پروانه جدیدی کشف شد، دانشمندان نام آن را به افتخار شخصیت شرور ارباب حلقه ها می گذارند

جنس جدیدی از پروانه ها کشف شده است و دانشمندانی که آن را پیدا کردند تصمیم گرفتند نام این موجود را به نام یک شرور معروف ارباب حلقه ها بگذارند.

موزه تاریخ طبیعی لندن دارد اعلامیه THE کشف از یک جنس که آنها را “Saurona” می نامند، که از نام چشم سائورون از ارباب حلقه ها گرفته شده است.

دکتر بلانکا هورتاس، متصدی ارشد پروانه‌ها در موزه، می‌گوید نام‌گذاری سرگرم‌کننده به پروانه‌ها به جلب توجه به حشرات پرنده کمک می‌کند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



Huertas گفت: “این نشان می دهد که حتی در میان گروهی از گونه های بسیار مشابه، می توانید زیبایی را در بین کسل کننده ها پیدا کنید.”

پروانه ها اولین موجوداتی نیستند که به طور خاص به نام سائورون نامگذاری می شوند، زیرا در حال حاضر یک دایناسور (Sauroniops) و یک قورباغه (Nyctimystes sauroni) به نام شخصیت شرور فانتزی نمادین وجود دارند. به گفته دانشمندان، ایده این است که به موجودات تازه کشف شده اسامی سرگرم کننده و جذاب داده شود تا به جلب توجه و آگاهی بیشتر به علم و مطالعات زمین کمک کند. پیش از آن، دانشمندان استرالیایی یک حشره تازه کشف شده را به نام پوکمون نامگذاری کردند.

شما فقط وارد موردور نمی شوید – بلکه می توانید نام ببرید #پروانه ها بعد از رئیسش! 🦋
گروه جدیدی از پروانه ها به افتخار جی آر آر تالکین، سائورونا نامگذاری شده است #ارباب حلقه ها بد
دلایل نام گذاری را کشف کنید 👇

بخوانید  سیستم خنک کننده آب و هوا را هوشمندانه خریداری کنید + آخرین مشخصات و قیمت مدل

– موزه تاریخ طبیعی (@NHM_London) 7 مه 2023

محققان این نام را به این دلیل انتخاب کردند که پروانه های تازه کشف شده دارای بال های نارنجی و تکه های چشمی هستند که کمی شبیه چشم سائورون هستند. دانشمندان در واقع دو اکتشاف کردند و آنها را Saurona Triangula و Saurona aurigera نامیدند.