هر آنچه که باید در مورد رسپبری پای بدانید

اگر می خواهید کامپیوتر کوچک خود را به یک مرکز چند رسانه ای تبدیل کنید، دو سیستم عامل OpenElec و OSMC گزینه های مناسبی برای تبدیل سخت افزار شما به یک سینمای خانگی کم هزینه هستند.

متأسفانه پس از معرفی ویندوز 11، نسخه ای اختصاصی مانند نسخه ای که در ویندوز 10 دیدیم، برای رزبری پای معرفی نشد. اما تیم های مختلف در سراسر جهان نسخه ای از ویندوز 11 را برای رزبری پای توسعه داده اند که بسیار شبیه به نسخه اینترنت اشیا ویندوز 10 است.

پروژه های Raspberry Pi

پس از تهیه Raspberry Pi و ابزارهای لازم، می توانید از این لینک برای شروع و پیکربندی Raspberry Pi خود استفاده کنید. اما برای ساخت پروژه های جالب و ورود به دنیای بی پایان رزبری پای می توانید از این لینک استفاده کنید که در آن ساخت دستگاه هایی مانند روتر وای فای، مدیر رمز عبور، آیفون تصویری و حتی گوشی هوشمند بدون سیم کارت توضیح داده شده است.

حتی مایکروسافت نسخه‌ای از ویندوز 10 را برای Raspberry Pi در سال 2015 توسعه داد. ویندوز 10 با IoT Core یک نسخه دسک‌تاپ رایگان از ویندوز است که برای پیشبرد پروژه‌های سخت‌افزاری طراحی شده است. در سال 2016، مدیر عامل Raspberry Pi اعلام کرد که علاقه مند است محصولات خود را از ویندوز 10 دسکتاپ پشتیبانی کند. اما این بستگی به تصمیم رهبران تجاری مایکروسافت دارد. البته او از شرایط حاکم و پشتیبانی محصولات این شرکت از ویندوز 10 اینترنت اشیا راضی بود.

Rosbin فاقد یک محیط گرافیکی پیشرفته است و به دلیل محدودیت منابع سخت افزاری، تمرکز بر روی کارایی سیستم عامل است نه ظاهر. بنابراین اگر Rosbin شما را راضی نمی کند، می توانید از Arch، Linux Ubuntu، نسخه غیر رسمی 64 بیتی جنتو لینوکس و بسیاری از سیستم عامل های دیگر استفاده کنید.

بخوانید  طراح شخصیت سونیک در پرونده تجارت داخلی Square Enix مجرم شناخته شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر