بررسی Samsung Galaxy S24 و S24 Plus; گام های کوچک اما عملی در مسیر تکامل


افزایش حداکثر روشنایی صفحه نمایش و استفاده از فناوری LTPO از اصلی ترین تغییرات صفحه نمایش است. به گفته سامسونگ، حداکثر روشنایی هر دو گوشی به 2600 نیت رسیده است که عددی شگفت انگیز و بسیار چشمگیر است. اما شگفت آورتر اینکه در تست های زومیت حداکثر روشنایی این صفحه نمایش ها 2900 نیت است! با چنین سطح روشنایی، نمی توان مشکلی در خوانایی محتوای نمایش داده شده در گوشی پیدا کرد. حتی در زیر نور مستقیم خورشید، صفحه نمایش کاملا روشن، خوانا و عالی است.

صفحه نمایش گلکسی اس 24 نه تنها 120 هرتز است، بلکه از فناوری LTPO نیز بهره می برد!

درست مانند آنچه در بررسی گلکسی اس 24 اولترا دیدیم، گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس نیز بخش محدودی از فضای رنگی DCI P3 را با دقت کمتری نسبت به نسل قبلی پوشش می دهند. همین موضوع باعث می شود که رنگ های تنظیمات رنگ روشن فاقد طراوت و سرزندگی گذشته باشند.

استفاده از فناوری LTPO همچنین قابلیت تنظیم نرخ تازه سازی صفحه نمایش را بین 1 تا 120 هرتز به گوشی اضافه می کند. این قابلیت تا پیش از این تنها در گوشی های سری اولترا سامسونگ وجود داشت، اما اکنون دو مدل دیگر سری S نیز از آن استفاده می کنند، بنابراین S24 و S24 Plus علاوه بر اجرای انیمیشن های روان در منوها و اپلیکیشن های مختلف و پخش محتوا با کیفیت بالاتر نرخ فریم، آنها می توانند کارآمدتر از نظر مصرف انرژی کار کنند.

سامسونگ صفحه نمایش OLED گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس را با بلندگوهای استریو با کیفیت بالا جفت کرده است تا پرچمداران معمولی خود مانند برادران خود دستگاه های موثری برای تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی داشته باشند. کانال اصلی بلندگو در لبه پایینی قاب و کانال دوم در لبه بالایی صفحه نمایش قرار دارد و با پشتیبانی از Dolby Atmos صدای فراگیر تولید می کند. صدای بلندگوها با صدای بالاتری نسبت به نسل قبلی تولید می شود. اما ضعف دستگاه در تولید بیس پانچ همچنان وجود دارد.

بخوانید  در Humble در بازی های جنگ ستارگان مورد علاقه طرفداران صرفه جویی کنید

سامسونگ باتری دو گوشی جدید خود را اندکی بهبود بخشیده است. گلکسی اس 24 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از PD 3.0، شارژ بی سیم 25 واتی، شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی (برای شارژ دستگاه های دیگر) استفاده می کند که نشان دهنده افزایش 100 میلی آمپر ساعتی نسبت به نسل قبلی است. ظرفیت باتری نسخه بزرگتر از 200 میلی آمپر ساعت به 4900 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است که به جز پشتیبانی از شارژ بی سیم 45 وات، همان مشخصات باتری نسخه کوچکتر را دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر