است که توصیه‌هایی در مورد بازی‌های AAA واقعاً به توسعه‌دهندگانی که آنها را ساخته‌اند داده شود.

بخوانید  Apex Legends Season 19 - All Ignite Battle Pass Cosmetic Skins, Loot, And Rewards

فرهنگ انعام در حال حاضر در برخی از فضاهای بازی وجود دارد و پلتفرم‌های بازی مانند Itch.io شامل گزینه انعام است. همچنین برای سازندگان و مددرهای فن بازی معمول است که کار خود را از طریق راهنمایی تأمین مالی کنند.

اظهارات Ybarra در زمان پر فراز و نشیب برای صنعت آمده است، به طوری که بسیاری از شرکت‌های بزرگ کارکنان خود را کاهش می‌دهند، که منجر به اخراج، تعطیلی استودیو و لغو بازی‌ها می‌شود. هزینه‌های توسعه AAA در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، و رئیس سابق پلی‌استیشن Shawn Layden گفت که وضعیت فعلی توسعه AAA ناپایدار است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر