بهترین فیلم های ناتالی پورتمن | 15 فیلم برتر + امتیاز IMDB

نیم رخ ناتالی پورتمن درحالی که کریستین بیل در پشت سرش ایستاده در فیلم شوالیه جام ها

۱۵- فیلم شوالیه جام‌ها

پورتمن با حضور در سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان جورج لوکاس، راهی کهکشانی دوردست شد. اگرچه کیفیت آثار آن زمان با محصولات جدید بسیار متفاوت است، بااین‌حال هنوز هم سه فیلم تهدید شبح، حمله کلون‌ها و انتقام سیث ارزش‌های سرگرم کننده خود را حفظ کرده‌اند.

ناتالی پورتمن در کنار زک برف در فیلم گاردن ستیت یا ایالت گلستان

۹- فیلم ایالت گلستان (گاردن ستیت)

کارگردان و فیلمنامه نویس این اثر وقت چندانی برای طراحی داستان صرف نکرده‌اند، درعوض آن‌ها شخصیت‌‌ها را در کانون توجه قرار داده و به روابط میان آن‌ها اهمیتی خاص داده‌اند.

فیلم Closer

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: مایک نیکولز
  • بازیگران: ناتالی پورتمن، جود لاو، جولیا رابرتز و کلایو اوون
  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • میانگین امتیازات Closer در IMDB: ۷/۲

باوجود این تفاوت سنی آشکار و پیچیدگی‌های موجود، شخصیت مارتی جذاب و دوست داشتنی از کار درآمده است. درواقع پورتمن موفق شده است به‌جای نمایشی از لولیتای امروزی، دختری باهوش، جذاب و شوخ‌طبع را به نمایش بگذارد که پرتره‌ای لطیف از عشق نوجوانی است. درمجموع می‌توان گفت حتی با وجود عنوان نه‌چندان مناسب و دیدگاه کاملا مردانه حاکم بر فیلم، باز هم دختران زیبا اثر غنی با ساختاری ظریف است.


او در طول سال‌ها فعالیت خود در آثاری برجسته یا کمتر مورد توجه حضور داشت که هرکدام به شکلی استعداد او را به بینندگان نشان دادند. در این مرور با یک گیمر همراه باشید تا نگاهی به بهترین اجراهای ناتالی پورتمن داشته باشیم و ببینیم کدام آثار سینمایی جزو بهترین‌های کارنامه حرفه‌ای این بازیگر هستند.

ناتالی پورتمن با چهره آشفته دخترش را بغل کرده است در صحنه ای از فیلم برادران

۷- فیلم برادران

ناتالی پورتمن با چهره ای متعجب و شال گردن صورتی در فیلم قوی سیاه

۱- فیلم قوی سیاه

ناتالی پورتمن اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در درام نزدیک‌تر اثر مایک نیکولز به‌دست آورد. فیلمی که براساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر پاتریک ماربر (Patrick Marber) ساخته شده است. داستان این فیلم به زندگی دو زوج دن و آلیس (پورتمن و لاو) و آنا و لری (جولیا و کلایو) می‌پردازد که روابط آن‌ها به مرور زمان و براثر ملاقاتی تصادفی، پیچیده می‌شود.

نقش پورتمن در این اثر را به‌عنوان یکی از اولین جان بخشیدن‌های مدرن به شخصیت دختر رؤیایی معرفی می‌کنند، درواقع این نقش خلاصه‌ای از آزاردهنده‌ترین کلیشه‌های ممکن است. بااین‌حال پورتمن چنان در به تصویر کشیدن آن موفق عمل کرده است که می‌توان آن را نمادی از توانایی او در خلق یک شخصیت منسجم روی پرده سینما دانست.


باتوجه به مبهم بودن داستان فیلم شوالیه جام‌ها و درکنار آن پوستر و مطالب تبلیغاتی مرتبط با آن، ممکن است مخاطب دچار این اشتباه شود که ناتالی پورتمن در این فیلم نقشی کلیدی برعهده دارد. بااین‌حال او تنها یکی از زنانی است که فیلمنامه نویس سردرگم داستان سعی می‌کند درکنارشان معنا و مفهوم زندگی را بهتر درک کند.


بدون تردید ناتالی پورتمن یکی از خارق‌العاده‌ترین بازیگران قرن بیست و یک است، او در طول کمتر از سه دهه حضورش در این عرصه، در بیش از پنجاه فیلم حضور داشته و موفق به دریافت جوایز معتبر جهانی همچون اسکار و گلدن گلوب شده است. شاید بخشی از این شهرت و محبوبیت به‌دلیل استعداد او در هنر بازیگری است. اما باید پذیرفت که فداکاری او برای به چالش کشیدن خود درجهت جان بخشیدن به نقش‌هایش، دیگر دلیلی است که باعث جذابیت این ستاره در سراسر جهان شده است.


بهترین فیلم های ناتالی پورتمن کدامند؟

فیلم کوتاه و سیزده دقیقه‌ای هتل شوالیه، شاهکاری است که به شکلی قابل‌توجه حتی از فیلم بلند دارجیلینگ محدود (The Darjeeling Limited) هم بهتر است. فیلمی که به‌عنوان پیش درآمد آن در نظر گرفته می‌شود.

فیلم Black Swan

  • ژانر: تریلر، درام
  • کارگردان: دارن آرنوفسکی
  • بازیگران: ناتالی پورتمن، میلا کونیس و ونسان کسل
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • میانگین امتیازات Black Swan در IMDB: ۸

حضور در این فیلم اولین نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای پورتمن به همراه داشت که متأسفانه موفق به دریافت آن نشد. بااین‌حال بازی او در نقش یک نوجوان بداخلاق و درگیر روابط مادر دختری، به‌اندازه‌ای تحسین برانگیز بود که پورتمن را شایسته دریافت جایزه می‌کرد. او در نقش دختری ناراضی ظاهر شد که مجبور است با خواسته‌های مادری همراه شود که خود از بحران میانسالی رنج می‌برد و واقعا هم پورتمن در نشان دادن این شخصیت موفق عمل کرد. او دختری باورپذیر را به مخاطب معرفی کرد که بیننده با او حس همدلی پیدا می‌کند و همین نوید بخش روزهای روشن حضور او در عرصه بازیگری بود.


فیلم may December از جدیدترین فیلم های ناتالی پورتمن در سال ۲۰۲۳ است.

بخوانید  معرفی نامزدهای جوایز GDC 2023؛ بازی Elden Ring و Stray را اجرا کنید

فیلم Brothers

ناتالی پورتمن با حضور در مجموعه فیلم‌های ثور، به‌صورت رسمی به دنیای سینمایی مارول پیوست. او در این فیلم در نقش جین فاستر ظاهر شد، دانشمندی که عاشق ثور یکی از خدایان سقوط کرده اسکاندیناوی می‌شود. ثور قصد دارد از زمین دربرابر اقدامات شیطانی برادرش لوکی محافظت کند. کنت برانا فیلم را با سکانس‌هایی شکسپیروار جلو می‌برد و مقدمه‌ای حماسی و اپراگونه برای قهرمان چکش دار خود خلق می‌کند.

پورتمن در این سه‌گانه در نقش پادمه آمیدالا ظاهر شد که اگرچه درمیان لباس‌های دست‌وپاگیر سبک کابوکی گیر افتاده و مجبور به بیان دیالوگ‌هایی حتی دست‌وپاگیرتر است، بااین‌حال از عهده ایفای نقش برآمده است. این فیلم سکوی پرتاب خوبی برای حضور او در آثار بزرگ‌تر بود.

فیلم Beautiful Girls

پس از آن برادرش تامی با بازی جیلنهال سعی می‌کند به هرشکل ممکن از همسر و دو فرزند برادرش محافظت کند. رفته رفته میان این دو روابطی شکل می‌گیرد، هرچند که بازگشت برادر مفقود شده در جنگ اوضاع را بهم می‌ریزد. پورتمن در این فیلم سعی کرده است نقش زنی باوقار را به نمایش بگذارد که رفتاری سنجیده دارد.


از میان بهترین فیلم های ناتالی پورتمن می‌توان به فیلم جکی، قوی سیاه و نابودی اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم ناتالی پورتمن را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.

۲- فیلم جدید ناتالی پورتمن کدام است؟

ناتالی پورتمن و سوزان ساراندون در حال گشت و گذار و خرید مادر دختری

۱۴- فیلم هرجا جز اینجا

از دیگر نکات جالب در مورد این فیلم اشتیاق بی‌اندازه لیام نیسن برای حضور در آن است.به‌طوری که گفته می‌شود او حتی بدون خواندن فیلمنامه، قرارداد بازی در آن را امضا کرد.


داستان دو خواهر زیبا یعنی آن و مری بولین که به‌دلیل جاه‌طلبی خانواده خود ناگزیر از حضور در رقابتی عشقی هستند تا قلب پرشور هنری هشتم پادشاه انگلستان را از آن خود کنند. باید اذعان کرد که در این اثر اقتباس شده از رمان تاریخی «فیلیپا گریگوری» (Philippa Gregory)، جذابیت ناتالی پورتمن به‌عنوان آن بولین آنطور که باید و شاید به نمایش گذاشته نشده است. شاید حتی بتوان گفت حضور او هرگز به شکلی مؤثر با پس زمینه تاریخی فیلم ادغام نمی‌شود، هرچند که نمی‌توان از بازی تماشایی او در این نقش چشم‌پوشی کرد.


دومین حضور خیال‌انگیز پورتمن در طول دوران کاریش، بازی در نقش دختری سیزده ساله به نام مارتی در فیلم دختران زیبا است. داستان در مورد پیانیستی ۲۹ ساله به نام ویلی (تیموتی هاتن) است که بعد از مدت‌ها زندگی در نیویورک سری به زادگاه خود می‌زند تا با دوستان قدیمی تجدید دیار کند. هرچند در خلال این دیدارها و یادآوری خاطرات تلخ و شیرین گذشته، او ناگهان عشق زندگی خود را در وجود مارتی پیدا می‌کند. البته مارتی هم آرزو دارد که ویلی صبر کند تا او به اندازه کافی بزرگ شود و بعد باهم ازدواج کنند.

چهره غم زده با چشمان اشکبار ناتالی پورتمن در فیلم نزدیک تر

۱۰- فیلم نزدیک‌تر

ناتالی پورتمن در لباس قدیمی زنان دوران پادشاهی انگلستان در فیلم دختر دیگر بولین در نقش آن بولین

۱۳- فیلم دختر دیگر بولین

فیلم Léon

وی مثل وندتا در زمان انتشار خود، به‌ آینده‌ای می‌پرداخت که سرنوشت ناگزیر هر نظام خوکامه است. درسال ۲۰۲۰، مبارزی با نقاب گای فاکس که با نام مستعار «وی» شناخته می‌شود، با کمک زنی سرسخت از طبقه کارگر به نام ایوی، به‌دنبال سرنگونی دولت مستبد وقت بریتانیا است.

فیلم Knight of Cups

V for Vendetta

فیلم‌های ترنس مالیک را نمی‌توان آثاری بی‌ارزش دانست، هرچند فیلم شوالیه جام‌ها شاید کمی کسل‌کننده به نظر برسد.داستان این فیلم در مورد فیلمنامه نویسی است که سعی دارد با بحران اگزیستانسیالیستی که درگیرش است کنار آمده و براین اساس آنچه در اطرافش رخ می‌دهد را تجزیه و تحلیل کند. فیلم شوالیه جام‌ها ادای احترامی خسته کننده به زندگی در لس انجلس است که با مشخصه‌های آثار مالیک همچون صداپردازی‌های زمزمه‌آمیز، کلوزآپ‌های لرزان و چرخش دوربین مزین شده است.

بخوانید  تام هندرسون فکر می کند بازی GTA 6 به طور رسمی در سال 2023 معرفی خواهد شد

فیلم Thor

درحالی که اولدمن درحال به‌هم ریختن همه جا است و رنو با جان سختی خاص به مسیرش ادامه می‌دهد، این پورتمن است که به‌عنوان مرکز احساسی فیلم سعی درایجاد تعادل دارد. با تماشای بازی او در این فیلم متوجه می‌شویم که چرا پورتمن مبدل به یکی از ستارگان مطرح دنیای هالیوود شد.


فیلم Hotel Chevalier

ناتالی پورتمن با موی کوتاه در اتاق یک هتل در فیلم کوتاه هتل شوالیه

۱‍‍۱- فیلم هتل شوالیه

بعد از حضور در سه فیلم پیش درآمد جنگ ستارگان، پورتمن از دنیای ستارگان و فروش‌های خیره کننده دور شده بود، اما بازی در مجموعه فیلم‌های ثور دوباره این فرصت را در اختیار او قرار داد. او از حضور کنت برانا ‌به‌عنوان عامل مشوق خود برای پذیرفتن این نقش نام برد.


پورتمن در این فیلم نمادی از مبارزی آزادیخواه است که در مقابل مردان خودرأی می‌ایستد. جان هرت فقید هم در نقش یک فرامانروای عالیرتبه شرور، حضوری برجسته دارد.


از میان بهترین فیلم های ناتالی پورتمن می‌توان به فیلم وی فور وندتا، فیلم جکی، فیلم نابودی و قوی سیاه اشاره کرد.


پورتمن اولین هنرنمایی برجسته خود را زمانی‌که تنها سیزده سال داشت و با بازی در فیلم لئون حرفه‌ای درکنار بازیگران بزرگی همچون ژان رنو و گری اولدمن به نمایش گذاشت. اما اولین نامزدی اسکار را ده سال بعد و برای بازی در نقش مکمل زن فیلم «نزدیک‌تر» به‌دست آورد. حضوری که جایزه گلدن گلوب را در دستانش گذاشت، هرچند که در دریافت جایزه اسکار ناکام ماند.

بازیگران دیالوگ‌های هولناک ماربر را با ذوقی شکسپیروار ادا کرده و چنان شخصیت‌های خودخواه و خودشیفته‌ای را خلق کرده‌اند که دوست دارید از آن‌ها منتفر باشید، هرچند که دراعماق وجودتان می‌دانید همه آن‌ها تاچه اندازه به خودتان شباهت دارند. پورتمن برای بازی در این اثر همچنین موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد، هرچند که جایزه اسکار را به کیت بلانشت باخت که به خاطر بازی در فیلم هوانورد این جایزه را از آن خود کرد.


ناتالی پورتمن در فیلم ترسناک و روانشناختی قوی سیاه چنان باشکوه ظاهر شد که بالاخره موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند. او در این فیلم در نقش نینا ظاهر شد، بالرینی حرفه‌ای که به‌شدت برای رسیدن به قله موفقیت تلاش می‌کند. زمانی‌که شانس بازی در نقش اول باله دریاچه قو اثر چایکوفسکی نصیبش می‌شود، نینا درگیر وسواسی خاص در مورد عظمت این نقش شده و از نظر ذهنی تحت فشار شدیدی قرار می‌گیرد.

ایفای این نقش دومین نامزدی اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن را برای ناتالی پورتمن به ارمغان آورد، هرچند که درنهایت این جایزه را به اما استون (لا لا لند) باخت. بااین‌حال پورتمن موفق شد جایزه منتقدان را برای بازی در این فیلم به‌دست بیاورد.


پورتمن در فیلم جکی در نقش یکی از پرزرق‌ و برق‌ترین و البته اسرارآمیزترین بانوان اول تاریخ معاصر آمریکا حاضر شد. این درام به زندگی ژاکلین کندی درست بعد از ترور همسرش در سال ۱۹۶۳ می‌پردازد.

تریلر علمی تخیلی و دلهره‌آور نابودی، ناتالی پورتمن را در نقش یک زیست شناس معرفی می‌کند که به منطقه‌ای مرموز و خطرناک به نام «شیمر» سفر می‌کند، جایی که قوانین حاکم برطبیعت به‌آرامی درحال تغییر و شکسته شدن هستند.

بازی در فیلم لئون، اولین حضور پورتمن روی پرده نقره‌ای سینما بود، درامی مهیج با صحنه‌هایی دلخراش که از زندگی ماتیلدای ۱۲ ساله پس از قتل عام وحشیانه خانواده‌اش می‌گوید. پس از آنکه گروهی از مأموران فاسد اداره مبارزه با مواد مخدر دست به کشتار کامل اعضای یک خانواده می‌زنند، تنها بازمانده که دختری به نام ماتیلدا است ناگزیر به خانه قاتلی حرفه‌ای به نام لئون پناه می‌برد. او که به‌دنبال انتقام مرگ برادر کوچکش است، از لئون می‌خواهد که به او آموزش دهد.

مرد نقاب دار در فیلم وی مثل وندتا با ماسک سفید خندان و کلاه و شنل

۲- فیلم وی مثل وندتا

فیلم برادران که از درام دانمارکی «سوزان بیر» (Susanne Bier) با‌همین عنوان اقباس شده است، داستان افسر ارتشی به نام سم با بازی توبی مگوایر است که در افغانستان ناپدید می‌شود. از آنجایی که هلیکوپتر آن‌ها سقوط کرده، تصور می‌شود که سم جان خود را از دست داده است.

بخوانید  ریمستر Shadows of the Damned معرفی شد

ناتالی پورتمن نوجوان در کنار ژان رنو با صورت زخمی در فیلم لئون حرفه ای

۴- فیلم لئون: حرفه‌ای

ناتالی پورتمن در نقش دختری نوجوان به نام مارتی در فیلم دختران زیبا

۸- فیلم دختران زیبا

آرنوفسکی در فیلم قوی سیاه پرتره‌ای کابوس‌وار از فداکاری در راه اعتلای هنر خلق کرده است که گاهی صحنه‌هایی ناراحت کننده را شکل می‌دهد. به‌جز بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، فیلم قوی سیاه در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین هم نامزد دریافت جایزه اسکار بود که البته در به‌دست آوردن جایزه ناکام ماند.

فیلم The Other Boleyn Girl

سخت است که عاشق بازی پورتمن در فیلم ایالت گلستان نشویم، کمدی جذاب اثر زک برف که جذابیت‌های خاص خود را دارد. داستان فیلم ایالت گلستان در مورد بازیگری تقریبا مبتلا به اختلال کاتاتونیا است که پس از مرگ مادرش به زادگاه خود در نیوجرسی بازمی‌گردد. او در آن‌جا با دختری به نام سم با بازی پورتمن آشنا شده و عاشق حال‌وهوا و جذابیت‌های او می‌شود. سم زیبا، باطراوت و البته مجرد است، شرایط ایده‌آلی که رویای هر مردی است. بازی پورتمن اما به قدری درخشان است که ابعاد دیگری از این شخصیت را هم به بیننده معرفی می‌کند.

درپایان این مطلب، شما بازی ناتالی پورتمن را چگونه می‌بینید؟ کدام حضور سینمایی او بیش از سایر توجه‌تان را به خود جلب کرده است؟ درمیان آثار فوق، کدام گزینه را بهترین فیلم این بازیگر می‌دانید؟ ما در یک گیمر همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، سپاس


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های ناتالی پورتمن کدامند؟

فیلم هرجا جز اینجا با اقتباس از یکی از پرفروش‌ترین آثار «مونا سیمپسون» (Mona Simpson) ساخته شده است. داستان فیلم به زندگی زنی میانسال با بازی ساراندون می‌پردازد که نگران از دست دادن فرصت‌های خوب باقیمانده است. پس به زور دخترش (پورتمن) را به‌دنبال خود کشیده و راهی بورلی هیلز می‌شود تا در جایی متفاوت چشم‌انتظار فرصت‌های جدید باشد.

ناتالی پورتمن در نقش ملکه پادمه آمیدالا در روپوش قرمز با آرایش خاص چهره در فیلم تهدید شبح

۶- فیلم جنگ ستارگان: اپیزود اول- تهدید شبح

طبق سنت حاکم بر فیلم‌های این چنینی، گروه زنان همراه او که هر کدام نقش و مأموریتی برعهده دارند، درگیر حوادث و سرنوشت‌های وحشتناک گوناگون شده و از بین می‌روند تا درنهایت صحنه برای پایانی بزرگ و حماسی آماده شود. درمجموع این فیلم شباهت‌هایی به آثاری دیگر همچون «سولاریس» (Solaris) و «بلید رانر» (Blade Runner) دارد، مفهومی از فرصت زندگی دوباره که با دیدن فیلم بهتر به معنا و مفهوم آن پی خواهید برد.


ناتالی پورتمن در لباس نظامی و اسلحه به دست در فیلم نابودی

۳- فیلم نابودی

داستان فیلم دختر دیگر بولین، داستانی مجلل مملو از عشق، خیانت و دسیسه‌چینی است که در پس زمینه آن بخشی از لحظات تعیین کننده تاریخ اروپا هم به تصویر کشیده می‌شود.

ناتالی پورتمن در صحنه ای از فیلم جک با لباس قرمز رنگ

۵- فیلم جکی

  • فیلم Jackie
  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: پابلو لارین
  • بازیگران: ناتالی پورتمن، پیتر سارسگارد و گرتا گرویگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات Jackie در IMDB: ۶/۷

فیلم Star Wars: Episode I – The Phantom Menace

  • ژانر: اکشن، خیال‌انگیز، ماجراجویی
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور، لیام نیسن، ناتالی پورتمن و جیک لوید
  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • میانگین امتیازات The Phantom Menace در IMDB: ۶/۵

پورتمن در این اجرای خود، عمیقا در نقش فرو رفته است و به خوبی از پس نمایش خشم و اضطرابی که این شخصیت در زیر ظاهر زیبا و خونسرد خود پنهان کرده، برآمده است. هنر بازیگری پورتمن درکنار درایت کارگردان باعث شد بیننده شاهد نمایشی قابل قبول از اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD باشد.

فیلم Anywhere But Here

  • ژانر: درام، کمدی
  • کارگردان: وین وانگ
  • بازیگران: سوزان ساراندون، ناتالی پورتمن و هارت بوچنر
  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • میانگین امتیازات Anywhere But Here در IMDB: ۶/۲

پورتمن در نقش زنی مرموز حضوری موفق شده و همدلی مخاطب را به‌دست می‌آورد. درمجموع بسیاری از منتقدان فیلم هتل شوالیه را به مراتب بهتر از فیلم دارجیلینگ محدود توصیف کرده و آن را به خاطر اندوه جاری در آن و همینطور غنایش مورد تحسین و ستایش قرار دادند.


ناتالی پورتمن و کریس همسورث در کنار هم در فیلم تور در هنگام حضور در والهالا

۱۲- فیلم ثور

فیلم Garden State

  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
  • کارگردان: زک برف
  • بازیگران: زک برف، ناتالی پورتمن و پیتر سارسگارد
  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • میانگین امتیازات Garden State در IMDB: ۷/۴

فیلم Annihilation

  • ژانر: درام، ترسناک، ماجراجویی
  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: ناتالی پورتمن، جنیفر جیسون لی و تسا تامپسون
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • میانگین امتیازات Annihilation در IMDB: ۶/۸
تحریریه مجله بازی یک گیمر