این آخر هفته چه بازی کنیم: از The Witcher تا یک داستان ماوراء طبیعی

در مجموع، The Witcher 2 اثری است که هنوز هم ارزش تجربه بالایی دارد و هم از نظر داستانی و هم از نظر گیم پلی می تواند مخاطبان را برای ساعت های طولانی راضی نگه دارد. اگر قصد دارید نسخه نسل نهم Witcher 3 را انتخاب کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از آن با تجربه Witcher 2 به حال و هوای آن سری برگردید.

داستان بازی از سال 1980 شروع می شود. در جایی که دو کودک از دست یک مامور در تونل های شهر لندن فرار می کنند، با مرد عجیبی روبرو می شوند که از آنها می خواهد وارد یک پورتال شوند. پس از دقایقی پلیس در حالی به این محل می رسد که خبری از این مرد ناشناس یا کودکان نیست. پس از این اتفاق، بازی به 2020 و لندن مدرن می رود و از این پس داستان سه شخصیت مختلف را دنبال می کنیم؛ شخصیت هایی به نام های جان اسمیت، مینا هیوز و دونا آدلکه، من قصد ندارم جزئیات تاریخ و رابطه آنها را با یکدیگر فاش کنم و فقط بگوییم که بازی به خوبی از پس هر سه این روایت ها برمی آید و اتفاقات جالبی از نظر داستان کلی در انتظار است مخاطب است.

در پایان، برداشت خود از بازی های این هفته را با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

در هر صورت، The Witcher 2 به عنوان یک کار بسیار بزرگتر و بهتر از نسخه قبلی ظاهر شد، و از همان دقیقه اول مشخص بود که چقدر تجربه کاملتری را در پیش داریم. دنیای بازی بسیار بزرگتر شده و از طرفی شاهد تاریخچه پیچیده ای هستیم. در شروع بازی، گرالت قصد دارد پادشاه را بکشد Temeria متهم است و با شروع داستان از این نقطه، همچنان شاهد رشد آن با حضور شخصیت های بی نهایت دوست داشتنی هستیم که در نهایت بسته به تصمیماتی که می گیرید، می توانید پایان های متفاوتی را تجربه کنید. با وجود اینکه مبارزات The Witcher 2 همیشه مورد انتقاد بوده است، اما در مجموع رضایت بخش است و گرالت می تواند از شمشیرهای مختلفی برای مبارزه با دشمنان انسانی و غیر انسانی استفاده کند و از طرفی می توان از تجهیزات دیگری نیز استفاده کرد.

بخوانید  بهترین بازی های مزرعه داری اندروید |‌ ۲۳ بازی آرامش بخش

در این قسمت از مقالات آخر هفته What to play به سراغ نسخه ای از سری ویچر می رویم و اثری داریم که داستان قوی و تاثیرگذاری دارد. با یک گیمر همراه باشید.

با یک هفته وقفه به دلیل مسائل شخصی نتوانستم مقاله بازی های آخر هفته را منتشر کنم و پوزش می طلبم، این هفته دوباره دو بازی را در قسمت جدیدی از این سری مقالات معرفی خواهیم کرد. اثر اول نسخه ای از سری معروف و محبوب Witcher است و بازی دوم تجربه ای مستقل با داستانی ارزشمند. پس بدون هیچ مقدمه ای به بازی ها می رسیم:

پوستر بازی Last Stop با شخصیت ها و لوگوی آن

بازی آخرین توقف

شخصیت مینا در بازی Last Stop

اگرچه سری Witcher اثر چندان قدیمی نیست و اولین نسخه آن به سال 2007 برمی گردد، اما نمی توان منکر کیفیت بالا و تاثیر بسیار زیاد آن بر بازی های نقش آفرینی شد. این روزها پروژه های مختلفی از این مجموعه در حال توسعه است و به زودی شاهد نسخه نسل نهم ویچر 3 خواهیم بود; بهانه ای شد تا سری به ویرایش دوم مجموعه بزنیم و کمی بیشتر با تاریخچه کلی آن آشنا شویم.

بازی Witcher 2 در سال 2011 برای رایانه های شخصی منتشر شد و تقریباً یک سال بعد نسخه Xbox 360 در دسترس قرار گرفت. جالب است بدانید که یکی از سازندگان بازی بعدا دلیل عدم انتشار این اثر برای پلی استیشن 3 را سختی تهیه پورت برای این کنسول عنوان کرد و در مصاحبه با گیم اسپات اعلام کرد که ایکس باکس 360 کنسولی که در آن زمان آسان‌ترین بازی برای او بود، برای او پورت شد، و با این وجود، هنوز تقریباً یک سال طول کشید تا بازی برای او منتشر شود، و اگر توسعه‌دهنده تیم می‌خواست نسخه پلی‌استیشن 3 بازی The Witcher 2 را آماده کند، حداقل یک سال دیگر طول می کشید تا آن را ممکن کند. او در دسترس نبود.

بخوانید  Best MicroSD Card Deals For Steam Deck And Nintendo Switch Ahead Of Black Friday

Last Stop بیش از هر چیز دیگری یک تجربه مبتنی بر داستان است و بازیکنان با تصمیم گیری های مختلف در حین تجربه بازی، تعامل بیشتری با بازی دارند. با این حال، یک سری مینی گیم در بازی وجود دارد تا تجربه ای کاملا یکنواخت نداشته باشیم. اما نباید از این اثر انتظار گیم پلی بسیار پیچیده ای داشت و Last Stop بیشتر برای علاقه مندان به دنبال کردن داستان با تمام جزئیاتش در بازی های ویدیویی مناسب است و از این نظر شاهد یک بازی اقتباسی و اثر ارزشمند هستیم. به ویژه عناصر ماوراء طبیعی که در داستان آن دخیل بودند، جذابیت خاصی به آن بخشیدند.

اولین بازی Witcher با نسخه سفارشی موتور Aurora شرکت BioWare ساخته شد که CD Projekt تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد. این بازی تجربه موفقی در مجموعه بوده و این روزها بازسازی آن در حال ساخت است که نوید یک تجربه کاملا جهان باز را می دهد. پس از نسخه اول، CD Projekt تصمیم به ساخت نسخه دوم بازی گرفت و برای این منظور موتور بازی خود را با نام REDengine توسعه داد که امکان ایجاد یک تجربه بسیار بزرگتر و اعتیاد آور را فراهم می کرد.

گیم پلی بازی The Witcher 2 و محیط شهری آن

دومین بازی این هفته یک اثر مستقل و احتمالا کمتر شناخته شده به نام Last Stop است که در سال 2021 منتشر شد و با وجود اینکه تجربه خوبی نیست و دارای چند نقطه ضعف است، اما علاقه مندان به داستان آثار بازی محور یک بار از بازی آن لذت خواهند برد. ; به خصوص اگر به کارهای ماوراء طبیعی علاقه دارید.

بخوانید  تغییر کوچک در زمان شروع پخش سریال She Hulk مارول

گرالت در کنار هیولا در The Witcher 2

بازی The Witcher 2: Assassins of Kings

Last Stop نیز از نظر زمان پخش کلی یک تجربه معقول است و می توان آن را در یک یا دو روز بازی کرد. بنابراین اگر به دنبال یک بازی نه چندان طولانی هستید، پیشنهاد می کنم این کتاب را ببینید.

قبل از اینکه CD Projekt به سری Witcher علاقه مند شود، شرکتی به نام Metropolis Software به سراغ Andrzej Sapkowski، نویسنده سری رمان های Witcher رفت و اجازه ساخت اثری بر اساس آنها را خواست. با این حال، این استودیو به دلیل عدم استقبال ناشر و دخالت در چندین پروژه دیگر در آن زمان، هرگز موفق به ساخت یک بازی ویچر محور نشد. بعدها این سی دی پراجکت رد بود که با پرداخت مبلغی معادل 9500 دلار آمریکا توانست با این نویسنده معامله کند و به این ترتیب ساخت بازی های ویچر در دستور کار استودیو قرار گرفت. جالب است بدانید در سال 2009 سی دی پراجکت همان استودیو متروپلیس را خرید و یک سال بعد آن را تعطیل کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر