طراح شخصیت سونیک در پرونده تجارت داخلی Square Enix مجرم شناخته شد

هنوز مشخص نیست این دو چه زمانی مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. در زمان اولین دستگیری ناکا نیز ادعا شده بود که او اقدام مشابهی را در بازی موبایل Dragon Quest Tact توسط Aiming انجام داده است. گفته می شود قبل از معرفی این بازی، ناکا که در آن زمان در اسکوئر انیکس روی بازی Balan Wonderland کار می کرد، حدود 10000 سهم از این استودیو را به ارزش حدود 2.8 میلیون ین معادل 20 هزار دلار خریداری کرد.

یکی از خالقان شخصیت سونیک و یک کارمند سابق اسکوئر انیکس پس از دستگیری به دلیل تجارت داخلی به طور رسمی متهم شدند.

یوجی ناکایکی از سازندگان سونیک و تایسوکه ساساکییک کارمند سابق اسکوئر انیکس پس از دستگیری به دلیل تجارت داخلی به طور رسمی متهم شده است. به گزارش وب سایت NHK، دفتر دادستانی ناحیه توکیو مشخص کرد که ناکا اطلاعات محرمانه ای در اختیار دارد که اسکوئر انیکس قصد دارد سری فاینال فانتزی را جدا کند.

این بازی در واقع Final Fantasy VII: The First Soldier با همکاری توسعه دهنده موبایل ATeam Entertainment ساخته شده است. ناکا با استفاده از این اطلاعات و با علم به اینکه پس از معرفی عمومی این همکاری، سهام استودیو افزایش چشمگیری خواهد داشت، مبلغ 144.7 میلیون ین معادل 834 هزار دلار از سهام استودیو را خریداری کرد. ساساکی همچنین 105 میلیون ین معادل 787318 دلار سهام خرید.

در همان زمان، اسکوئر انیکس علناً متعهد به همکاری با مقامات قانونی شد: “ما به طور کامل با درخواست های کمیسیون بورس و اوراق بهادار همکاری کرده ایم. از آنجایی که تحقیقات توسط دفتر دادستانی منطقه توکیو در حال انجام است، ما “به همکاری کامل ادامه خواهیم داد. ما عمیقاً از نگرانی بزرگی که این امر برای همه دست اندرکاران ایجاد کرده متأسفیم. ما این حادثه را جدی گرفته ایم که شامل اقدامات انضباطی داخلی علیه کارکنان مظنون می شود.”

بخوانید  عواقب ممنوعیت هواوی برای دستگاه های سامسونگ و اندروید چیست؟