انقلاب ردیت؛ وقتی هزاران ساب ردیت برای تغییر گرد هم می آیند

طبق سیاست قیمت گذاری جدید Reddit، از ماه آینده (1/10 ژوئیه)، همه توسعه دهندگانی که از API و داده های توسعه یافته پلت فرم به صورت رایگان استفاده می کنند، از شرکت های بزرگی مانند OpenAI، خالق چت ربات ChatGPT، تا استارت آپ های کوچک، باید پرداخت هزینه های گزاف 0.24 دلار در هر هزار درخواست API یا کمتر از 1 دلار برای هر کاربر در ماه.

توسعه دهنده ReddPlanet همچنین نوشت:

کریستین سلیگ او هیچ قصدی برای تبدیل شدن به چهره یک انقلاب نداشت. تمام چیزی که این توسعه دهنده کانادایی می خواست این بود که بتواند برنامه خود را زنده نگه دارد. اما برنامه ثانویه آن برای Reddit، به نام آپولو، اکنون به مرکز یک جنگ تمام عیار با این پلتفرم تبدیل شده است.

برخی از subreddits حتی تا دوشنبه صبر نکردند. به عنوان مثال، r/TIHI با بیش از یک میلیون عضو و r/poll با بیش از 100000 عضو، در روز جمعه 9 ژوئن، اندکی پس از اعلام سیاست‌های جدید Reddit، که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است، اعتراض کردند و دسترسی کاربران به آنها ارتباط آنها را محدود کرده است.

البته این مشکل به توسعه دهندگان و کاربران محدود نمی شود. بسیاری از مدیران subreddit نیز از ابزارهای ایجاد شده توسط توسعه دهندگان دیگر برای مدیریت انجمن ها و حذف هرزنامه ها، محتوای غیرقانونی و مخرب استفاده می کنند و حذف این برنامه ها مشکلات جدیدی را برای مدیران ایجاد می کند.

برنامه ریزی برای اعتراضات از دو هفته پیش آغاز شد. زمانی که توسعه‌دهندگان برخی از برنامه‌های جانبی بسیار محبوب Reddit، از جمله Apollo، گفتند که نمی‌توانند هزینه‌های استفاده از API جدید پلتفرم را بپردازند، و به همین دلیل است که برنامه‌های آنها باید در 30 ژوئن (9 ژوئیه)، یعنی یک روز قبل از پایان برنامه منقضی شوند. اخبار سیاسی برای همیشه.

به عنوان مثال، کاربری به نام r/Toptomcat زیر این پیام نوشته است:

هافمن در مورد ارزش داده های Reddit برای چت ربات های هوش مصنوعی گفت:

یکی از دلایلی که Reddit برای کسب درآمد از API خود ارائه می کند، هوش مصنوعی مولد است.

بسیاری از subreddit هایی که به اعتراضات 48 ساعته پیوستند ده ها میلیون عضو دارند و حتی افرادی که از این انجمن ها استفاده نمی کنند تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفته اند که کل وب سایت Reddit برای چندین ساعت در طول تظاهرات از کار افتاده است.

بخوانید  اولین بازیکنان Diablo 4 که به سطح 100 هاردکور می رسند، نام هایی به مجسمه اضافه می شوند

استیو هافمنبنیانگذار و مدیر عامل Reddit در مصاحبه ای گفت:

Reddit مدتهاست که یک انجمن گفتگوی محبوب در اینترنت بوده است. حدود 57 میلیون نفر هر روز از وب سایت بازدید می کنند تا در مورد موضوعات مختلف، از بازی های ویدیویی، فیلم ها و سریال ها گرفته تا بحث در مورد فناوری و به اشتراک گذاری عکس های عالی و آموزش های آشپزی از صبح تا شب صحبت کنند.

توسعه دهنده rif is fun for Reddit در پستی در ساب ردیت خود نوشت که “در پاسخ به تغییرات IPA ردیت و رفتار تهاجمی این پلتفرم نسبت به توسعه دهندگان” تصمیم گرفته است فعالیت این برنامه را متوقف کند. او گفت:

بر اساس یک پست پین شده r/Save3rdPartyApps که در اعتراض به درآمدزایی API Reddit ایجاد شده است، هزاران subreddit موافقت کرده اند که از 12 ژوئن تا 14 ژوئن به مدت 48 ساعت خصوصی شوند، و برخی از subreddit ها گفته اند که منتظر خواهند بود Reddit خط مشی خود را تغییر دهد. ایجاد نمی شود، دست از اعتراض و محرومیت بر نمی دارند.

اکنون Reddit از این شرکت‌ها می‌خواهد که برای استفاده از داده‌های انبوه پلتفرم پول پرداخت کنند. حدود سه ماه پیش، Reddit اعلام کرد که قصد دارد تمام شرکت‌هایی را که از API این پلتفرم برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند، به‌صورت رایگان دریافت کند.

در چند سال گذشته، مجموعه عظیم این مکالمات به یک ابزار آموزشی رایگان برای شرکت هایی مانند گوگل، OpenAI و مایکروسافت تبدیل شده است. این شرکت ها از مکالمات کاربران در انجمن های مختلف Reddit برای آموزش مدل های زبان بزرگ مورد استفاده در سیستم های هوش مصنوعی خود استفاده می کنند. سیستم هایی که بسیاری در سیلیکون ولی معتقدند آینده صنعت فناوری را مشخص می کنند.

اگر شما یکی از افرادی بودید که روز دوشنبه از Reddit بازدید کردید و پیام «مشکلی وجود دارد. عجله نکن!» یا «ببخشید. ما نتوانستیم پست‌های این صفحه را بارگیری کنیم” که شما با آن روبرو هستید به دلیل این داستان است. به گفته Reddit، وب سایت در دسترس نبود زیرا تعداد زیادی از subreddits همزمان تصمیم گرفتند خصوصی شوند که باعث ایجاد مشکلات فنی برای کل پلتفرم؛ البته، مشکلات پس از سه ساعت حل شد، اما چند میلیون زیرردیت هنوز خصوصی هستند و تا زمانی که Reddit خط مشی جدید API خود را تغییر دهد، دسترسی به انجمن به چند عضو تأیید شده محدود خواهد شد.

بخوانید  پیش‌سفارش‌های مانگا Trigun Deluxe Edition در آمازون به‌صورت زنده انجام می‌شود

در حالی که Reddit درآمدزایی API خود را بر روی هوش مصنوعی و غول های فناوری متمرکز کرده است، توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث نیز در قیمت گذاری جدید گنجانده شده اند.

سازنده اپلیکیشن آپولو که بهترین رابط کاربری جایگزین برای Reddit در بین ردیتورها محسوب می شود، گفت که با این سیاست باید سالانه بیش از 20 میلیون دلار برای استفاده از Reddit API پرداخت کند و با این هزینه ها، ادامه این اپلیکیشن عملاً “غیرممکن” است. ” بوده

اما مسئله فقط مدل های زبان نیست. Reddit اصرار دارد که برای پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث باید هزینه ای پرداخت شود. این شرکت مدتی است که به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد بوده است. از جمله اخراج، خاتمه فرآیند استخدام و تمایل به عرضه سهام شرکت به مردم.

اما این فقط آپولو نیست. Apps rif برای Reddit سرگرم کننده است، ReddPlanet و Sync نیز اعلام کرده اند که در 30 ژوئن فعالیت خود را با آپولو به پایان خواهند رساند.

البته، Reddit سخاوتمندانه بود و برنامه‌هایی را که برای رفع «نیازهای دسترسی» ایجاد شده بودند از پرداخت معاف کرد. به عنوان مثال، اپلیکیشن RedReader که کاربران نابینای زیادی دارد یا Dystopia تا زمانی که رایگان است و بر کمک به نابینایان و نابینایان تمرکز دارد، از پرداخت هزینه برای استفاده از API معاف هستند.

چرا Reddit برای استفاده از API خود پول پرداخت کرد؟

قرار بود این اعتراضات به مدت 48 ساعت تا پایان روز چهارشنبه 23 خرداد ادامه داشته باشد و از امروز، بسیاری از subreddit های خصوصی به حالت عادی بازگشته اند. اما اگر همین الان از صفحه reddark در توییچ بازدید کنید که تعداد زیرردیت های خصوصی را نشان می دهد، از 8829 انجمنی که تصمیم خود را برای پیوستن به اعتراضات اعلام کرده اند، حدود 4000 subreddit هنوز خصوصی هستند. حتی اگر Reddit مدیران subreddit را به بازگشت به حالت عادی تهدید می‌کند و می‌گوید اگر انجمن خود را باز نکنند با مدیر دیگری جایگزین می‌شوند.

کریستین سلیگ، توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب آپولو، که پست او درباره قیمت‌گذاری API Reddit خشم اولیه را برانگیخت، گفت: «باورنکردنی» است که انجمن Reddit برای مبارزه با درآمدزایی API گرد هم آمده است. او در پستی در Subreddit آپولو نوشت:

برخی معتقدند این تغییرات ناقوس مرگ برای برنامه های ثانویه است که Reddit عمداً به صدا درآمد. همانطور که توییتر هزینه های API خود را در فوریه امسال افزایش داد، تقریباً تمام برنامه های ثانویه در آن پلتفرم را از بین برد.

توسعه دهندگان برنامه های ثانویه در Reddit چه می گویند؟

توسعه دهنده همگام سازی همچنین نوشت:

با این موقعیت، Reddit اولین شبکه اجتماعی بزرگی بود که تصمیم گرفت از شرکت هایی مانند OpenAI برای دسترسی به محتوای تولید شده در این پلتفرم هزینه دریافت کند. سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT روزی به یک تجارت بزرگ تبدیل خواهند شد و احتمالاً در این راه به شرکت‌هایی مانند Reddit کمک چندانی نخواهند کرد و حتی شاید با کپی کردن داده‌ها از Reddit، پلتفرم بازی را از بین ببرند.

مشکل اینجاست که ربات‌های چت مانند Bard، Bing Chat و ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی Generative هستند و این مدل‌ها با استفاده از داده‌های اینترنتی آموزش داده می‌شوند که برخی از آنها از رسانه‌های اجتماعی استخراج شده‌اند. شرکت‌های دیگر، مانند Reddit، به ارزش داده‌ها و تصاویری که در پلتفرم خود میزبانی می‌کنند، پی برده‌اند. به عنوان مثال، سرویس میزبانی تصویر Shutterstock تصاویر خود را به OpenAI برای توسعه DALL-E می فروشد، ابزاری که متن را با استفاده از هوش مصنوعی مولد تبدیل به تصویر می کند.

اگر کنجکاو هستید که کدام subreddit به اعتراض ملحق شده است، می توانید از r/ModCoord subreddit دیدن کنید و به موضوع 1 بروید تا لیست تالارهای گفتگو با بیش از 500000 عضو را ببینید و از آنجا به لیست تالارهای گفتگو با زیر نگاهی بیندازید. 500000 عضو شاید برایتان جالب باشد که بدانید زیرمجموعه‌های آیفون و سامسونگ نیز در اعتراض به مدت ۴۸ ساعت خصوصی شدند.

چرا subreddit ها اعتراض می کنند؟

در حالی که بسیاری از subreddits تصمیم گرفتند خصوصی شوند، دیگران از جمله r/NintendoSwitch، r/Frugal و r/StarWars تصمیم گرفتند از ایجاد پست‌های جدید در طول اعتراض جلوگیری کنند. ساب ردیت r/DankMemes نیز تصمیم گرفته است عمومی بماند، اما فقط به محتوای مربوط به سیاست‌های جدید Reddit اجازه می‌دهد در آنجا پست شوند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر