سیستم خنک کننده آب و هوا را هوشمندانه خریداری کنید + آخرین مشخصات و قیمت مدل


خنک کننده CPU جزء ضروری یک کامپیوتر است. اما چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنیم و چگونه آن را از ارزان ترین فروشنده خریداری کنیم؟

گرمای تولید شده توسط پردازنده های رومیزی به دلیل مصرف انرژی بالا باید به خوبی دفع شود تا پردازنده در حین کار پایداری خود را حفظ کند. به طور کلی گرمای بیش از حد قطعات کامپیوتر و نگهداری آن ها در دمای بالا باعث کاهش طول عمر آنها می شود، بنابراین خرید کولر آبی یا هوای مناسب همیشه توصیه می شود.

خنک کننده های آبی و خنک کننده با هوا به دلیل ویژگی های متفاوت به دو دسته مختلف طبقه بندی می شوند. قیمت خنک کننده CPU مایع بالاتر از انواع هوا است و به طور متوسط ​​عملکرد بهتری را برای خنک کردن CPU های سنگین ارائه می دهد. از طرفی این چیلرها به دلیل استفاده از پمپ و تعداد قطعات بیشتر، خطر خرابی بیشتری دارند. کولرهای هوا به روش سنتی با تخلیه گرما به باله های فلزی و وزش باد در آنها کار می کنند. قیمت فن CPU کمتر از نمونه های مایع است. خوشبختانه اخیرا مدل هایی با ارزش خرید بالا و قیمت مناسب در این رده افزایش یافته است. قیمت CPU ارزان نیست، اما توجه داشته باشید که خرید یک کولر گران قیمت با یک CPU اقتصادی و کم مصرف فقط هدر دادن پول است.

اولین سوالی که قبل از خرید کولر پردازنده باید به آن پاسخ دهید این است که مدل آبی یا هوا کدام است. برای پاسخ به این سوال، بودجه، فضای داخل کیس و پردازنده ای که قرار است خنک شود را در نظر بگیرید. در این مورد می توانید از زومیت در قسمت سوالات CPU و خنک کننده کمک بخواهید.

بخوانید  اعلام نام دنباله فیلم Godzilla vs. کنگ در حال انتشار یک تریلر

لیست کولرهای محصولات زومیت

در بخش محصولات، زومیت جامع ترین مشخصات خنک کننده هوا شامل سوکت های پشتیبانی شده، مشخصات فن، مشخصات فن و ده ها ویژگی دیگر را ارائه می دهد. مشخصات کامل کولر به دلیل نیاز به سازگاری با سایر اجزای سیستم مانند CPU، مادربرد و کیس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در لیست محصولات این دو نوع کولر، فیلترهای مناسبی نیز در نظر گرفته شده است تا انتخاب شما را محدود کند. برخی از این فیلترها عبارتند از:

  • قیمت: فیلتر کشویی برای تعیین اینکه کدام محصولات متناسب با بودجه شما هستند
  • سازنده: با این گزینه محصولات از برندهای مورد نظر را فیلتر کنید.
  • تعداد هیت سینک و لوله های حرارتی: تعداد هیت سینک ها، لوله های حرارتی و همچنین ابعاد و مواد آنها در سرعت انتقال حرارت مهم است.
  • تعداد فن: نمونه های دارای 2 فن گرانتر و البته کارایی بیشتری در دفع حرارت از هیت سینک دارند.
  • روشنایی: ممکن است بخواهید کولر شما از بیرون نیز خوب به نظر برسد.
  • کلاس ابعادی: به نوعی طول رادیاتور را نشان می دهد (به طور کلی با ضرب تعداد فن های نصب شده روی رادیاتور در کلاس اندازه فن ها)
  • سوکت های پشتیبانی شده: CPU ها هر چند سال یک بار نسل خود را تغییر می دهند، بنابراین باید مطمئن شویم که خنک کننده با سوکت CPU شما سازگار است.

پس از انتخاب کولر مورد نظر با مقایسه مشخصات و مشاوره زومیت، نوبت به خرید می رسد. آخرین قیمت فن سی پی یو دیپ کول، قیمت فن سی پی یو کولر مستر، قیمت فن سی پی یو اینتل و سایر برندها را در زومیت بررسی کنید. علاوه بر این، زومیت لیست قیمت خنک کننده مایع عمیق، قیمت خنک کننده مایع کولر مستر، قیمت خنک کننده مایع کورسیر و غیره را ارائه می دهد. با به روز رسانی مداوم روزانه از فروشگاه های مختلف، بنابراین می توانید به راحتی ارزان ترین فروشنده را از هر فروشگاه پیدا کنید.

بخوانید  احتمال حضور متال گیر 4 و 5 در Metal Gear Solid: Master Collection Vol.2
تحریریه مجله بازی یک گیمر