این آخر هفته چه فیلم هایی را تماشا کنیم: از وال استریت تا مارجین کال

Margin Call به عنوان یک فیلم هیجان انگیز که داستانی سرگردان را روایت نمی کند، موفق می شود. فیلم بر چند ساعت تمرکز دارد تا نشان دهد چگونه شخصیت های مختلف به تدریج با عذاب قریب الوقوع کنار می آیند.

مستند Enron: The Smartest Guys in the Room، برخلاف آثاری مانند The Corporation که نگاهی کلی به مشکلات مالی عصر مدرن دارد، به طور جدی روی یک مورد برای به تصویر کشیدن یک داستان خاص تمرکز می کند. ماجرای سقوط انرون نشان دهنده قدرت برخی افراد در کسب درآمد از طریق فریب مردم است.

فیلم‌هایی که بر روی افراد جاه‌طلب در جستجوی ثروت بزرگ متمرکز شده‌اند، احتمالاً با شخصیت‌های ساده و نادان سروکار دارند. افرادی که فکر می کنند فرصت فوق العاده ای برای پیشرفت به آنها داده شده است و می خواهند از صمیم قلب از آن استفاده کنند. این نوع شخصیت ها که اکثر بینندگان به راحتی با آنها شناسایی می شوند، فریب خورده و بازی می شوند. در نتیجه قرار دادن آنها در موقعیت های دراماتیک کاملاً با نیاز اثری مانند «وال استریت» مطابقت دارد.

این فیلم دراماتیک به دنبال نشان دادن سطح هشدار دهنده رویدادهای مهم مالی است که پشت چشم مردم و پشت سر آنها اتفاق می افتد. پس از اخراج یک فرد مهم از یک شرکت بزرگ، یک کارمند سطح پایین کار او را بررسی می کند و حقایق تکان دهنده را کشف می کند. داستان Margin Call که از وقایع واقعی الهام گرفته شده بود، در این نقطه کلیدی است. وقتی پیتر سالیوان متوجه می‌شود که چگونه یک بحران اقتصادی مانند یک سونامی همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخوانید  La narration des jeux en monde ouvert ne correspond pas à leurs meilleures fonctionnalités

جامعه برخی از ارزش های خود را در دنیای امروز بهتر نشان می دهد. زیرا اکنون، وقتی به واکنش‌های کاربران به رسانه‌های اجتماعی، سیستم‌های تبلیغاتی مدرن و حتی نحوه ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان نگاه می‌کنیم، گاهی اوقات با حمایت و تمجید باورنکردنی کاربران از افراد بسیار ثروتمند مواجه می‌شویم. کاربرانی که پولشان عامل اصلی رشد و گسترش همان مشاغل است.

فیلم وال استریت (وال استریت) محصول سال 1987 با بازی مایکل داگلاس

وال استریت (1987)

جرمی آیرونز، کوین اسپیسی، پل بتانی، سیمون بولانجر و استنلی توچی. تماشای لیست بازیگران Margin Call خود برخی از مخاطبان را به تماشای آن ترغیب می کند.

در ادامه به سراغ دو مستند می رویم که به ترتیب تأثیر واقعی ساختارهای پولساز توسط برخی از بزرگترین سرمایه داران را از منظری کلی و با تمرکز بر یک موضوع خاص نشان می دهد. در پایان وقتی موضوع برای من و شما جالب شد و به درک قابل قبولی از فعالیت های مالی تجارت های بزرگ و مبادله پول رسیدیم، شاهد کار ستاره ای با الهام از وقایع واقعی در سال 2008 میلادی خواهیم بود تا شاهد شکل گیری آن باشیم. بحران مالی بزرگ؛ بحرانی که با انفجار همراه نمی شود، بلکه ابتدا تقریباً بدون سروصدا در برابر چشمان افرادی که یا مشغول خیره شدن به مانیتور خود هستند یا در ماشین با یکدیگر درباره وضعیت عجیبی که به وجود آمده صحبت می کنند.

گاهی اوقات تماشای برخی آثار در یک کانال می تواند تجربه خاصی را برای مخاطب ایجاد کند. زیرا انجام این کار گام به گام ذهن بیننده را به سمت و سوی خاصی می برد; برای درک بهتر مفاهیم خاص آماده باشید. یک گیمر در شماره 269 از سری مقالات “اخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟” او همین ترفند را با فیلم هایی انتخاب می کند که بر جریان پول و مفهوم ثروت در جوامع امروزی تمرکز دارند.

بخوانید  پیوستن جفری دین مورگان به فصل چهارم سریال The Boys

مستند انرون: باهوش ترین افراد اتاق در مورد کلاهبرداری بزرگ مالی

انرون: باهوش ترین پسران اتاق (2005)

دو فیلم داستانی و دو مستند پولی قابل توجه آثاری هستند که در این مقاله مقدماتی فیلم مطرح می‌شوند.

کوین اسپیسی در جلسه فیلم Margin Call محصول 2011

مارجین کال (2011)

فیلم وال استریت با نقش آفرینی چارلی شین و مایکل داگلاس این در مورد پسری است که فریب الگوی خود را می خورد. او می خواهد با انجام کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی رئیس را راضی و موفق نگه دارد، اما پس از مدتی متوجه می شود که هدف واقعی گوردون گکو چه بوده است. نقطه عطف در وال استریت زمانی اتفاق می‌افتد که قهرمان داستان یاد می‌گیرد به جای دنبال کردن او، در مقابل مرد حریص بایستد.

شاید پول باید به نوعی به دست برخی افراد برسد. وقتی این عبارت عجیب به یک اصل در فعالیت برخی شرکت ها تبدیل شود، نتایج می تواند تکان دهنده باشد. زیرا در واقع افراد را در موقعیتی قرار می دهد که به دست آوردن پول مهمتر از نحوه به دست آوردن آن است. بنابراین هیچ محدودیت قانونی و اخلاقی برای افرادی که از این اعتقاد پیروی می کنند وجود نخواهد داشت. نتایج؟ تشکیل پرونده ای که نشان می دهد عده ای با ارائه «هیچ» به مردم عملاً پول خود را گرفته اند.

ابتدا فیلم وال استریت به نویسندگی و کارگردانی پیر اولیویه که همزمان هیجان و وحشت ناشی از برخورد با مبالغ بسیار کلان را به تصویر می کشد. زمانی که جاه طلبی برخی افراد با قوانین و محدودیت های کلی در تضاد است و اصول اخلاقی یا کمی پیچ خورده است یا عموماً هیچ کس اهمیتی نمی دهد.

بخوانید  یک هفته وحشتناک دیگر در بازی های ویدیویی، چه اتفاقی می افتد؟ | نقطه در - نقطه در

مستند The Society ساخته شده در سال 2003

جامعه (2003)

مستند The Corporation که با تحقیقات فراوان و نقدهای فراوان ساخته شده است، در افکار عمومی تاثیرگذار است زیرا بیننده می داند که چنین اثری حقیقت را نشان می دهد. همان حقیقتی را که کم و بیش می داند، اما تا آنجا که ممکن است به آن فکر نمی کند.

برخی از حقایق در جهان آنقدر واضح و جسورانه به نظر می رسند که تقریباً همه آنها را می دانند. همه تا حدودی می‌دانند که انباشت ثروت جنون آمیز در پلتفرم‌های خاص احتمالاً به مسائلی در پشت صحنه اشاره می‌کند. با این حال، زندگی روزمره ما را از حقایقی که کم و بیش می دانیم دور می کند. برای اهمیت دادن به کسب و کارها، عمیقاً می دانیم که بزرگترین هدف آنها استفاده از پول برای کسب درآمد بیشتر است.

نمونه های مختلفی که در سند شرکت مورد بحث قرار گرفته اند به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت هستند. در عین حال، چه یک شرکت خاص متعهد به ایده‌های نژادپرستانه زشت باشد یا اینکه این کارخانه واقعاً حقوق اولیه بشر را نقض می‌کند، یک چیز واضح به نظر می‌رسد: جریان پول با اکثر مردم به عنوان پیاده در یک بازی رفتار می‌کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر