رسیدن سهم انویدیا از بازار فروش کارت گرافیک به ۸۰ درصد

تغییر سهم شرکت ها از بازار

3DCenter جزپیات بیشتری از سهم هریک از شرکت‌ها در بازار را ارائه کرده است. گزارش نام‌برده بیان می‌کند که در طول این فصل در مجموع ۱۰.۴ میلیون واحد تجهیزات سخت‌افزاری به فروش رسیده که ۵.۵ میلیارد دلار درآمد را برای افراد فعال در این صنعت به همراه دارد. میانگین قیمت فروش کارت‌های گرافیک نیز نسبت به سال گذشته از ۱۰۲۹ دلار به ۵۲۹ دلار سقوط کرد.

باتوجه به عرضه‌ی بیش از حد پردازنده‌های گرافیکی این نسل به منظور مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در سال‌های گذشته، انویدیا و AMD چندی پیش تصمیم به کاهش قیمت مصوب محصولات خود گرفتند که ظاهرا باید در ماه سپتامبر منتظر راند دوم این تخفیف‌ها هم باشیم. Mike Bruzzone، تحلیلگر فناوری نموداری را در این خصوص منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

گزارشی از سهم انویدیا در بازار سخت افزار

براساس جدیدترین نتایج منتشرشده از وبسایت تحلیلی و تحقیقاتی Jon Peddie Research، بازار فروش تجهیزات add-in-board که غالبا شامل کارت‌های گرافیک مجزای کامپیوتری می‌شود، نسبت به فصل گذشته ۲۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد که باوجود کاهش شدید درآمد بازار گیمینگ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲، انویدیا برتری مطلق خود در بازار پردازنده‌های گرافیکی مجزا را دربرابر AMD حفظ کرده است.

اما در خصوص سهم هریک از شرکت‌های تولید کننده از این بازار، جزئیات تازه‌ای ارائه شد. براین اساس ظاهرا انویدیا موفق شده است تا سهم خود از بازار GPU را از ۷۵ درصد به ۸۰ درصد برساند. تیم سبز قبلا هم یک بار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به این نقطه دست پیدا کرده بود. در مقابل سهم AMD با یک کاهش جزئی حالا از ۲۴ به ۲۰ درصد رسیده است. البته این مقادیر به‌صورت حدودی بیان می‌شوند و اینتل هم نزدیک به یک درصد از این بازار را در اختیار دارد. البته که تیم آبی در این حوزه یک تازه‌وارد محسوب می‌شود و برای رقابت با انویدیا و AMD که چند دهه تجربه را در این زمینه دارند، کار سختی خواهد داشت.

بخوانید  انتخاب برادرزاده مایکل جکسون برای بازی در فیلم زندگینامه ای پادشاه پاپ

با اینکه میزان فروش این محصولات در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد، شکی نیست که وضعیت درآمدزایی به‌خصوص در زمنیه سخت‌افزار گیمینگ شرایط چندان جالبی ندارد که می‌توان دلایل مختلفی را برای آن بیان کرد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با یک گیمر و سایر کاربرها در میان بگذارید.



منبع تغییر وضعیت سهم بازار سخت افزار توسط انویدیا و AMD

تحریریه مجله بازی یک گیمر