نقد و بررسی بازی سرزمین شنی – زومجی

Sand Land اقتباسی از مانگای Sand Land است و هدف آن ارائه یک تجربه سرگرم کننده و جذاب است، اما آنقدرها که می تواند سرگرم کننده نیست. با تماشای این بازی با یک گیمر همراه باشید.

اقتباس از آثار مختلف بخشی از رسانه هایی مانند سینما و بازی های ویدیویی است. امروزه شاهد تولیدکنندگانی هستیم که برای جذب مخاطب بیشتر به اقتباس مانگا و رمان های مختلف روی آورده اند تا بتوانند تجربه متفاوتی را در اختیار علاقه مندان به این دسته از آثار قرار دهند. اما مشکل اینجاست که تعداد کمی از استودیوها توانستند یک تجربه منسجم و خوب ارائه دهند و اکثر آنها در زمینه های مختلف ضعیف بودند.

Sand Land نام مانگای است که در سال 2000 توسط مجله Shonen Jump به صورت هفتگی در دسترس طرفداران قرار گرفت و اثر مرحوم آکیرا توریاما به حساب می آید. شخصی که اکثر مردم او را به عنوان خالق مانگای معروف Dragon Ball و انیمه آن می شناسند، طرفداران زیادی دارد و امروزه بازی های ویدیویی زیادی بر اساس Dragon Ball ساخته شده است. اکنون Bandai Namco به سراغ اقتباس دیگری از آثار توریاما رفته است و آن چیزی نیست جز مانگای Sand Land. آیا Bandai Namco و ILCA، توسعه دهنده One Piece Odyssey، موفق شده اند Sand Land را بهتر به مردم ارائه دهند و تجربه ای متفاوت و با کیفیت را ارائه دهند؟

مبارزه با تانک در بازی Sandland

در سرزمین شنی آنطور که باید به جزئیات داستان پرداخته نمی شود

داستان بازی حول محور سرزمینی می گذرد که پس از یک فاجعه با قحطی آب مواجه می شود و اکنون شیطانی به نام بلزباب و گروهش برای نجات قبیله اش در حال سرقت آب از انسان ها هستند. در همین حین، کلانتری به نام روآ به بلزباب آمد و از او برای یافتن چشمه مخفی آب کمک خواست. از طریق آن می توانند مشکل خشکسالی و قحطی آب را حل کنند. در طول سفر بلزباب و روی، آنها با شخصیت های مختلف همراه می شوند و وارد ماجراجویی بزرگ تری می شوند. داستان بازی سرزمین شنی پیچیده و جذاب نیست. ما فقط شاهد یک داستان خنده دار و سرگرم کننده هستیم. با این حال، روایت و نحوه روایت داستان سرزمین شنی به گونه ای نیست که بتواند همه کاربران بازی های ویدیویی را سرگرم کند.

بخوانید  هیدئو کوجیما و پلی استیشن مستندی درباره هیدئو کوجیما ساخته اند

بیشتر برای آن دسته از کاربرانی در نظر گرفته شده است که مانگای Sand Land را خوانده اند یا با رویدادهای دنیای آن آشنا هستند. بازی بیشتر سعی می کرد داستان کلی این مانگا را نشان دهد و در جزییات خیلی مفصل نبود. از Sand Land نباید انتظار شخصیت پردازی خاصی داشته باشید و تنها از طریق شخصیت هایی که با آنها هستید تا حدودی با گذشته آنها آشنا می شوید. با این حال شاید داستان سرزمین شنی بتواند کاربران علاقه مند به بازی های اقتباس شده از انیمه و مانگا را سرگرم کند اما گیم پلی آن به خوبی طراحی نشده و شاید جذاب و لذت بخش باشد.

بازی Spino Village در سرزمین شن

مبارزات تن به تن سند لند فاقد جذابیت خاصی است، اما مبارزه با وسایل نقلیه بسیار سرگرم کننده است.

Sand Land یک بازی اکشن-ماجراجویی است که در آن Bliss Bob را کنترل می کنید. در طول ماجراجویی خود، دو شخصیت Roa و Thief با شما همراه خواهند بود. اولین مشکل گیم پلی که در همان ساعات اول توجه شما را به خود جلب می کند، سیستم مبارزه بازی است. سیستم رزمی در سرزمین شنی در دو بعد متفاوت است. بعد اول نبردهای فردی با دشمنان بازی است. مشت و لگد، چیزهایی هستند که Blissbab برای از بین بردن دشمنان خود از آنها استفاده می کند. مشکل گیم پلی سیستم مبارزات کاملا به این قسمت مربوط می شود. زمانی که سازنده در بازی خود از عناصر نزاع و جدال استفاده می کند، باید نبردهای روان و یکپارچه ای را در اختیار مخاطب قرار دهد، اما نبردهای انفرادی در سرزمین شنی به هیچ وجه این حس را القا نمی کنند، بلکه ساختاری خشک و غیر جالب دارند.

بخوانید  این آخر هفته چه فیلم هایی را تماشا کنیم: از وال استریت تا مارجین کال

در عین حال یکسری مهارت های مثبت و منفی برای همراهان شما لحاظ شده است. متأسفانه طراحی مهارت های همراهان شما آنچنان که می تواند کاربردی نیست و عملا تمایلی به استفاده از آنها در نبردها وجود ندارد. در عین حال طراحی درخت مهارت ویژه بلیتزباب در بازی خوب است و با خرید ارتقاهای مدبرانه می توانید قدرت قهرمان را در دفاع و حمله ارتقا دهید. اما بعد دوم مبارزه در سرزمین شنی، مبارزه از طریق وسایل نقلیه مانند مدل های مختلف تانک، موتورسیکلت و … است. مبارزه از طریق وسایل نقلیه و کاوش در دنیای بازی از طریق آنها سرگرم کننده و بسیار خوب طراحی شده است. طراح خودرو دارای مکانیزم و ساختار منحصربه‌فردی است و نوع مختلف مبارزه یا استفاده متفاوت در انجام ماموریت‌ها چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

شخصیت روآ در سرزمین شنی

تیم سازنده از Unreal Engine 5 برای خلق دنیای زیبای Sunshade و Sandland استفاده کرد

موضوع بعدی گیم پلی بازی Sand Land مربوط به پاداش هایی است که از کشتن دشمنان محیطی بازی دریافت می کنید. تیم توسعه تعادل مناسبی بین تجربه‌ای که از کشتن دشمنان و مینی باس‌ها در محیط به دست می‌آید و کشتن باس‌ها و دشمنان در کوئست‌های اصلی ایجاد نکرده است. دشمنان اصلی و باس ها طبیعتا تجربه بیشتری به شما می دهند اما میزان تجربه ای که از دشمنان فرعی در دنیای بازی دریافت می کنید بسیار کم است. برای جبران این موضوع، سازنده میزان مواد دریافتی برای ارتقا و ساخت وسایل نقلیه و اجزای آن را افزایش داده است. با این حال، این شما را تشویق به کشتن دشمنان در طول دور خود نمی کند. زیرا در حین کاوش و کاوش در غارها، مواد کافی را جمع آوری می کنید تا بتوانید به راحتی آیتم های مورد نظر خود را ارتقا دهید یا بسازید.

سرزمین شنی سعی می کند ادای احترامی به آکیرا توریاما و کارهایش باشد، اما ای کاش عناصر موجود در آن عمیق تر بودند. به عنوان مثال، غارهایی که پیدا می‌کنید در نهایت تعدادی صندوق را باز می‌کنند و دشمنان را سکو نمی‌کنند یا نمی‌کشند. متأسفانه این سادگی فقط به گیم پلی ختم نمی شود و در مواردی مانند طراحی رئیس خود را نشان می دهد.

بخوانید  Company Of Heroes Developer Relic Entertainment Is An Independent Studio Again

Beelzebub با دشمنان در Sandland مبارزه می کند

از نظر بصری، Sand Land دارای طراحی سایه سلولی است و بسیاری از محیط ها و مناظر را از مانگای Sand Land بازسازی می کند. از این نظر کاربر تجربه خوبی به دست می آورد و اگر از طرفداران طرح های سایبان سلولی هستید سندلند شما را راضی خواهد کرد. جدا از موارد ذکر شده در بخش طراحی، دشمنان طراحی مناسبی دارند، اما مینی باس ها و باس های اصلی محیطی می توانستند کمی چالش برانگیزتر باشند. درست است که Sand Land به هیچ وجه قصد ندارد مخاطبان خود را به چالش بکشد، اما هوش مصنوعی یا مکانیک مبارزه برای مینی باس ها و باس های اصلی به ساده ترین شکل ممکن انجام می شود و حتی یک ذره چالش یا علاقه وجود ندارد. در آنها. Sand Land عملکرد خوبی در بخش فنی از خود به جای گذاشته است و بازی بدون ایرادات محسوس یا افت فریم اجرا می شود و تجربه ای روان را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

موتور سواری در بازی Sandlandموسیقی Sand Land به خوبی با فضای بازی هماهنگی دارد. موسیقی در حین باس مناسب است و تیم سازنده دیالوگ های شخصیت ها را در نظر گرفته اند تا در طول تور خود در دنیای سندلند احساس خستگی نکنید. طراحی جلوه های صوتی بازی نیز مناسب است و مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد. در نهایت، سرزمین شنی یکی از آن اقتباس هایی است که نمی توان آن را اقتباسی خوب و شایسته در نظر گرفت و در بهترین حالت برای طرفداران آثار آکیرا توریاما و مانگای سرزمین شنی تجربه مناسبی است.

بازی برای نسخه PC بررسی شد و کد آن توسط ناشر در اختیار یک گیمر قرار گرفت

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر