بهترین های 2022: God Of War Twist On Norse Mythology Ragnarok یک برانداز عالی است

برای تماشای فیلم ها به یک مرورگر سازگار با جاوا اسکریپت نیاز دارید.

فنریر یکی از واضح ترین نمونه هاست. در شروع God of War Ragnarok، فنریر که یکی از گرگ های خانگی آترئوس است، لحظاتی پس از اولین ملاقات ما در آغوش پسر جوان می میرد. با توجه به اینکه فنریر نقشی محوری در اسطوره های اسکاندیناوی ایفا می کند و اودین را با خوردن کامل او در طول رویدادهای روز قیامت راگناروک می کشد، یک چرخش شگفت انگیز است. ببینید، فنریر یکی از سه فرزند لوکی است، دو فرزند دیگر هل، الهه عالم اموات، و جورمونگاندر، مار جهانی هستند. توسط ایسیر پیش بینی شده است که هر سه بدبختی بزرگی را برای خدایان به خاطر اینکه پدرشان است به ارمغان خواهند آورد.

با رفتن به بازی God of War Ragnarok، انتظار بیشتری از همین موضوع داشتم – چرخش‌های ظریف‌تری بر روی اسطوره‌های تثبیت شده دیگر. من نمی توانستم بیشتر از این اشتباه کنم. با وجود تمام ستایش‌هایی که می‌توانم از جنبه‌های مختلف دنباله‌ی غم‌انگیز استودیوی سانتا مونیکا تمجید کنم، یکی از مواردی که بیش از همه به چشم می‌خورد این است که چگونه روایت بازی با دانش تثبیت‌شده اساطیر اسکاندیناوی پیش از براندازی این انتظارات به شیوه‌ای جذاب بازی می‌کند.

کارگردان God of War Ragnarok بزرگترین لحظه ها را شکست می دهد

این تفسیر مجدد از اساطیر باستان همیشه بخشی از DNA God of War بوده است. او اهل یونان است و کریتوس را در مقابل زئوس و بقیه پانتئون یونان قرار می دهد، قبل از اینکه به سمت شمال به سمت میدگارد و فراتر از آن حرکت کند. نکته مهم در مورد اساطیر باستان – و به ویژه اساطیر نورس – این است که قابل تفسیر است و بسیاری از جاهای خالی در انتظار پر کردن توسط تخیل شما هستند. بسیاری از شخصیت‌های اسطوره نورس به سختی چنین هستند. اینها فقط اسامی هستند که گذرا ذکر شده است. بالدور به عنوان محبوب توصیف شده است، سپس درگذشت. او نه دیالوگ دارد و نه رنگ شخصیتی، اما استودیو سانتا مونیکا او را به یک شرور چند لایه تبدیل کرده است. لحظاتی در راگناروک وجود دارد که به دلیل دانش موجود من را هیجان زده کرد، اما لذت بخش ترین هیجان از دیدن آن رویدادها برای مخاطبان جدید به وجود آمد. این گواهی بر جذابیت ماندگار این اسطوره های قدیمی است و تفسیر مجدد خارق العاده آنها نقش مهمی در ارتقای God of War Ragnarok به یکی از بهترین بازی های سال 2022 ایفا می کند.

Jormungandr در این بازی – که وقتی آترئوس را برای اولین بار ملاقات می کنند به طرز عجیبی آشنا می شود – همان کسی است که به موقع توسط ثور ناک اوت می شود. در همین حال، مار فعلی جهان زیر یخ دریاچه نه به خواب زمستانی می رود. او قرن ها پیش به دنیا نیامد، بلکه زمانی که آترئوس و آنگربودا به خانه مادربزرگش در جوتونهایم، قلمرو غول ها رفتند. در آنجا، آترئوس با دادن روح یک غول به مار بزرگی با روح گمشده، جان دوباره می بخشد، شبیه به نحوه پیوند روح فنریر به بدن گرم. باز هم، لوکی پدر جورمونگاندر به معنای سنتی نیست، اما او از قدرت های غول پیکر خود برای زنده کردن مار جهانی استفاده می کند. همانطور که میمیر می گوید، این همچنین توضیح می دهد که چرا جورمونگاندر حتی قبل از ملاقات با ثور یک انتقام شخصی از ثور دارد. به احتمال زیاد این دو در حالی که غول هنوز در بدن اصلی خود زنده بوده با هم درگیر شده اند.

میمیر در خدای جنگ 2018 به کریتوس و پسرش آترئوس توضیح می‌دهد: «بالدور در برابر همه تهدیدات، فیزیکی یا جادویی، آسیب‌ناپذیر است.» از gui تا خدای جوان، می‌دانستم که سرنوشت بالدور مهر و موم شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر