امکان کار گوگل بر روی تجربه بازی از طریق یوتیوب

بر اساس یک گزارش جدید، گوگل در حال آزمایش محصولی است که به گیمرها امکان می دهد بازی ها را از طریق یوتیوب کشف کنند.

فیل هریسونمدیر عامل پلتفرم Stadia درباره تعطیلی آن گفت که تعداد کاربران سرویس ابری از سال 2019 به اندازه انتظار گوگل افزایش نیافته است. هریسون در ادامه توضیح داد:

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

بر اساس گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال، یک ایمیل داخلی ارسال شده به برخی از کارکنان گوگل نشان می دهد که این شرکت در حال بررسی محصول جدیدی برای کشف بازی های ویدیویی از طریق یوتیوب است. بر اساس این گزارش، محصول جدید با اسم رمز «Project Playables» شناخته می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق پلتفرم یوتیوب، بازی‌های ویدیویی را روی تلفن‌های همراه و رایانه انجام دهند.

همچنین به نظر می‌رسد که Playables به گیمرها اجازه می‌دهد تا مانند سرویس Stadia، بازی‌ها را بدون وقفه در تلفن همراه تجربه کنند. این آخرین تلاش گوگل برای ورود جدی تر به بازار بازی است که پس از تعطیلی Stadia گزارش شد. در گذشته، سرویس ابری Stadia به گیمرها اجازه می داد تا بازی های خود را از طریق مرورگر کروم یا کروم کست و دیگر پلتفرم های مشابه تجربه کنند.

“چند سال پیش، ما یک سرویس بازی ابری به نام Stadia را راه‌اندازی کردیم. اگرچه زیرساخت‌های Stadia برای تجربه بازی‌های مصرف‌کننده بر پایه فناوری محکمی ساخته شده است، اما مورد توجه کاربران قرار نگرفته است. بنابراین، ما تصمیم دشواری را اتخاذ کرده‌ایم. برای خاموش کردن این سرویس استریم بازی ابری.”

بخوانید  تریلر Overwatch 2 One Punch Man نگاه بهتری به پوسته های جدید می دهد

در حال حاضر مشخص نیست که Playables از همان فناوری استفاده شده در سرویس Stadia استفاده خواهد کرد یا اینکه گوگل قصد دارد دسترسی این پلتفرم جدید را به مرزهای جدید گسترش دهد. در گذشته، گوگل سعی کرده است از فناوری‌های شخص ثالث، از جمله فناوری‌های ورزشی و تناسب اندام از Peloton استفاده کند تا کاربران بیشتری را به سرویس ابری Stadia جذب کند. با این حال، ورزشگاه در حال حاضر تعطیل است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر